قانون الحاق سه تبصره به ماده 4 قانون ایمنی راهها و راه آهن

قانون الحاق سه تبصره به ماده 4 قانون ایمنی راهها و راه آهن

قانون-الحاق-سه-تبصره-به-ماده-4-قانون-ایمنی-راهها-و-راه-آهن
ماده واحده - تبصره های ذیل به عنوان تبصره های 2 و 3 و4 به ماده 4 قانون ایمنی راهها و راه آهن الحاق می گردد و تبصره ذیل آن به تبصره 1 تغییر می یابد.
تبصره 2 - وسائل نقلیه غیر مجازی که به طور موقت و به سبب ضرورت و ماموریت های ضروری می بایست در بزرگراه تردد نمایند ، فقط با اجازه وزیر راه و ترابری و یا معاونین راهداری و حمل و نقل وی و یا بالاترین مقام اجرایی ادارات کل راه و ترابری استانها در حوزه استحفاظی خود و با نصب تابلو "عبور آزاد از بزرگراه " در پشت وسیله نقلیه که به وسیله پلیس راه به راننده تحویل و اخذ خواهد شد، می توانند وارد بزرگراه شوند. تابلو فوق الذکر به تعداد لازم توسط وزارت راه و ترابری تهیه و تحویل پلیس راه می گردد.
تعیین حداقل و حداکثر سرعت آن گونه وسائل طبق آیین نامه ای خواهد بود که به تصویب وزارت راه و ترابری می رسد.
تبصره 3 - مامورین سازمان های دولتی و انتظامی و یا افرادی که به سبب ضرورت جهت انجام ماموریت و ارائه خدمات در سطح یا حاشیه بزرگراهها به صورت پیاده تردد یا توقف می نمایند با رعایت ضوابط ایمنی در صورت بروز حادثه از شمول حکم ماده 4 مستثنی می باشند و مسئولیت راننده مقصر وسیله نقلیه مجاز که منجر به تصادف شده است ، به قوت خود باقی است .
تبصره 4 - وسایل نقلیه غیر مجاز به عبور از آزادراه ها که طبق این ماده واحده مجوز عبور می گیرند، موظف هستند از خطوط مجاز در آزادراه ها عبور و مرور نمایند.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز هفتم دی ماه یک هزار و سیصد و شصت و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 20/10/1367 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی

نوع : قانون

شماره انتشار : 12806

تاریخ تصویب : 1367/10/07

تاریخ ابلاغ : 1367/11/18

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.