×

آئین نامه اجرائی ردیف 39 بند الف تبصره 15 قانون بودجه سال 1366 در مورد نحوه مصرف اعتبار ردیف 114007 (سازمان تبلیغات اسلامی ـدفتر تبلیغات قم ـکمک )

آئین نامه اجرائی ردیف 39 بند الف تبصره 15 قانون بودجه سال 1366 در مورد نحوه مصرف اعتبار ردیف 114007 (سازمان تبلیغات اسلامی ـدفتر تبلیغات قم ـکمک )

آئین-نامه-اجرائی-ردیف-39-بند-الف-تبصره-15-قانون-بودجه-سال-1366-در-مورد-نحوه-مصرف-اعتبار-ردیف-114007-(سازمان-تبلیغات-اسلامی-ـدفتر-تبلیغات-قم-ـکمک-) شماره 2376/ت 34 31/1/1366

وزارت ارشاد اسلامی
هیات وزیران در جلسه مورخ 5/1/1366بنا به پیشنهاد و تایید وزارت ارشاد اسلامی و وزارت برنامه و بودجه ، آیین نامه اجرایردیف 39بند الف تبصره 15 قانون بودجه سال 1366در مورد نحوه اعتبار ردیف 114007(سازمان تبلیغات اسلامی ـدفتر تبلیغات قم ـ کمک )قانون مزبور را که طی نامه شماره 286ـ1وزارت برنامه و بودجه و بودجه ارایه شده بود را به شرح زیر تصویب نمودند :

ماده 1ـاعتبار ردیف 114007(سازمان تبلیغات اسلامی ـدفتر تبلیغات قم ـکمک )قانون بودجه سال 1366توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در این آیین نامه دفتر نامیده می شود جهت انجام هزینه های پرسنلی و اداری و هزینه های تبلیغاتی بمنظور پاسداری از عقاید و فرهنگ اسلامی و نشر معارف قران کریم و بیان مواضع و اهداف متعالی انقلاب اسلامی و مبارزه با خطوط انحرافی و نظارت و هدایت تبلیغات اسلامی در کلیه نهادها و ارگانهای دولتی و جذب و سازماندهی نیروهای مفید و اموزش افراد متعهد و اعزام واجدین شرایط جهت تبلیغات با رعایت قانون بودجه سال جاری و قانون نحوه هزینه کردن اعتبارات 000مصوب 6/11/1364و مفاد این آیین نامه براساس موافقتنامه متبادله با وزارت برنامه و بودجه قابل مصرف بوده و صرفا از شمول قانون محاسبات عمومی مستثنی است .
ماده 2-وجوه لازم برای انجام هزینه های موضوع این آیین ناه به تدریج و برحسب نیاز در حدود اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبار ردیف 114007قانون بودجه سال 1366براساس دستور سرپرست دفتر و درخواست وجه مدیر امور مالی دفتر که باید قبلا به وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شده باشد توسط خزانه به حساب بانکی دفتر که از طرق خزانه افتتاح شده یا می شود واریز خواهد شد.
برداشت از حساب مذکور با امضای مشترک سرپرست دفتر یا مقام مجاز از طرف ایشان و مدیر امور مالی دفتر مجاز می باشد .
ماده 3ـ مسؤلیت تشخیص ، تعهد ، تسجیل و صدور حواله به عهده سرپرست سازمان یا مقام مجاز از طرف ایشان می باشد.
ماده 4ـمدیر امور مالی دفتر با تصویب هیات مدیره دفتر و با حکم سرپرست دفتر منصوب می شود و مسؤلیت درخواست وجه و پرداخت هزینه ها و نگهداری حسابها و حفظ اسناد و مدارک مالی و نقدینه ها و اوراق بهادار و نگهداری حساب اموال دفتر را به عهده دارد .
تبصره –مسؤلین امور مالی واحدهای تابعه دفتر در شهرستانها با معرفی مدیر امور مالی و حکم سرپرست دفتر میشوند.
ماده 5ـدفتر می تواند برای پرداخت هزینه های خود به تعداد مورد نیاز حسابهای بانکی در هر یک از شعب ملی محل مورد فعالیت خود افتتاح نماید .
تشخیص افتتاح حساب و مسدود نمودن آنها و تعیین شعب و معرفی امضاء های مجاز به عهده سرپرست دفتر خواهد بود.
برداشت از حسابهای بانکی فوق حداقل با دو امضای مجاز که یکی از آنها مدیر امور مالی یا مسؤل امور مالی واحدهای تابعه دفتر حسب مورد باشد مقدور خواهد بود.
ماده 6ـ برای پرداخت هزینه های واحدهای تابعه دفتر در شهرستانها ندیر امور مالی دفتر می تواند به تشخیص سرپرست دفتر تنخواه گردان مناسبی حداکثر برابر اعتبار سهمی یک ماه واحد مربوط به حساب بانکی واحد مربوط واریز نماید .پرداخت های بعدی در قبال اسناد هزینه های انجام شده که به امضای مقامات مجاز و مسؤل امور مالی واحد مربوط رسیده باشد مجاز خواهد بود.
ماده 7ـ نصاب و نحوه انجام معاملات و نیز میزان پیش پرداخت و تنخواه گردان و سپرده حسن انجام کار وهمچنین نوع و میزان تضمینی که می بایست در قبال پیش پرداخت و یا حسن انجام کار اخذ گردد تابع ضوابط و مراتب مندرج در بندهای د و هـ قانون نحوه هزینه کردن اعتبارات 000مصوب 6/11/1364 می باشد 0
ماده 8ـ کلیه اسناد هزینه های انجام شده دفتر که با رعایت مفاد این آیین نامه و مراتب و مدارک مندرج در بند و قانون نحوه هزینه کردن اعتبارات 000
مصوب 6/11/1364 تهیه شده باشد پس از امضای سرپرست دفتر یا مقام مجاز از طرف ایشان و مدیر امور مالی دفتر قابل احتساب به هزینه قطعی خواهد بود.
ماده 9ـ دفتر مکلف است از طریق حسابرسی داخلی براجرای امور مالی دفتر مستمرا نظارت نماید ،احکام حسابرسان با تصویب هیات مدیره دفتر و با امضای سرپرست دفتر صادر می گردد.
ماده 10ـکلیه اموال یا تاسیساتی که از محل اعتبار موضوع این آیین نامه خریداری یا ایجاد شده یا می شود اموال دولتی محسوب می گردد.
ماده 11ـ هرگونه تعهد استخدامی از محل اعتبار موضوع این آیین نامه ممنوع است .
ماده 12ـ مانده وجوه مصرف نشده حسابهای موضوع این آیین نامه حداکثر تا پایان فروردین ماه سال 1367 باید به خزانه واریز گردد.
ماده 13ـ سرپرست دفتر مکلف است فهرست هزینه ها و عملیاتی که از محل اعتبار موضوع این آیین نامه انجام می شود را همراه با گزارش توجیهی هر چهار ماه یکبار از طریق نخست وزیر ـ به کمیسیون برنامه و سایر کمیسیونهای مربوط مجلس شورای اسلامی ارسال دارد.
نخست وزیر میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12281

تاریخ تصویب : 1366/01/05

تاریخ ابلاغ : 1366/02/10

دستگاه اجرایی : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.