×

قانون افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس در جهان امروز

قانون افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس در جهان امروز

قانون-افشای-نقض-حقوق-بشر-توسط-آمریکا-و-انگلیس-در-جهان-امروز قانون افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس در جهان امروز شماره9163/343



جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری ‌اسلامی ‌ایران قانون افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس در جهان امروز که با عنوان طرح یک فوریتی به مجلس ‌شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 3/2/1391 و تأیید شورای محترم نگهبان به پیوست ابلاغ می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

شماره37273 9/3/1391
وزارت اطلاعات ـ وزارت امور خارجه ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
«قانون افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس در جهان امروز» که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ سوم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 20/2/1391 به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 9163/343 مورخ 30/2/1391 مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می‌گردد.

رئیس جمهور ـ محمود احمدی‌نژاد

قانون افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس در جهان امروز

ماده واحده ـ به‌منظور مقابله با توطئه‌ها و محدودسازیهای ناعادلانه آمریکا و انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران و جهت آگاه‌سازی جامعه جهانی از موارد عدیده نقض حقوق بشر توسط این دو کشور و حمایت از جریانات مترقی که در برابر اقدامات غیرقانونی دولتهای‌آمریکا و انگلیس درجهان ایستاده‌اند مبلغ بیست ‌میلیون (20.000.000) دلار از محل حساب ذخیره ارزی تخصیص می‌یابد.
تبصره1ـ چگونگی هزینه‌ نمودن این اعتبار در کارگروهی با مسؤولیت وزارت اطلاعات و عضویت وزارت امور خارجه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان ارتباطات و فرهنگ اسلامی و همچنین یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با معرفی کمیسیون و تصویب مجلس به عنوان ناظر تصمیم‌گیری می‌شود.
تبصره2ـ وزارت اطلاعات به‌عنوان مسؤول کارگروه موظف است هر سه ماه یک‌بار گزارش‌کار خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.
تبصره3ـ وزارت امور خارجه موظف است سالانه گزارش نقض حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا و انگلیس را تهیه و در روز سیزدهم آبان‌ماه منتشر نماید.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده درجلسه علنی روز یکشنبه مورخ سوم اردیبهشت‌ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 20/2/1391 به تأیید شورای نگهبان رسید.



رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

نوع : قانون

شماره انتشار : 19586

تاریخ تصویب : 1391/2/3

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت امور خارجه - وزارت اطلاعات -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.