×

آیین‌نامه اجرایی بند (14) ماده واحده قانون بودجه سال 1389 کل کشور

آیین‌نامه اجرایی بند (14) ماده واحده قانون بودجه سال 1389 کل کشور

آیین‌نامه-اجرایی-بند-(14)-ماده-واحده-قانون-بودجه-سال-1389-کل-کشور آیین‌نامه اجرایی بند (14) ماده واحده قانون بودجه سال 1389 کل کشور شماره105010/ت44986ک



وزارت جهاد کشاورزی ـ وزارت مسکن و شهرسازی
معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور
وزیران عضو کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط‍ زیست بنا به پیشنهاد مشترک معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و وزارت جهاد کشاورزی و به استناد بند (14) ماده واحده قانون بودجه سال 1389 کل کشور و با رعایت تصویب‌نامه شماره 164082/ت373هـ مورخ 10/10/1386 آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمودند:

آیین‌نامه اجرایی بند (14) ماده واحده قانون بودجه سال 1389 کل کشور

ماده1ـ اصطلاحات مورد استفاده در این آیین‌نامه در معانی مشروح زیر به کار می‌روند:
الف ـ اراضی ملی: اراضی که در اجرای ماده(2) قانون « حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخائر جنگلی کشور ـ مصوب 1371 ـ و اصلاحات بعدی آن»، ملی اعلام شده است.
ب ـ اراضی موات: اراضی مشمول جزء (5) ماده (1) آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی اصلاح لایحه قانونی واگذاری و احیاء اراضی در حکومت جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1359 ـ شورای انقلاب.
د ـ ساکنان روستاها: اشخاصی که سکونت آنها در محدوده روستا به تأیید شورای اسلامی روستا می‌رسد.
هـ ـ مرجع واگذاری: هیئت‌وزیران.
ماده2ـ کلیه ضوابط و ممنوعیتهای مقرر در ماده (2) آیین‌‌نامه اجرایی « لایحه قانونی اصلاح لایحه قانونی واگذاری و احیاء اراضی در حکومت جمهوری اسلامی‌ایران ـ مصوب 1359 ـ شورای انقلاب و تبصره (4) ماده (31) اصلاحی قانون « حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع» نیز مشمول واگذاریهای موضوع این آیین‌نامه می‌شود.
ماده3ـ واگذاری اراضی مشمول این آیین‌نامه منوط به رعایت ماده (13) آیین‌نامه اجرایی « قانون ملی شدن جنگلها ـ مصوب1342‌ـ هیئت‌وزیران و ماده(39) قانون « حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع ـ مصوب1346ـ و اصلاحات بعدی آن» و رعایت حدنصابهای موضوع قانون « جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی و اقتصادی ـ مصوب 1385 ـ و آیین‌نامه اجرایی آن» می‌باشد.
ماده4ـ وزارت مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاهها، بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری (حسب مورد) موظفند در زمان واگذاری اراضی، پاسخ استعلام سازمان جهاد کشاورزی استانها از تاریخ دریافت، ظرف یک ماه بدون اخذ هرگونه وجهی اعلام نمایند. در صورت عدم ارایه پاسخ در مهلت مقرر، پاسخ مثبت تلقی می‌شود.
ماده5 ـ وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند در سال 1389 با استفاده از شیوه‌های اطلاع‌رسانی مناسب نسبت به مطلع نمودن کشاورزان و ساکنان روستاها از مقررات واگذاری اراضی مشمول این آیین‌نامه اقدام نماید.
ماده6 ـ وزارت جهاد کشاورزی موظف است نمونه فرم درخواست متقاضیان و فرم قرارداد واگذاری موضوع این آیین‌نامه و همچنین دستورالعمل‌های اجرایی لازم را ظرف یک ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه تهیه و به واحدهای ذی‌ربط ابلاغ نماید.
ماده7ـ وزارت جهاد کشاورزی موظف است پس از بررسی درخواست متقاضیان و وضعیت اجرای طرح و سایر شرایط و ضوابط حقوقی مالکیت اراضی مشمول این آیین‌نامه، مراتب را برای تصویب به مرجع واگذاری ارسال نماید.
ماده8 ـ درآمدهای موضوع این آیین‌نامه به حساب ردیف (210202) نزد خزانه‌داری کل واریز می‌شود. معادل درآمدهای وصولی پس از اولویت‌بندی نحوه پرداخت به مصارف و ردیفهای مندرج در جدول(23) قانون بودجه سال1389 کل کشور و مبادله موافقت‌نامه‌های ذی‌ربط با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، تخصیص داده خواهد شد.
ماده9 ـ وزارت جهاد کشاورزی موظف است گزارش عملکر اجرایی این آیین‌نامه شامل میزان درآمدهای واریز شده به خزانه و مساحت اراضی واگذاری شده در مقاطع زمانی سه ماهه به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارسال نماید.
این تـصویب‌نامه در تاریخ23/2/1389 به تأیید مقام‌محترم ریاست‌جمهوری رسیده‌است.
معاون اول رییس جمهور ـ محمدرضا رحیمی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 19058

تاریخ تصویب : 1389/2/23

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی - معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور - وزارت مسكن و شهرسازی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.