بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
حسین احمدی
آدرس : تهران اشرفی اصفهانی بالاتر از همت جنب رستوران ایتالیایی سوفیا ساختمان حکیم واحد 2 دفتر وکالت احمدی
تلفن تماس : 02144470200-02144606696 - 09121353546
وب سایت حسین احمدی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
علی جاوید
آدرس : تبریز ،ولیعصر بالاتر از دادگستری خیابان قانون مجتمع خدماتی ولیعصر طبقه سوم واحد 7
تلفن تماس : 04133201132 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
طیبه برزگر
آدرس : تهران - فلکه دوم صادقیه- ایتدای خیابان آیت الله کاشانی -بعد از بانک مسکن - پلاک 80-طبقه 3 واحد سوم
تلفن تماس : - 09122249601
وب سایت طیبه برزگر وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز ،با بیش از 10 سال سابقه کار و وکیل بانکها و موسسات مالی و اعتباری و وکیل شرکتهای خصوصی
آيلين محمدي رفيع
آدرس : تهران بلوار ميرداماد نبش نفت جنوبي پلاك ٢٦٨طبقه ٢ واحد ٨
تلفن تماس : 021-22116677 - 09125908241
وب سایت آیلین محمدی رفیع وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلا دادگستری مرکز
احسان عابدین
آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ،سرو غربی،پلاک 11 ،ساختمان پزشکان سینا ، طبقه دو نیم ، واحد 17
تلفن تماس : 22350512 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
حسین باقرزاده
آدرس : اردبیل میدان شهید باکری نبش خیابان فلسطین ساختمان اداری خورشید طبقه دوم واحد 22 دفتر وکالت حسین باقرزاده
وب سایت حسین باقرزاده وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی قوه قضائیه و کارشناس ارشد حقوق خصوصی
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی
مرتضی دستوری
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی-ایستگاه مهران ساختمان آرمیتا - پلاک77-طبقه اول-واحد8
تلفن تماس : 44007642 -44049071 - 09122546782
وب سایت مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری و کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل
اسدعلی امرایی
آدرس : تهران اشرفی اصفهانی بالاتر از تقاطع نیایش بین فلاح و دربندی ساختمان 55 طبقه 2 واحد 5
تلفن تماس : 021-44872230-44872231/02144820428 - 09122595695
وب سایت اسدعلی امرایی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای مرکز
احسان زررخ
آدرس : کرمانشاه، پارکینگ شهرداری، جنب هتل راه کربلا؛ کوی5، ساختمان مرجان، طبقه1، واحد2
وب سایت احسان زررخ وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری کرمانشاه و ایلام
سرور ثانی نژاد
آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ،سرو غربی،پلاک 11 ،ساختمان پزشکان سینا ، طبقه دو نیم ، واحد 17
تلفن تماس : 22350512 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
دکتر سهیل طاهری
آدرس : تهران-سعادت آباد- نبش خیابان 32- پلاک 116- طبقه 4 - واحد 9
تلفن تماس : 88689911-13 - 09127296881
وب سایت دکتر سهیل طاهری وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز و استاد دانشگاه
سالار حسین منفرد
آدرس : تهران -خیابان مطهری - تقاطع شریعتی -پلاک ۷ -واحد 2
تلفن تماس : 02188451576 - 09123957464
وب سایت سالار حسین منفرد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
علی رمضانزاده
آدرس : تهران، شهرک غرب،ابتدای بلوار فرحزادی،روبروی مجتمع تجاری میلاد نور،مجتمع تجاری شهرک غرب،طبقه سوم شرقی،واحد پنج.
