×

قانون صیانت از دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران

قانون صیانت از دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران

قانون-صیانت-از-دستاوردهای-صلح‌آمیز-هسته‌ای-جمهوری-اسلامی-ایران قانون صیانت از دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران شماره32692/442

جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
در اجراء اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون صیانت از دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که با عنوان طرح یک فوریتی مقابله با توطئه‌های آمریکا و انگلیس به منظور صیانت از دستاوردهای صلح‌آمـیز هسته‌ای به مجـلس شورای اسلامی تـقدیم گردیـده بود، با تصـویب در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ 29/4/1389 و تأیید شورای محترم نگهبان به پیوست ابلاغ می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

شماره109983 24/5/1389
وزارت امور خارجه ـ سازمان انرژی اتمی
قانون صیانت از دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ بیست و نهم تیرماه یکهزار و سیصد و هشتاد و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 6/5/1389 به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 32692/442 مورخ 19/5/1389 مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می‌گردد.

رئیس جمهور ـ محمود احمدی‌نژاد

قانون صیانت از دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران

ماده1ـ دولت موظف است در مقابله با اقدامات زیاده‌طلبانه و زورمندانه برخی کشورهای سلطه‌گر با سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز از جمله چرخه سوخت هسته‌ای، کشور را به خوداتکایی در این زمینه برساند.
ماده2ـ دولت موظف است انجام تعهدات و تکالیف پادمانی معاهده منع گسترش سلاحهای هسته‌ای را متناسب با تأمین حقوق پادمانی معاهده منع گسترش سلاحهای هسته‌ای انجام دهد.
ماده3ـ سازمان انرژی اتمی موظف است جهت تأمین نیازهای سوخت رآکتورهای تحقیقاتی، آموزشی کشور برای مصارف پزشکی، صنعتی و کشاورزی، تولید و تأمین سوخت با غنای بیست درصد (20%) را تمهید نماید.
ماده4ـ دولت مکلف است صرفاً در چهارچوب « توافقنامه پادمان» معاهده منع گسترش سلاحهای هسته‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نماید. اجابت درخواستهای فراتر از « توافقنامه پادمان» توسط دولت ممنوع است.
ماده5 ـ دولت موظف است نسبت به کشورهایی که بازرسی هواپیماها و کشتی‌های ایرانی یا محموله‌های باری کشور مبادرت می‌ورزند و یا از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی خودداری می‌کنند مقابله به مثل نماید.
قانون فوق مشتمل بر پنج ماده در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ بیست و نهم تیرماه یکهزار و سیصد و هشتاد و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 6/5/1389 به تأیید شورای نگهبان رسید.
رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

نوع : قانون

شماره انتشار : 19067

تاریخ تصویب : 1389/4/29

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت امور خارجه - سازمان انرژی اتمی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.