×

قانون اصلاح قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی

قانون اصلاح قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی

قانون-اصلاح-قانون-استخدام-مهندسین-ناظر-تولیدات-کشاورزی

وکیل

قانون اصلاح قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی شماره77920



مدیرعامل محترم روزنامه رسمی کشور
با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده «1» قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده «1» قانون مذکور، یک نسخه تصویر «قانون اصلاح قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی» برای درج در روزنامه رسمی ارسال می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

شماره74955/564 13/12/1390
جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
در اجراء اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون اصلاح قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی که با عنوان طرح یک فوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ 12/11/1390 و تأیید شورای محترم نگهبان، به پیوست ابلاغ می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

قانون اصلاح قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی

ماده واحده ـ دولت موظف است از تاریخ تصویب این قانون و حداکثر ظرف سه سال با رعایت حکم بند (ج) ماده (24) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386، تعداد ده‌هزار ناظر بخش کشاورزی و منابع طبیعی با تحصیلات کارشناسی و بالاتر و عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را که از سال زراعی 1382 تا زمان تصویب این قانون حداقل دو سال سابقه فعالیت مستمر در زمینه منابع طبیعی و تولید محصولات راهبردی و اساسی بخش کشاورزی داشته‌باشند و یا در تعاونیهای تولید به عنوان مدیر و یا کارشناس فعالیت نموده و در مدیریت جهاد کشاورزی استانها، شهرستانها و یا مراکز خدمات کشاورزی دارای سوابق مشارکت و نظارت در امور یاد شده باشند و یا با معرفی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و یا شرکتهای خدمات فنی و مشاوره‌ای توسط جهاد کشاورزی استانها اشتغال به کار داشته و به صورت مستقیم بر محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی نظارت داشته‌اند، با رعایت ماده (46) قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط عمومی استخدامی کشور در پستهای عملیاتی و نظارتی جهاد کشاورزی شهرستانها و یا مراکز خدمات کشاورزی استخدام نماید.
تبصره1ـ فعالیت مستمر عبارت از حداقل شش ماه فعالیت متوالی نظارت در هر سال زراعی است.
تبصره2ـ سابقة خدمت ناظران در بخشهای کشاورزی و منابع طبیعی و تعاونیهای تولیدی با ارائه مدرک معتبر و مورد تأیید جهاد کشاورزی استانها به حداکثر سن شرایط عمومی استخدام اضافه می‌گردد.
تبصره3ـ مدرک تحصیلی بالاتر و یا سابقة کاری مرتبط و بیشتر، نوآوری، آزمون ورودی، مصاحبه علمی و سابقة ایثارگری مراتب اولویت استخدام ناظران مشمول این قانون است.
تبصره4ـ برای استخدام ناظران مشمول این قانون که قبلاً در آزمون ورودی شرکت نموده و با گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط و معتبر از مراکز آموزش جهاد کشاورزی به کار گرفته شده‌اند، مشروط بر این که حداقل سی ماه سابقه کار مرتبط داشته باشند، نیازی به برگزاری آزمون استخدامی مجدد نیست.
تبصره5 ـ به کارگیری ناظران، فقط در جهاد کشاورزی بخش و دهستان مجاز است و به کارگیری آنان حداقل تا ده سال پس از استخدام در واحدهای ستادی و مراکز استانها ممنوع است.
تبصره6 ـ در صورت استخدام، سوابق بیمه مرتبط با فعالیت نظارتی که توسط سازمانهای بیمه‌گر اقدام شده یا می‌شود به سنوات خدمتی مستخدم از نظر بازنشستگی اضافه می‌گردد و هرگونه مابه‌التفاوت اعم از سهم بیمه شده و کارفرما در مورد سوابق قبلی ناظر، بر عهده وی می‌باشد.
تبصره7ـ از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون، قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی مصوب 10/12/1389 لغو می‌گردد.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و هفت تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ دوازدهم بهمن ماه یکهزار و سیصد و نود مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 3/12/1390 به تأیید شورای نگهبان رسید.


رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

نوع : قانون

شماره انتشار : 19529

تاریخ تصویب : 1390/11/12

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.