×

تنفیذ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع(راهبردی ـ ساختاری) شهر رودهن واقع در حوزه شهری رودهن ـ بومهن

تنفیذ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع(راهبردی ـ ساختاری) شهر رودهن واقع در حوزه شهری رودهن ـ بومهن

تنفیذ-مصوبه-شورای-عالی-شهرسازی-و-معماری-ایران-در-خصوص-طرح-جامع(راهبردی-ـ-ساختاری)-شهر-رودهن-واقع-در-حوزه-شهری-رودهن-ـ-بومهن

وکیل

تنفیذ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع(راهبردی ـ ساختاری) شهر رودهن واقع در حوزه شهری رودهن ـ بومهن شماره90/300/5291
استاندار محترم و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران
در اجرای بند 8 مصوبه مورخ 15/5/1386 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و اصلاحیه آن و با توجه به تصویب طرح جامع (راهبردی ـ ساختاری) شهر رودهن واقع در حوزه شهری رودهن ـ بومهن در جلسه مورخ 1/4/1389 شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، مصوبه مذکور مشروط به رعایت موارد زیر تنفیذ می‌گردد:
1ـ تا تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی کلیه سطوح خدماتی موجود و یا در طرح هادی مصوب کماکان می‌بایست ملاک عمل شهرداری قرار گیرد.
2ـ کلیه مصوبات کمیسیون مغایرتهای طرح هادی، کارگروههای تخصصی (شهرسازی و معماری یا مسکن و شهرسازی)، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در خصوص تغییرات در طرح هادی که به شهرداریها ابلاغ گردیده کماکان به قوت خود باقی است و کاربری اراضی عمومی و خدماتی حاصل از این تغییر کاربریها به هر عنوان ممنوع می‌باشد و می‌بایستی در طرح تفصیلی تثبیت گردد.
3ـ صدور پروانه ساختمان در اراضی خالی و مستحدثات ویژه (نظیر تعمیرگاه‌ها، دامداری‌ها، پادگان‌ها و...) با مساحت بالای 5000 مترمربع (یک پلاک و یا چند پلاک) در صورت وقوع در هر کدام از پهنه‌ها، با رعایت مفاد قانون نظام جامع راهبردی کشور، منوط به تأمین خدمات در چارچوب طرح جامع جدید و تصویب طرح تفضیلی پیشنهادی توسط کمیسیون ماده 5 خواهد بود.
4ـ ساخت و ساز در کلیه پلاک‌هایی که براساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز، باغ تلقی می‌گردد، در هر پهنه‌ای که واقع شده باشند، در قالب دستورالعمل ماده 14 قانون زمین شهری امکان‌پذیر خواهد بود.
5 ـ در پهنه‌های مختلط اداری و خدمات (M, S) سهم خدمات می‌بایست دقیقاً مشخص و در زمان صدور پروانه شهرداری، موظف به دریافت حق‌السهم خدمات می‌باشد. ضمناً تا تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی شهرداری صرفاً در قطعات به مساحت کمتر از 4000 مترمربع (یک یا چند قطعه) مجاز به صدور پروانه می‌باشد.
6 ـ هرگونه ساخت و ساز در حریم شهر با رعایت کلیه قوانین مرتبط با حریم صرفاً پس از اخذ مصوبه از کارگروه تخصصی مسکن و شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مجاز خواهد بود.
7ـ تراکم پایه برای پلاک‌های واقع در کلیه پهنه‌ها (M, S, R) 60 درصد با کاربری مسکونی تعیین و مازاد آن (تا سقف تراکم مجاز و کاربری انتفاعی مطابق پهنه مصوب) صرفاً با پرداخت پذیره (عوارض مازاد بر تراکم) پیشنهادی توسط شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر و تأئید فرمانداری محترم به ملک تعلق خواهد گرفت. مواردی که سهم خدمات به صورت زمین توسط شهرداری اخذ می‌گردد و یا خدمات رأساً توسط متقاضی احداث می‌گردد مشمول اخذ پذیره نخواهد بود.
به پیوست ضوابط و مقررات طرح جامع (راهبردی ـ ساختاری) جهت اجراء ابلاغ می‌گردد. شهرداری می‌تواند نسبت به کارگیری مشاور ذیصلاح برای انجام مطالعات طرح تفصیلی با هماهنگی اداره کل مسکن و شهرسازی استان اقدام نماید.
خواهشمند است نسبت به انجام مراحل ابلاغ مصوبه و دستور ارسال مدارک طرح به مراجع ذیربط اقدام شود.
معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ـ میرمحمد غراوی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 19294

تاریخ تصویب : 1389/4/1

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : شورای شهرسازی و معماری استان تهران -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.