×

آیین‌نامه جایگزینی ماشینهای کشاورزی فرسوده

آیین‌نامه جایگزینی ماشینهای کشاورزی فرسوده

آیین‌نامه-جایگزینی-ماشینهای-کشاورزی-فرسوده

وکیل

آیین‌نامه جایگزینی ماشینهای کشاورزی فرسوده شماره256017/ت41926هـ

وزارت جهاد کشاورزی ـ وزارت صنایع و معادن
معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
هیئت وزیران در جلسه مورخ 20/10/1388 بنا به پیشنهاد شماره 40310/020 مورخ 12/11/1387 وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری‌اسلامی ایران، « آیین‌نامه جایگزینی کمباینهای برداشت غلات و تراکتورهای کشاورزی فرسوده» را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه جایگزینی ماشینهای کشاورزی فرسوده

ماده1ـ به منظور ارتقای کمی و کیفری عملیات ماشینی در سطح مزارع و باغات کشور، کاهش مصرف انرژی و ضایعات و انجام به موقع عملیات کشاورزی و ارتقای سطح تولید محصولات کشاورزی، دارندگان ماشینهای کشاورزی فرسوده با عمر بیش از سیزده سال، با استفاده از تسهیلات و امتیازات مندرج در این آیین‌نامه می‌توانند نسبت به جایگزینی ماشین‌های فرسوده با ماشین‌های نو اقدام نمایند.
ماده2ـ وزارت جهاد کشاورزی موظف است هر سال نسبت به اعلام نوع و تعداد ماشین‌های فرسوده مشمول این آیین‌نامه با اولویت ماشین‌های با عمر و کارکرد بیشتر به تفکیک استان‌ها و شرکت‌های مجری (شرکت‌های داخلی تولیدکننده ماشین‌های کشاورزی) به مراجع ذی‌ربط اقدام نماید.
ماده3ـ به منظور اسقاط ماشین‌آلات کشاورزی و بازیافت قسمتهای مختلف آنها، شرکتهای دارای مجوز، ماشین‌آلات یادشده را دریافت و رسید ماشین اسقاط‌شده را به متقاضی ارایه می‌دهند.
ماده4ـ صاحبان ماشین‌آلات موضوع این آیین‌نامه می‌توانند با استفاده از تسهیلات به شرح جدول زیر نسبت به خرید ماشین نو اقدام نمایند:

ردیف : 1
سهم پرداختی از قیمت روز هر دستگاه :20%
نوع پرداخت : کمک بلاعوض
محل تأمین اعتبار: اعتبار مصوب شرکت مجری (موضوع ماده (7) این آیین‌نامه)

ردیف : 2
سهم پرداختی از قیمت روز هر دستگاه : 64%
نوع پرداخت : تسهیلات بانکی
محل تأمین اعتبار: کمک‌های فنی و اعتباری مندرج در قوانین بودجه سالیانه (موضوع ماده (7) این آیین‌نامه)

ردیف : 3
سهم پرداختی از قیمت روز هر دستگاه : 16%
نوع پرداخت : سهم متقاضی
محل تأمین اعتبار: ـــــــــ

تبصره ـ معادل ارزش اسقاطی هر دستگاه فرسوده از طرف شرکتهای موضوع ماده (3) این آیین‌نامه به شرکت مجری پرداخت می‌شود که این مبلغ جزء سهم متقاضی (موضوع ردیف «3» جدول فوق) محسوب می‌شود.
ماده5 ـ فهرست شرکت‌های مجری مجاز جهت طرح جایگزینی توسط وزارت صنایع و معادن در چارچوب الزامات برنامه‌های توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در ابتدای هر سال تعیین و اعلام می‌شود.
ماده6 ـ پرداخت تسهیلات موضوع این تصویب‌نامه براساس اولویت‌بندی ماشین‌آلاتی که توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌شود، صورت می‌گیرد.
ماده7ـ معـاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور موظف است بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی اعتبارات و تسهیلات لازم برای اجرای این آیین‌نامه را در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی نماید.
ماده8 ـ بانکهای عامل در قبال اعطای تسهیلات، ماشین را پس از بیمه شدن کامل با رعایت قوانین و مقررات مربوط به عنوان وثیقه بپذیرند.

معاون اول رئیس‎جمهور

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 18946

تاریخ تصویب : 1388/10/20

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت صنایع - وزارت جهاد كشاورزی - معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.