×

قانون پروتکل اصلاحی موافقتنامه حمل و نقل دوجانبه کالا از طریق جاده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان

قانون پروتکل اصلاحی موافقتنامه حمل و نقل دوجانبه کالا از طریق جاده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان

قانون-پروتکل-اصلاحی-موافقتنامه-حمل-و-نقل-دوجانبه-کالا-از-طریق-جاده-بین-دولت-جمهوری-اسلامی-ایران-و-دولت-جمهوری-اسلامی-پاکستان

وکیل


ماده واحده - پروتکل اصلاحی موافقتنامه حمل و نقل دوجانبه کالا از طریق جاده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان مشتمل بر یک مقدمه و سه ماده ، به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود
بسم الله الرحمن الرحیم
پروتکل اصلاحی موافقتنامه حمل و نقل دوجانبه کالا از طریق جاده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان
مقدمه :
دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان به منظور تسهیل و گسترش بیشتر همکاری در زمینه حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر بین دو کشور به شرح زیر توافق نمودند:
ماده 1 - حمل و نقل مسافر:
1 - انجام عملیات حمل و نقل مسافر با وسایل نقلیه مسافری به وسیله متصدی حمل و نقل یکی از طرفین متعاهد از 1 و به سرزمین طرف متعاهد دیگر، منوط به اجازه نامه ای خواهد بود که باید مطابق با قوانین و مقررات ملی از مقامات صلاحیتدار طرف اخیرالذکر تحصیل گردد.
2 - اصطلاح "متصدی حمل و نقل " عبارت است از یک شخص حقیقی و یا حقوقی مقیم ایران و پاکستان که بر طبق قوانین و مقررات لازم الاجرا در کشور خود مجاز است نسبت به حمل و نقل جاده ای مسافر مبادرت ورزد.
3 - اصطلاح "وسیله نقلیه مسافری " عبارت است از وسیله نقلیه جاده ای دارای نیروی محرکه مکانیکی اعم از وسیله نقلیه واحد یا مفصل دار که جهت حمل بیش از 20 مسافر، با در نظر گرفتن راننده ساخته شده و در قلمرو یکی از طرفین متعاهد به ثبت رسیده باشد.
ماده 2 - کلیه شرایط و تسهیلات پیش بینی شده در "موافقتنامه حمل و نقل دوجانبه کالا" شامل عملیات حمل و نقل مسافر تحت شرایط مندرج در ماده 1 فوق نیز خواهد گردید.
ماده 3 - لازم الاجرا شدن و مدت اعتبار:
- این پروتکل به عنوان جز لاینفک موافقتنامه حمل و نقل دوجانبه کالا از طریق جاده بین طرفین متعاهد سی (30) روز بعد از آن که طرفین متعاهد کتبا از طریق دیپلماتیک یکدیگر را مطلع نمودند که بر طبق مقررات قانون اساسی خود درباره لازم الاجرا شدن آن عمل نموده اند به مورد اجرا گذارده خواهد شد.
این پروتکل به تاریخ 3/8/1371 (25/10/1992) در یک مقدمه و سه ماده و در دو نسخه اصلی به زبانهای فارسی و انگلیسی در تهران به امضا رسید که هر دو متن دارای اعتبار یکسان می باشند و در صورت بروز اختلاف در تفسیر متن انگلیسی معتبر خواهد بود.
از طرف از طرف
دولت جمهوری اسلامی ایران دولت جمهوری اسلامی پاکستان
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و پروتکل اصلاحی در جلسه روز یکشنبه هجدهم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و سه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 28/2/1373 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری

نوع : قانون

شماره انتشار : 14348

تاریخ تصویب : 1373/02/18

تاریخ ابلاغ : 1373/03/22

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.