تلفن تماس : 88569136,88377116 - 09121213391
وب سایت علی رمضانزاده وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز ،بیست سال سابقه کار قضایی و وکالت ،داشتن تجارب و تخصص در امور ملکی و اراضی و نیز مطالبات
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

تصویب‌نامه در خصوص ارزش نسبی خدمات و مراقبت‌های سلامت در جمهوری اسلامی ایران سال ۱۳۹۳

نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
منبع مطالب این بخش وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران) می باشد. لینک مستقیم این مطلب
هیأت وزیران در جلسه ۲/۶/۱۳۹۳ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و تأیید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استناد بند (هـ) ماده (۳۸) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب۱۳۸۹ـ تصویب کرد:
۱ـ کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت سال ۱۳۹۳ (شامل خدمات جراحی، بیهوشی، داخلی، توانبخشی، پاراکلینیک و پارامدیکال) به شرح پیوست شماره (۱)۱ که تأییدشده به مهر دفتر هیأت دولت است، تعیین می‌شود. کلیات و ارزش نسبی خدمات و مراقبت‌های سلامت مندرج در کتاب مذکور از تاریخ ۱/۷/۱۳۹۳ ملاک عمل ارایه‌دهندگان خدمات سلامت در بخش‌های دولتی و عمومی غیردولتی و خصوصی و سازمان‌های بیمه‌گر پایه و تکمیلی سلامت می‌باشد و هرگونه تغییر در کتاب مذکور (اعم از کلیات و ارزش نسبی خدمات مندرج در کتاب) منوط به تصمیمات شورای عالی بیمه سلامت کشور خواهدبود. تغییر در سطح و عمق خدمات فاقد پوشش بیمه پایه در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت که با علامت ستاره (٭) مشخصگردیدهاستمنوطبهتصویبشورایعالیبیمهسلامتکشوروتأییدهیأتوزیرانخواهدبود.
۲ـ میزان ریالی ضریب (کا) تعرفه خدمات سلامت بخش دولتی و عمومی غیردولتی در سال ۱۳۹۳، معادل هشتاد و هشت هزار (۸۸.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.
۳ـ سقف میزان ریالی ضریب (کا) تعرفه خدمات سلامت بخش خصوصی در سال ۱۳۹۳، معادل سیصد و هشتاد هزار (۳۸۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.
تبصره۱ـ سقف ریالی ضریب (کا) برای خدمات سلامت که در کتاب با علامت (O)مشخص شده است، در بخش خصوصی، معادل دویست‌هزار (۲۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.
تبصره۲ـ ضرایب ریالی (کا) تعرفه بخش خصوصی در هر استان و شهرستان‌های تابع با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی و اجتماعی هر استان، به پیشنهاد سازمان نظام پزشکی به تصویب شورای عالی بیمه سلامت کشور خواهد رسید.
۴ـ به منظور رعایت سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی و ارزش‌های نسبی مصوب، دستورالعمل اجرایی بسته نظارتی به شرح پیوست شماره (۲) که تأییدشده به مهردفتر هیأت دولت می‌باشد، برای ارایه‌دهندگان خدمات سلامت در بخش دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و سازمان‌های بیمه‌گر پایه و تکمیلی سلامت لازم‌الاجراء می‌باشد.
۵ ـ بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با ارزش نسبی خدمات سلامت که با کلیات و ارزش نسبی خدمات سلامت مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت سال ۱۳۹۳ مغایر می‌باشند، از زمان ابلاغ این تصویب‌نامه ملغی‌الاثر می‌شوند.
۶ ـ تعرفه ارزش ریالی ضریب (کا) برای ارایه خدمات بیمارستانی (شامل خدمات درمانی، تشخیصی، پاراکلینیک و توانبخشی) تنها در بخش جزء حرفه‌ای در مورد پزشکان درمانی و اعضای هیأت علمی که به صورت تمام وقت جغرافیایی خدمت می‌کنند و تعرفه ارزش ریالی ضریب (کا) در مناطق محروم تا دو برابر ارزش‌های نسبی مصوب در کتاب یادشده تعیین می‌شوند.
تبصره ـ پزشکان درمانی و اعضای هیأت علمی تمام وقت جغرافیایی به آن دسته از پزشکانی اطلاق می‌شود که به صورت تمام وقت در مراکز آموزشی ـ درمانی و مراکز درمانی محل خدمت خود اشتغال داشته و حق انجام فعالیت انتفاعی در زمینه خدمات درمانی خارج از مراکز دانشگاههای کشور را ندارند.
۷ـ بار مالی ناشی از عملیاتی شدن کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت و ضرایب ریالی (کا) در مقایسه با افزایش ضرایب ریالی حق‌الزحمه موضوع مصوبه شماره (۵۲) شورای عالی بیمه سلامت کشور مورخ ۱۴/۱۲/۱۳۹۲، در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ برای سازمان‌های بیمه سلامت ایران و تأمین اجتماعی نیروهای مسلح از محل صرفه‌جویی مالی ناشی از اجرای طرح تحول سلامت و اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌های در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأمین و بار مالی ایجادشده برای سازمان تأمین اجتماعی و سایر نهادهای بیمه‌گر از محل منابع داخلی آنها تأمین می‌شود.
