×

تصویب‌نامه در خصوص احتساب سود تسهیلات بانکی اعطایی به صنعت میگوی پرورشی به عنوان بدهی دولت به بانک‌های عامل

تصویب‌نامه در خصوص احتساب سود تسهیلات بانکی اعطایی به صنعت میگوی پرورشی به عنوان بدهی دولت به بانک‌های عامل

تصویب‌نامه-در-خصوص-احتساب-سود-تسهیلات-بانکی-اعطایی-به-صنعت-میگوی-پرورشی-به-عنوان-بدهی-دولت-به-بانک‌های-عامل

وکیل

تصویب‌نامه در خصوص احتساب سود تسهیلات بانکی اعطایی به صنعت میگوی پرورشی به عنوان بدهی دولت به بانک‌های عامل شماره151188/ت46882هـ




وزارت جهاد کشاورزی ـ وزارت نیرو ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ـ سازمان حفاظت محیط زیست
معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 3/7/1390 بنا به پیشنهاد شماره 20640/020 مورخ 29/5/1390 وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1ـ سود تسهیلات بانکی (اعم از سود تا سررسید و سود پس از سررسید) اعطایی به صنعت میگوی پرورشی (شامل تکثیر و تولید بچه میگو، پرورش، تولید غذا، فرآوری و صادرات میگو) از سال 1373 تا پایان سال 1389 و نیز سود یک سال دوره تنفس تا سقف یک هزار میلیارد (1.000.000.000.000) ریال، به عنوان بدهی دولت به بانکهای عامل محسوب می‌گردد.
2ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از طریق بانکهای عامل نسبت به بخشودگی جرایم بدهی بدهکاران صنعت میگوی پرورشی کشور مطابق بند (28) قانون بودجه سال 1390 کل کشور اقدام و مانده بدهی ناشی از اصل تسهیلات دریافتی اعم از سرمایه در گردش و سرمایه‌گذاری را به مدت یک سال از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه امهال نماید و پس از آن باقیمانده را مطابق بند یادشده در پنج سال تقسیط نماید.
تبصره ـ تسهیلات و حمایت‌های موضوع بندهای (1) و (2) شامل اشخاصی می‌گردد که با تأیید سازمان شیلات ایران فعالیتهای تولیدی خود را از سرگرفته و یا توسعه دهند و
با بهبود بهره‌وری، تولید خود را طبق طرح مصوب ادامه دهند و نسبت به پرداخت اقساط در موعد مقرر اقدام نمایند.
3ـ وزارت جهاد کشاورزی (سازمان شیلات ایران) موظف است نسبت به اجرای تصمیمات زیر اقدام و هر شش ماه، گزارش اقدامات انجام شده را به دفتر هیئت دولت ارایه نماید:
الف ـ تقویت نظارت بر روند تولید در صنعت میگو برای تمامی مراکز تکثیر، مزارع پرورشی و کارخانه‌های تولید غذای میگوی پرورشی و ارزیابی سالانه کمی و کیفی تولید نهاده‌ها.
ب ـ حمایت از صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری و اجرای مکانیزاسیون مزارع پرورشی میگو و تجهیز مجتمع‌های فعال به آب شیرین، راه دسترسی، برق و مخابرات با همکاری وزارتخانه‌های مربوط از محل کمکهای فنی و اعتباری براساس ظرفیت‌ها و توانایی‌های هر واحد.
ج ـ مراقبت دایمی و پیشگیری به موقع از شیوع بیماریهای میگو در کشور.
4ـ وزارت جهاد کشاورزی موظف است از طریق شرکت خدمات حمایتی و صندوق بیمه کشاورزی نسبت به تأمین نهاده‌های کشاورزی و بیمه فراگیر برای مراکز تکثیر، مزارع پرورشی، کارخانه‌های تولید خوراک میگو و مراکز فرآوری دارای کد EC از سازمان دامپزشکی کشور اقدام نماید.
تبصره ـ پوشش بیمه‌ای صنعت پرورش میگو براساس نظر سازمان دامپزشکی کشور، متناسب با کاهش ریسک بیماری با تعرفه عادی اجرا گردد.
5 ـ وزارت نیرو موظف است ظرف دو سال با هماهنگی سازمان شیلات ایران و با مشارکت پنجاه درصدی استانداری‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و گلستان نسبت به تأمین برق و آب حداکثر سه مجتمع پرورش میگو در هر یک از استان‌های مذکور اقدام نماید.
تبصره ـ مبنای محاسبه برق و آب مصرفی مراکز تکثیر، مزارع پرورشی، کارخانه خوراک میگو و مراکز فرآوری دارای کد EC از سازمان دامپزشکی کشور، در دوره تولید میگوی پرورشی، تعرفه بخش کشاورزی می‌باشد.
6 ـ سازمان حفاظت محیط زیست موظف است با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به استانداردهای علمی و فنی و حریم‌های قانونی مصوب، نسبت به جلوگیری از ایجاد صنایع مزاحم در حریم فعالیت صنعت میگو اقدام و استانداردهای زیست محیطی فعالیت‌های آبزی‌پروری را تدوین نماید.
7ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است نسبت به اجرای موارد زیر اقدام نماید:
الف ـ اعلام سالانه یارانه صنعت میگو به منظور حمایت و تقویت صنعت میگو در طول برنامه پنجم توسعه مطابق با تولید و صادرات سال قبل به دولت تا پس از تامین اعتبار با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی (سازمان شیلات ایران) در اختیار ذی‌نفعان قرار گیرد.
ب ـ انجام اقدامات لازم جهت پیش‌بینی میگو در سبد غذائی خانوار.
ج ـ تدوین استانداردهای نوین حلقه‌های اصلی تولید میگو از تولید تا مصرف توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ظرف یک سال، کدگذاری و تطابق آن با استانداردهای بین‌المللی و ابلاغ برای اجرا.
8 ـ اختصاص اعتبار لازم برای نوسازی و به روز کردن کارخانه‌های مرتبط با صنعت میگوی پرورشی.
9ـ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است جهت تشویق و ترویج مصرف میگوی پرورشی در بازارهای داخل کشور، فیلم‌های تبلیغاتی و تیزرهای ارایه شده از سوی سازمان شیلات ایران و سایر تشکلهای تولیدی میگو را نمایش دهد.
10ـ دستگاههای دولتی جهت افزایش مصرف آبزیان و میگو در کشور از میگوی پرورشی در سامانه‌های عمومی مصرف مواد غذایی خود استفاده نمایند.
11ـ مسئولیت حسن اجرای این تصویب‌نامه بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و گزارش اجرای آن را به دفتر هیئت دولت ارائه می‌نمایند.




معاون اول رئیس جمهور ـ محمدرضا رحیمی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 19413

تاریخ تصویب : 139/7/3

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - سازمان حفاظت محیط زیست - وزارت نیرو - وزارت جهاد كشاورزی - معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.