×

تصویب‌نامه درخصوص تعیین ساعت کار کارکنان ادارات و بانکها در ماه مبارک رمضان

تصویب‌نامه درخصوص تعیین ساعت کار کارکنان ادارات و بانکها در ماه مبارک رمضان

تصویب‌نامه-درخصوص-تعیین-ساعت-کار-کارکنان-ادارات-و-بانکها-در-ماه-مبارک-رمضان

وکیل

تصویب‌نامه درخصوص تعیین ساعت کار کارکنان ادارات و بانکها در ماه مبارک رمضان شماره 111668/ت 40869هـ



معاونت توسعه مدیریت و سرمایه رئیس‌جمهور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 17/5/1389 به استناد اختیارات موضوع ماده (87) قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره‌های آن ـ مصوب 1386 ـ تصویب نمود:
در راستای بند (3) اصل (43) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و معنویتهای ماه مبارک رمضان و به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره‌مندی از برکات عدیده این ماه شریف و نورانی، ساعت کار کارکنان ادارات و بانکها در ماه مبارک رمضان به شرح زیر تعیین می‌شود:
1ـ در کلیه استانها به استثنای تهران، فعالیت اداری، صبح‌ها با یک ساعت تأخیر شروع و در بعدازظهر نیز یک ساعت و نیم زودتر خاتمه یابد. هرگونه فعالیت فوق برنامه قبل یا بعد از پایان ساعت کار انجام گیرد.
2ـ در تهران ساعت شروع فعالیت اداری نه (9) صبح و ساعت پایان کار ‌چهارده (14) تعیین می‌شود. هرگونه فعالیت فوق برنامه قبل یا بعد از پایان ساعت کار انجام شود.
3ـ ساعات کار ادارات و بانکها در روزهای نوزدهم (19) و بیست و سوم (23) با یک ساعت تأخیر نسبت به سایر روزهای ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد.
4ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ساعت فعالیت بانکها را به گونه‌ای تنظیم نماید که آغاز آن حداقل سی دقیقه قبل از شروع به کار ادارات و سازمانها باشد. هرگونه فعالیت فوق برنامه قبل از آغاز ساعت کار یا بعد از پایان ساعت کار انجام شود.
5 ـ برنامه‌ریزی ایاب و ذهاب کارکنان به طوری تنظیم گردد که رأس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته و در پایان رأس ساعت معین محل کار خود را ترک نمایند.
6 ـ کسری کار ناشی از اجرای این تصویب‌نامه در ماه مبارک رمضان با رعایت سقف مقرر در قانون (44 ساعت در هفته) از طریق انجام دور کاری جبران گردد.

معاون اول رییس جمهور ـ محمدرضا رحیمی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 19067

تاریخ تصویب : 1389/5/17

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

بازنشستگی-در-بانکها

بازنشستگی در بانکها

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.