۸ ـ افزایش پرداخت توسط مردم ناشی از اجرای کتاب مذکور در سال جاری در بیمارستانهای دولتی، از محل اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌های در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گونه‌ای تأمین خواهد شد که مبلغ ریالی پرداختی مردم نسبت به نیمه اول سال جاری (پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت) افزایش نیابد.
معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱ـ در مورد کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت‌های سلامت در جمهوری اسلامی ایران «پیوست شماره(۱)» به پرتال روزنامه رسمی کشور (www.rrk.ir) رجوعشود.

پیوست شماره (۲)
دستورالعمل اجرایی نظارت بر تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی»
مأموریت ستاد:
نظارت بر نحوه‌ی اجرای تعرفه‌های تشخیصی و درمانی کلیه‌ی مؤسسات دولتی، غیردولتی، خصوصی و خیریه.
اعضای ستاد کشوری نظارت، مرکب از نهادهای ذیل می‌باشد:
۱. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۲. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
۳. سازمان بیمه سلامت ایران
۴. سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران
۵ . سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح
۶ . کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران
۷. بیمه مرکزی ایران
۸ . معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور
۹. سازمان تأمین اجتماعی
۱۰. سازمان پزشکی قانونی کشور
اعضای کمیته‌های استانی نظارت:
۱. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مرکز استان
۲. رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان
۳. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مرکز استان
۵ . دادستان انتظامی سازمان نظام پزشکی مربوطه
۶ . نماینده‌ی سازمان‌های بیمه‌گر پایه
شرح وظایف ستاد کشوری و کمیته استانی:
۱. نظارت بر نحوه‌ی اجرای تعرفه‌های تشخیصی و درمانی کلیه‌ی مؤسسات دولتی، غیردولتی، خصوصی و خیریه.
۲. بررسی و تدوین راهکارهای اصلاح فرآیندهای اجرایی تعرفه‌ها.
۳. هماهنگی و همکاری با انجمن‌های علمی تخصصی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، تشکل‌های صنفی، مؤسسات خصوصی و... جهت اجرای برنامه و وظایف.
۴. نظارت بر عملکرد کمیته‌های استانی (ستاد مرکزی).
۵ . برنامه‌ریزی جهت توانمندسازی نهادهای نظارتی در جهت حسن اجرای قوانین، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های نظارت بر تعرفه‌ها.
۶ . برنامه‌ریزی جهت شفاف‌سازی قانون‌مند درآمدها، هزینه‌ها و فعالیت‌های مؤسسات ارائه خدمت.
۷. برنامه‌ریزی در جهت ممانعت از ایجاد تقاضای القایی در حیطه‌ی خدمات تشخیصی و درمانی.
فرآیند اجرای نظارت:
۱. ثبت شکایت و تشکیل پرونده از طریق:
۱.۱. سامانه جامع شکایات
۱.۲. معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی
۱.۳. سازمان نظام پزشکی
۱.۴. سازمان‌های بیمه‌گر پایه
۲. بررسی پرونده توسط کمیته استانی نظارت بر تعرفه‌ها با حضور نماینده‌ی انجمن مربوطه یا نماینده‌ی بیمارستان‌های خصوصی در قالب کمیسیون مشورتی
۳. پرونده‌ها براساس نتایج ارزیابی در سه محدوده طبقه‌بندی می‌شوند:
۳.۱. محدوده‌ی سبز به معنای رعایت تعرفه مصوب هیأت وزیران است.
۳.۲. محدوده‌ی زرد به معنای اعمال تعرفه در محدوده‌ی بین تعرفه مصوب هیأت وزیران و قیمت تمام‌شده خدمات اعلامی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
۳.۳. محدوده‌ی قرمز به معنای تخلف از تعرفه مصوب هیأت وزیران است.
