×

اصلاحیه مصوبه مورخ 12 10 1390 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درخصوص طرح راهبردی ساختاری (جامع) شهر کوهسار واقع در حوزه شهری هشتگرد و نظرآباد

اصلاحیه مصوبه مورخ 12 10 1390 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درخصوص طرح راهبردی ساختاری (جامع) شهر کوهسار واقع در حوزه شهری هشتگرد و نظرآباد

اصلاحیه-مصوبه-مورخ-12-10-1390-شورای-عالی-شهرسازی-و-معماری-ایران-درخصوص-طرح-راهبردی-ساختاری-(جامع)-شهر-کوهسار-واقع-در-حوزه-شهری-هشتگرد-و-نظرآباد

وکیل

اصلاحیه مصوبه مورخ 12/10/1390 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درخصوص طرح راهبردی ساختاری (جامع) شهر کوهسار شماره91/300/49036



واقع در حوزه شهری هشتگرد و نظرآباد

اصلاحیه مصوبه مورخ 12/10/1390 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درخصوص طرح راهبردی ساختاری (جامع) شهر کوهسار
واقع در حوزه شهری هشتگرد و نظرآباد

استاندار محترم و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز
با توجه به نامه شماره 74122 مورخ 19/4/1391 حوزه معاونت اجرایی و سرپرست محترم نهاد ریاست جمهوری منضم به نامه شهرداری و شورای اسلامی کوهسار و با توجه به بازدید و جلسات برگزار شده در دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوبه 12/10/1390 شورای عالی شهرسازی و معماری در رابطه با شهر کوهسار بشرح زیر اصلاح و جایگزین مصوبه قبلی می‌گردد:
1ـ تا تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی شهر کلیه سطوح خدماتی موجود و یا مصوب در طرح هادی مصوب و نیز دارای مصوبه کارگروه و شورای برنامه‌ریزی و توسعه کماکان می‌بایستی ملاک عمل شهرداری قرار گیرد.
2ـ صدور پروانه در اراضی خالی و مستحدثات ویژه (نظیر تعمیرگاهها، دامداری‌ها،...) در داخل محدوده طرح جامع با مساحت بالای پنج‌هزار متر مربع درصورت وقوع در هر کدام از پهنه‌ها، با رعایت مفاد ضوابط و مقررات طرح جامع و منوط به تأمین خدمات با رعایت اصلاحیه ماده 101 قانون شهرداری‌ها و تصویب طرح پیشنهادی در کمیسیون ماده 5 خواهد بود.
3ـ ساخت و ساز در کلیه پلاک‌هایی که براساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز، باغ تلقی می‌گردد در هر پهنه‌ای که واقع شده باشند در قالب دستورالعمل ماده 14 قانون زمین شهری امکان‌پذیر است.
4ـ در پهنه‌های مختلط اداری و خدمات (S,M) سهم خدمات می‌بایست دقیقاً مشخص و در زمان صدور پروانه، شهرداری موظف به دریافت حق‌السهم خدمات می‌باشد، ضمناً تا تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی شهرداری صرفاً در قطعات به مساحت کمتر از 5000 متر مربع (یک یا چند قطعه) مجاز به صدور پروانه می‌باشد.
5 ـ هرگونه ساخت و ساز در حریم شهر با رعایت قوانین مرتبط با حریم و یا اخذ مصوبه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و یا سایر کار گروه‌ها و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در قالب طرح پهنه‌بندی حریم که در نقشه‌های حوزه مشخص‌شده مجاز می‌باشد ضمناً کلیه مصوبات قبلی کارگروه و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از جمله مصـوبه 18/7/1388 شورای برنـامه‌ریزی و توسعه استان تهران درخصوص نامه شماره 9056/88/ک مورخ 12/6/1388 شـهرداری کوهسـار کماکان ملاک عمـل و لازم‌الاجراء خواهد بود.
6 ـ تراکم پایه برای پلاک‌های واقع در کلیه پهنه‌ها (R,S,M) تا 80 درصد با کاربری مسکونی تعیین و مازاد آن (تا سقف تراکم مجاز و کاربری انتفاعی مطابق پهنه مصوب) صرفاً با پرداخت پذیره (عوارض مازاد بر تراکم) پیشنهادی توسط شهرداری و تصویب شورای شهر و تأیید فرمانداری مربوطه به مالک تعلق خواهد گرفت در مواردی که سهم خدمات بصورت زمین توسط شهرداری دریافت می‌گردد و یا خدمات رأساً توسط متقاضی احداث می‌گردد مشمول اخذ پذیره نخواهد بود.
7ـ کلیه مصوبات قانونی قبلی در مورد اراضی داخل محدوده طرح جامع و حریم کماکان ملاک عمل می‌باشد.
8 ـ حریم شهر کوهسار در قسمت غربی بر محدوده بخش و در قسمت شرقی بر مرز شهرستان کرج و در شمال براساس نقشه حریم مصوب قبلی (دکل برق و جاده) و با رعایت قانون تقسیمات کشوری منطبق و تدقیق گردد.
9ـ با توجه به وجود کاربری‌های مختلط در بر محور اصلی شهر در وضع موجود، کلیه کاربری‌های بر محور بصورت مختلط پیش‌بینی گردد.
10ـ کلیه مطالعات و نقشه‌های محدوده طرح جامع و پهنه‌بندی حریم و ضوابط و مقررات آن براساس موارد فوق اصلاح و تدقیق و به استان ابلاغ گردد.
11ـ شهرداری کوهسار می‌تواند نسبت به بکارگیری مشاور ذیصلاح برای انجام تهیه طرح تفصیلی با هماهنگی استاندار و مدیرکل مسکن و شهرسازی استان اقدام نماید.
12ـ این طرح براساس جمعیت پیش‌بینی شده معادل 12819 نفر برای پایان دوره طرح (1405) در محدوده حدود 500 هکتار شامل کاربری‌های مورد نیاز شهر (با تراکم ناخالص پیشنهادی 44/30 نفردر هکتار) تهیه شده است.


معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ـ میرمحمد غراوی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 19720

تاریخ تصویب : 1391/8/7

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.