×

آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح بند (ب) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح بند (ب) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

آیین‌نامه-اجرایی-قانون-اصلاح-بند-(ب)-ماده-(44)-قانون-برنامه-پنجساله-پنجم-توسعه-جمهوری-اسلامی-ایران

وکیل

آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح بند (ب) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران شماره 197284/ت 47684هـ



بنیاد شهید و امور ایثارگران
هیئت وزیران در جلسه مورخ 29/9/1391 بنا به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح بند (ب) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1390ـ را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح بند (ب) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران


ماده1ـ ایثارگران مشمول این آیین‌نامه، جانبازان و آزادگان و افراد تحت تکفل قانونی آنان (والدین، همسر و فرزندان) و والدین، همسران و فرزندان شهدا می‌باشند.
ماده2ـ هزینه‌های درمان شامل سرانه بیمه پایه و تکمیلی و هزینه‌های خاص مرتبط با درمان منطبق با مقررات و دستورالعمل‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود. هزینه‌های خاص مرتبط با درمان شامل موارد زیر می‌باشد:
1ـ پرداخت هزینه‌های دارویی منطبق با فهرست دارویی کشور (فارماکوپه) با اولویت استفاده از خـدمات بیمه‌گر اول و پرداخت هزینه دارویی خاص و وارداتی موردنیاز افراد مشمول ماده (1) طبق ضوابط بنیاد شهید و امور ایثارگران.
2ـ خدمات دندانپزشکی عمومی و تخصصی برای جانبازان با مجروحیت فک و دندان طبق درصد تعیین شده از سوی کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران.
3ـ هزینه‌های اعزام به خارج صرفاً جهت شخص جانباز و آزاده و تنها در مواردی که شورای عالی اعزام به خارج بنیاد مذکور با اعزام بیمار موافقت می‌نماید.
4ـ هزینه درمان مبتلایان به سوء مصرف مواد و ام ام تی (متادون درمانی)
5 ـ هزینه ایاب و ذهاب درمانی، اقامت و سفرهای صرفاً درمانی در مواردی که پیگیری و اقدام درمانی در سطح شهرستان یا استان میسر نباشد.
6 ـ پرداخت هدیه ایثار به افراد اهداکننده عضو به ایثارگران در موارد پیوند کبد، کلیه، مغز استخوان، قرنیه و اهدای تخمک.
7ـ هزینـه ارتز و پروتز و تعمیر و تعویـض قطعات مربوط و وسایـل جانبی آن و کفش طبی.
8 ـ هزینه تجهیزات پزشکی و توانبخشی اعم از عینک، لنز، سمعک، عصا، واکر، دوچرخه ثابت، انواع تخت و تشک معمولی و مواج، انواع ویلچر، کپسول اکسیژن و هزینه شارژ آن، اکسیژن ساز، سی، پپ و بی، پپ متناسب با شرایط بالینی بیمار.
9ـ پرداخت هزینه لوازم مصرفی درمانی از قبیل کیسه کلستومی، کیسه یوروستومی، لوازم سونداژ، کیسه ادرار، لوازم پانسمان مربوط و لوازم بهداشتی.
10ـ هزینه آمبولانس درون‌شهری و برون‌شهری در موارد اضطراری.
ماده3ـ پرداخت سرانه بیمه پایه و تکمیلی و هزینه‌های خاص مرتبط با درمان برای ایثارگران شاغل و بازنشسته (موضوع ماده (1) این آیین‌نامه) برعهده دستگاه پرداخت‌کننده حقوق یا مستمری (اعم از دستگاههای موضوع ماده (222) قانون برنامه پنجم توسعه و شرکت‌ها و مؤسسات مشمول اصل (44) قانون اساسی) و ایثارگران غیرشاغل (موضوع ماده (1) این آیین‌نامه) برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
ماده4ـ نظارت بر حسن اجرای این آیین‌نامه برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.


معاون اول رییس‎جمهور ـ محمدرضا رحیمی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 19760

تاریخ تصویب : 1391/9/21

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.