۴. تصمیم‌گیری در مورد پرونده بر حسب طبقه‌بندی:
۴.۱. پرونده‌ی در محدوده سبز یا عدم احراز تخلف یا فقدان دلیل و مستندات منجر به ختم پرونده خواهد شد.
۴.۲. پرونده‌ی در محدوده زرد به شرط رضایت بیمار با تعهد پزشک مختومه می‌گردد.
۴.۳. پرونده‌ی در محدوده قرمز برای ارجاع تعیین سطح رسیدگی می‌‌شود.
۵ . برحسب نوع تخلف ارجاع به یکی از مراجع زیر:
۵.۱ . ارجاع به شورای حل اختلاف
۵.۲ . ارجاع به کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات
۵.۳ . ارجاع به دادسرای انتظامی
۵.۴ . ارجاع پرونده به کمیته‌ی کشوری نظارت بر تعرفه‌ها
۶ . رسیدگی پرونده در شورای حل اختلاف جهت صدور رأی
۷. بررسی پرونده در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات و ارجاع به سازمان تعزیرات حکومتی جهت صدور رأی
۸ . بررسی و پیگیری پرونده دردادسرای انتظامی جهت صدور رأی:
۸.۱ . منع تعقیب
۸.۲ . موقوفی تعقیب
۸.۳ . عدم صلاحیت
۸.۴ . صدور کیفرخواست و ارجاع به هیأت‌های انتظامی
۹. رسیدگی پرونده در هیأت‌های انتظامی و محکومیت بر حسب مورد به بندهای «د»، «ه»، «و» تبصره «۱» ماده‌ی «۲۸» قانون نظام پزشکی.
۱۰. ثبت رأی صادرشده از مراجع رسیدگی در سامانه نظارتی.
۱۱. بررسی پرونده در کمیته کشوری نظارت بر تعرفه‌ها و اعمال مجازات از طریق:
۱۱.۱. تنزل درجه اعتباربخشی
۱۱.۲. محدودیت توسعه و تجهیز
۱۱.۳. عدم پرداخت یا لغو قرارداد از سوی بیمه‌های پایه و تکمیلی برای افراد حقیقی و حقوقی
تبصره۱: کمیته کشوری نظارت بر تعرفه‌ها حسب صلاحدید می‌تواند تمام یا بخشی از اختیارات خود جهت نظارت بر تعرفه‌ها را به کمیته‌های استانی تفویض نماید.
تبصره۲: اختیارات و تصمیمات کمیته کشوری نظارت بر تعرفه‌ها مندرج در این بند به صورت مستقل از سایر مراجع رسیدگی (شورای حل اختلاف، کمیسیون ماده۱۱ و...) و لازم‌الاجراء می‌باشد.
تبصره۳: استقرار تیم نظارت بر تعرفه‌ها در بیمارستان‌های منتخب الزامی است.

سامانه‌ی جامع اطلاعاتی و صلاحیت‌های حرفه‌ای
اهداف سامانه:
• تشکیل پایگاه داده‌ای جامع و به روز ارائه‌دهندگان خدمات سلامت کشور
• ایجاد بستر مناسب برای اخذ تصمیمات راهبردی
• ساماندهی کلیه‌ی جریان‌های اداری شامل صدور پروانه‌ها، مجوزها، ارزشیابی، نظارت و سایر موارد
• ارتقای سطح نظارتی از طریق پیوند امور مختلف و ثبت کلیه‌ی سوابق
• حذف مراحل اداری و وقت‌گیر در امور اجرایی
• تسهیل امور اداری و اجرایی در سطح کشور
• حذف تخلفاتی که به واسطه نابسامانی در امور اجرایی سبب ایجاد مشکل برای نظام سلامت شده است.
۱. ثبت اطلاعات پرسنلی، فضای درمان و تجهیزات
ثبت اطلاعات شناسنامه‌ای مؤسسات درمانی شامل:
۱. مشخصات مرکز و فضای فیزیکی
۲. مؤسسین
۳. بخش‌های تشخیصی و درمانی
۴. مسئولین فنی
۵ . تجهیزات پزشکی
۶ . نیروی انسانی
۲. کدینگ ملی کلیه مؤسسات
هدف ارائه شناسه واحد برای گیرندگان و خریداران خدمت است.
