×

تصمیم نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در خصوص تکمیل سامانه اطلاعات املاک و مستغلات

تصمیم نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در خصوص تکمیل سامانه اطلاعات املاک و مستغلات

تصمیم-نمایندگان-ویژه-رییس‌جمهور-در-خصوص-تکمیل-سامانه-اطلاعات-املاک-و-مستغلات تصمیم نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در خصوص تکمیل سامانه اطلاعات املاک و مستغلات شماره232469/ت45914ن



وزارت مسکن و شهرسازی ـ وزارت بازرگانی
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
تصمیم نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در کارگروه مسکن که به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب‌نامه شماره 152753/43505هـ مورخ 2/8/1388 اتخاذ شده است، به شرح برای اجرا ابلاغ می‌شود:
1ـ وزارت بازرگانی موظف است با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی و بانک مسکن و به منظور تکمیل سامانه اطلاعات املاک و مستغلات موضوع تصویب‌نامه شماره 190328/ت41632ک مورخ 21/10/1387، ظرف مدت چهار ماه نسبت به اجرای تصمیمات زیر اقدام نماید:
الف ـ تبدیل کلیه مبایعه‌نامه‌ها و اجاره‌نامه‌های تنظیم‌شده در دفاتر مشاورین املاک و مستغلات از حالت نگارش دستی به پرینتی به نحوی که امضای متعاملین بر روی صفحات که کاملاً توسط سامانه اطلاعات املاک و مستغلات پرینت شده است و دارای هولوگرام و بارکد دو بعدی است، اخذ شود.
ب ـ تجهـیزشدن دفـاتر مشاورین امـلاک به پـایانه فروش بـانکی یا سـایر سامانه‌های بانـکداری الکترونیـکی بانک مسـکن جهت شـفافیت تراکنش‌های مـالی معاملات به ویژه حق‌المشاوره، امکان پرداخت الکترونیکی توسط متعاملین، اتصال سامانه معاملات املاک و مستغلات به سامانه بانک و امکان ارایه سایر خدمات بانکی مربوط به ملک.
ج ـ ایجاد سامانه جامع بازار املاک و مستغلات با هدف تبدیل پرونده‌های دستی به رایانه‌ای در دفاتر مشاورین املاک و مستغلات و اطلاع‌رسانی دقیق به عرضه‌کنندگان و متقاضیان ملک.
تبصره ـ هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور (موضوع ماده (53) قانون نظام صنفی کشور ـ مصوب1382ـ) موظف است با همکاری دبیرخانه کارگروه موضوع بند(2) تصویب‌نامه یادشده و اتحادیه کشوری مشاورین املاک و مستغلات نسبت به زمان‌بندی اجرای موارد فوق، اجرای آزمایشی در استان تهران و اعمال سیاستهای تشویقی و تنبیهی مناسب اقدامات لازم را انجام دهد.
2ـ شرکت پست جمهوری اسلامی ایران موظف است با اعلام وزارت بازرگانی نسبت به تخصیص کدپسـتی و بدون دریافت هزینه برای تمامی املاک و اماکنی که به نحوی در سامانه اطلاعات املاک و مستغلات نیاز به کدپستی دارند، اقدام نماید. اختصاص کدپستی باید در مراکز استانها ظرف (48) ساعت و در سایر مناطق ظرف (96) ساعت از زمان اعلام، انجام شود.
3ـ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است نسبت به اتصال دایمی مشاورین املاک و مستغلات سراسر کشور به اینترنت مستمر (از طریق ADSL و یا سایر فناوری‌ها) با حداقل هزینه اقدام نماید.
معاون اول رییس‎جمهور ـ محمدرضا رحیمی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 19187

تاریخ تصویب : 1389/10/15

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت مسكن و شهرسازی - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - وزارت بازرگانی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.