×

آیین‌نامه اجرایی استفاده از تسهیلات موضوع بند (25) ماده واحده قانون بودجه سال 1388 کل کشور

آیین‌نامه اجرایی استفاده از تسهیلات موضوع بند (25) ماده واحده قانون بودجه سال 1388 کل کشور

آیین‌نامه-اجرایی-استفاده-از-تسهیلات-موضوع-بند-(25)-ماده-واحده-قانون-بودجه-سال-1388-کل-کشور آیین‌نامه اجرایی استفاده از تسهیلات موضوع بند (25) ماده واحده قانون بودجه سال 1388 کل کشور شماره69684/42467



وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ـ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
وزارت آموزش و پرورش ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور
پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور درخصوص آیین‌نامه اجرایی استفاده از تسهیلات موضوع بند (25) ماده واحده قانون بودجه سال 1388 کل کشور، که به تأیید رییس محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است، به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می‌گردد:

آیین‌نامه اجرایی استفاده از تسهیلات موضوع بند (25)
ماده واحده قانون بودجه سال 1388 کل کشور

ماده1ـ اعتبار موضوع جزء (10) ردیف « 550000» جدول شماره (9) قانون بودجه سال 1388 کل کشور به عنوان وجوه اداره شده، در اختیار وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد تا از طریق صندوقهای رفاه دانشجویان وزارتخانه‌های یادشده، به صورت وام قرض‌الحسنه با حداقل کارمزد بابت پرداخت شهریه به دانشجویان استفاده شود.
تبصره1ـ تسهیلات مربوط به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مؤسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی و وزارت آموزش و پرورش از طریق صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأمین خواهدشد.
تبصره2ـ اعتبار موضوع این آیین‌نامه صددرصد (100%) تخصیص خواهدیافت.
ماده2ـ دستگاههای موضوع ماده (1) این آیین‌نامه مکلفند در قرارداد منعقدشده با صـندوقهای رفاه دانـشجویان نحوه تضمین تسهیلات، مدت و نحوه پرداخت آن را مشخص کنند.
ماده3ـ این تسهیلات به نسبت تعداد دانشجویان و میزان شهریه‌ای که پرداخت می‌کنند، بین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی توزیع می‌شود.
ماده4ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور مکلف است، ظرف یک ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه، سهم تسهیلات وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی را پس از اخذ آمار دانشجویان واجد شرایط ثبت نام شده در سال 1387 و میزان شهریه پرداختی تعیین و ابلاغ کند.
تبصره1ـ دانشجویانی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که برای تحصیل موظف به پرداخت شهریه هستند.
تبصره2ـ وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی مکلفند ظرف یک هفته پس از ابلاغ این آیین‌نامه، اطلاعات مربوط به دانشجویان ثبت نام شده و میزان شهریه پرداختی در سـال 1387 را در قالب جدول ابلاغـی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییـس‌جمهور تکمیل و به معاونت مزبور تحویل دهند.
ماده5 ـ دستگاههای موضوع ماده (1) این آیین‌نامه مکلفند پس از وصول اصل وام پرداختی به دانشجویان، مبالغ یادشده را به صورت ماهانه به حساب خزانه واریز کنند.
ماده6 ـ دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ذی‌ربط مکلفند افراد متقاضی استفاده از وام را به صندوق رفاه دانشجویان مربوط معرفی و سپس صندوق پس از اخذ تعهدات لازم از دانشجویان در چارچوب مقررات مورد عمل خود نسبت به واریز مبالغ وام متعلقه، بابت شهریه دانشجو به حسابی که آموزش دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی ذی‌ربط اعلام می‌کند، اقدام کنند.
ماده7ـ دستگاههای موضوع ماده (1) این آیین‌نامه مکلفند گزارش عملکرد این آیین‌نامه را هر شش‌ماه یک بار تهیه و به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و کمیسیونهای آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ارسال کنند.
این مصوبه در تاریخ 27/4/1388 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.
معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 18760

تاریخ تصویب : 1388/4/27

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت آموزش و پرورش - وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور - وزارت علوم و تحقیقات و فناوری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.