امکان رهگیری باسامانه‌های نظارتی
ارتباط آسان مردم با مسئولین در هر سطح
تعریف یا ارتباط معنادار میان نیروی انسانی و مؤسسات
استحصال اطلاعات پایه‌ای از اجزای کد
امکان اتصال اطلاعات حاصل از نظارت، ارزشیابی و اداره‌ی امور پروانه‌های پزشکی
جلوگیری از ایجاد خطا با توجه به تشابه اسمی مختلف مراکز درمانی کشور
ساده‌سازی انواع استحصال آماری از اطلاعات ادارات مختلف ستاد و دانشگاه‌ها
کوتاه‌سازی و شفاف‌سازی نام بردن و اشاره به مراکز (ذکر کد به جای اسم، نام شهر و دانشگاه)
۳. ساماندهی مطب‌های پزشکان
۱. کسب اطلاعات مطب‌های پزشکان
۲. سازمان‌دهی مطب‌ها
۳. ارزیابی فعالیت مطب‌ها
۴. نظارت متمرکز
۴. پروژه‌ی صدور الکترونیک پروانه‌ی صلاحیت حرفه‌ای ارائه‌دهندگان خدمت، کارت هوشمند ارائه‌دهندگان خدمت و امضاء الکترونیک
۵ . طرح الکترونیک صدور پروانه مطب
۶ . سامانه GISارائه‌دهندگان خدمت
۷. تشکیل بانک اطلاعاتی نظارتی و رسیدگی به شکایات
دریافت شکایت به صورت تلفنی، حضوری، سایت اینترنتی، تلفن گویا، پیام کوتاه.
ثبت مرجع دریافت‌کننده شکایت، شماره نامه، تاریخ.
الف: اطلاعات شاکی شامل کد ملی، نام و نام خانوادگی و تلفن همراه یا ثابت، آدرس و امضاء .
ب: متن شکایت
ج: واحد مورد شکایت
۸ . پرداخت بیمه‌ها براساس رویکردهای سامانه
• انتظام بخشی برای پرداخت به ارائه‌دهندگان براساس مستندات اعتباری پزشکی
• کاهش پرداخت‌های غیرمرتبط با صلاحیت‌های حرفه‌ای
• حذف افراد غیرواجد شرایط در نظام ارائه خدمات
۹. سامانه اطلاع‌رسانی جامع
اطلاع‌رسانی صحیح و معتبر به مردم
مرجعیت اعتباری برای مردم
حذف افراد و یا خدمات فاقد صلاحیت یا اعتبار لازم
تسریع در دسترسی به خدمات
ایجاد بانک اطلاعاتی از نیازها

نوع : تصويب نامه شماره انتشار : 20265
تاریخ تصویب : 2/6/93 تاریخ ابلاغ : 2/6/93
دستگاه اجرایی : موضوع :

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
اجرای جزای اسلامی فقط‌ درجامعه اسلامی جایز است اعلام نتایج آزمون تصدی منصب قضا 1396 غلامرضا طیرانیان در گذشت امکان مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم توسط شاکی صلاحیت و اختیار دیوان عدالت اداری در ورود به ماهیت رسیدگی و صدور حکم چگونه است ؟ شعب دیوان عدالت اداری چگونه می توانند با استفاده از اسناد و مدارک مبادرت به صدور رای نمایند ؟ مقررات توبه در قانون مجازات اسلامی مرگ 143 نفر از عابران پیاده طی نه ماهه سال جاری مزایای مراجعه به نهاد داوری اگر دو شعبه در خصوص حضانت فرزندی دستور موقت صادر کنند ، تکلیف ضابط چیست ؟ ارتباط 50 درصد طلاق ها در کشور ، با اعتیاد رای وحدت رویه شماره 761 و 765 آبان سال 1396 هیات عمومی دیوان عالی کشور شرایط شکلی دادنامه در دیوان عدالت اداری چگونه است؟ اگر در دعاوی خانوادگی نشانی خوانده شناسایی نشد، چه باید کرد؟ خودداری از انجام تکلیف مربوط به حضانت خارج از حیطه قانون نمی توان الزامی در نحوه ثبت الکترونیک ایجاد کرد مسئولیت کیفری شخص حقوقی روش قانونی برای اثبات نسب ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در کمیسیون حقوقی ماده الحاقی به قانون مبارزه با مواد مخدر ، موارد اعدام را محدود کرده است