×

مصوبه شورای عالی اداری درخصوص ایجاد انسجام تشکیلاتی در مؤسسات و واحدهای آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت راه و شهرسازی

مصوبه شورای عالی اداری درخصوص ایجاد انسجام تشکیلاتی در مؤسسات و واحدهای آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت راه و شهرسازی

مصوبه-شورای-عالی-اداری-درخصوص-ایجاد-انسجام-تشکیلاتی-در-مؤسسات-و-واحدهای-آموزشی-و-پژوهشی-وابسته-به-وزارت-راه-و-شهرسازی

وکیل

مصوبه شورای عالی اداری درخصوص ایجاد انسجام تشکیلاتی در مؤسسات و واحدهای آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت راه و شهرسازی شماره29687/206



مصوبه شورای عالی اداری درخصوص ایجاد انسجام تشکیلاتی در مؤسسات
و واحدهای آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت راه و شهرسازی

وزارت راه و شهرسازی ـ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ـ وزارت اموراقتصادی و دارایی
معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور
شورای عالی اداری در یکصد و پنجاه و سومین جلسه مورخ 8/9/1390 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور، به منظور ساماندهی و ایجاد انسجام تشکیلاتی در مؤسسات و واحدهای آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت راه و شهرسازی تصویب نمود:
1ـ در اجرای مفاد ماده 1 مصوبه شماره 572/206 مورخ 17/1/1390 شورای عالی اداری، تمامی مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی مربوط به حوزه مسکن و شهرسازی، در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ادغام و عنوان آن به «مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی» تغییر می‌یابد.
2ـ مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی فقط مجاز به برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت مهارتی و ضمن خدمت بوده و ادامه تحصیل دانشجویان فعلی تا زمان فارغ‌التحصیلی (حداکثر پایان سال 1393) با رعایت قوانین و مقررات مربوط بلامانع است.
3ـ پژوهشکده حمل و نقل با تمامی وظایف، اختیارات، نیروی انسانی، اموال، امکانات و تجهیزات به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ـ دانشگاه علم و صنعت ایران انتقال می‌یابد.
تبصره1ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ردیف بودجه این پژوهشکده را به اعتبارات دانشگاه مربوطه اضافه می‌نماید.
تبصره2ـ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف است تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین نیازهای وزارت راه و شهرسازی در بخش‌های پژوهشی مربوط را طراحی و اجرا نماید.
4ـ در راستای قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، وزارت راه و شهرسازی موظف است طی مدت یک سال نسبت به واگذاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) و مرکز آموزش هما با کلیه وظایف، نیروی انسانی، اموال، امکانات و تجهیزات از طریق ساز و کارهای قانونی به بخش غیردولتی اقدام نماید.
5 ـ آموزشکده علمی ـ کاربردی راه و ترابری (شهید تفویضی) و آموزشکده لوشان با تمامی وظایف، اختیارات، نیروی انسانی، اعتبارات، اموال، امکانات و تجهیزات در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادغام می‌شود تا نسبت به ارایه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز در بخش راه و مسکن اقدام نمایند. این مرکز مجاز به پذیرش دانشجو برای تحصیل در رشته‌های منجر به اخذ مدرک دانشگاهی نبوده و ادامه تحصیل دانشجویان فعلی تا زمان فارغ‌التحصیلی با رعایت قوانین و مقررات مربوط بلامانع است.
6 ـ مؤسسه قیر و آسفالت ایران با کلیه امکانات، اموال، تجهیزات، وظایف، اختیارات و نیروی انسانی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادغام می‌شود.
7ـ پژوهشکده اقلیم‌شناسی و مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی، با تمامی وظایف، اختیارات، نیروی انسانی، اعتبارات، اموال، امکانات و تجهیزات در پژوهشکده هواشناسی ادغام می‌شوند و نام آن به پژوهشکده هواشناسی و اقلیم‌شناسی تغییر می‌یابد.
تبصره ـ این پژوهشکده وابسته به سازمان هواشناسی کشور فعالیت خواهد نمود.
8 ـ وزارت راه و شهرسازی موظف است در اجرای این مصوبه، ضمن کاهش 50 درصد از نیروی انسانی، نسبت به آزادسازی و فروش 50 درصد امکانات، اموال و تجهیزات پژوهشکده‌ها، مراکز و مؤسسات ادغام‌شده برابر مقررات اقدام نموده، درآمد حاصل از آن را صرف توسعه و تجهیز مأموریت‌ها و وظایف محوله نماید.
9ـ وزارت راه و شهرسازی موظف است اهداف، شرح وظایف، ساختار سازمانی، تشکیلات تفصیلی و مأموریت‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و پژوهشکده هواشناسی را متناسب با اساسنامه مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی ادغام‌شده طی مدت 2 ماه تهیه و برای تأیید به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور ارایه نماید.
10ـ وزرای راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری مسئول حُسن اجرای این مصوبه بوده و دبیرخانه شورای عالی اداری، گزارش نحوه اجرای آن را به شورا ارایه می‌نماید.


رییس‌جمهور و رییس شورای عالی اداری ـ محمود احمدی‌نژاد

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 19501

تاریخ تصویب : 1390/9/8

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت علوم و تحقیقات و فناوری - معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور - معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور - وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.