×

نظریات رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به « قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران»

نظریات رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به « قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران»

نظریات-رئیس-مجلس-شورای-اسلامی-موضوع-صدر-ماده-واحده-و-تبصره-(4)-الحاقی-به-«-قانون-نحوه-اجراء-اصول-هشتاد-و-پنجم-(85)-و-یکصد-و-سی-و-هشتم-(138)-قانون-اساسی-جمهوری-اسلامی-ایران» نظریات رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به « قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) شماره40144هـ/ب



قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران»

جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به‎ شماره 24756/44250 مورخ 6/2/1389، موضوع « آئین‌نامه نحوة انتقال مالـکیت آثار قابل احیاء به صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی»، متعاقب بررسی‎ها واعلام نـظر مقدماتی « هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مسـتنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به « قانون نحوه اجراء اصول هشتادو پنجم (85) و یکصد و سی و هـشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (10) آئین‌نامه اجرائی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است ملغی‌الاثر خواهد بود.
« با عنایت به بند « ز» ماده (114) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی و....، مصوب 1383 ناظر بر تجویز « استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی» جهت احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی ـ فرهنگی، علیهذا اطلاق واژة « شخص حقوقی» مندرج در بند « ح» ماده (1) آئین‌نامه که از حیث توسعه مصادیق، شـامل اشخاص حقوقی عمومی نیز می‌شـود، مغایر با بنـد « ز» مـاده (114) قانـون مذکور می‌باشد.»

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی



شماره40148هـ/ب 21/6/1389
جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به‎ شماره 27057/40527 مورخ 8/2/1389، موضوع « آئین‌نامه اجرائی حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی»، متعاقب بررسی‎ها واعلام نظر مقدماتی « هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مسـتنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به « قانون نحوه اجراء اصول هشتادو پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (10) آئین‌نامه اجرائی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است ملغی‌الاثر خواهد بود.
« 1ـ به موجب بند (2) ماده (5) قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی تولـیدی و صنعتی و اجرائی کشور در اجرای پروژه‌ها و .... « مـصوب 1375» خروج ماشین‌آلات و تجهیزات موردنیاز.... به صورت صادرات موقّت با ارائه سفته.... و با تأیید وزیر وزارتخـانه ذی‌ربط و یا سازمان برنامه و بودجه مجاز است» علیهذا، ماده (10) آئین‌نامه که به جای سفته، اخذ تعهد کتبی از مدیرعامل شرکت و به جای تأیید وزیر ذی‌ربط یا سازمان برنامه و بودجه، تأیید کارگروه موضوع ماده (19) آئین‌نامه را کافی می‌داند، مغـایر با قانون می‌باشد. 2ـ بند « ج» ماده (19) آئین‌نامه مبنی بر واگذاری صدور « مجوز خروج موقّت ماشین‌آلات و تجهیزات....» به کارگروه موصوف، مخل اختیارات مـراجع مذکور در بند (2) ماده (5) قـانون حداکثر اسـتفاده از توان فنی و مهندسی تولیدی و ....، و مآلاً مغایر با قانون می‌باشد.»

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 19089

تاریخ تصویب : 1389/6/21

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : هیات وزیران -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.