×

طفل نامشروع

همه چیز درباره " طفل نامشروع "

طفل نامشروع

با سلام اگر فردی پس از ازدواج ، فهمید از دوستی قبلی خود با زن دیگری صاحب فرزند میباشد. و از وجود آن فرزند هم بی اطلاع بوده است آیا نگهداری و حضانت فرزند برای آن شخص (مرد) واجب است؟ در صورتی که این فرزند باعث از هم پاچیدگی زندگی این مرد میشود چطور؟ (با توجه به این نکته که این شخص از وجود فرزند تا بعد از ازدواج بی اطلاع بوده است)

با سلام با عنایت به اینکه سوال جنابعالی بصورت اختصار و بدون ذکر جزئیات لازم مطرح گردیده فرض را بر این می گذاریم که رایطه زوجیت مابین شما برقرار نیوده چه دائم و چه منقطع و اگر رابطه شما به شکل دیگری می باشد دقیقا پاسخ دهید تا جواب سوال شما داده شود در غیر این صورت بنا را بر عدم وجود رایطه زوجیت گذاشته و بدین شرح پاسخ داده می شود ،بنا به مراتب توضیح داده شده ذیل الذکر،عدم اطلاع جنابعالی از وجود فرزند ناشی از رابطه و دوستی ، قبل از ازدواج قانونی

مشاهده پاسخ کامل

باسلام، من ش. گ هستم و از کشور سوئد مزاحم شما میشوم. من و دوست دخترم سوالاتی داریم که امیدواریم شما بتونید به آنها پاسخ دهید و ما را از شکیات دراورید و ما را با قانونی‌ که درین مورد صدق می‌کند آشنا کنید. ما سعی‌ می‌کنیم که بصورت شمارشی سؤالات را بنویسیم که موردی پیش نیاید. ۱- در ایران ارتباط دوستی‌ داشتیم و به هم علاقه پیدا کردیم ( دوست دختر من از طرف پدر از سادت و از طرف مادر از موسویها می‌باشد) ۲- پدر و مادر ایشان رضایت به ازدواج ما نداده‌اند و راضی‌ نیستند ۳- از ایران خارج شدیم بدون اطلاع خانواده‌ها ۴- ۲سال هست که با هم در سوئد زندگی‌ می‌کنیم بدون اینکه عقد و ازدواج کنیم و دوست دختر من ۲ ماه هست که باردار شده ۴- بدون ثبت عقد گرفتن شناسنامه برای فرزند امکان پذیر نیست اگر ما با همین شرایط که خدمت شما عرض کردم به ایران برگردیم به دلیل اینکه پدر و مادر ایشان رضایت به ازدواج نمیدهند و فرزند را قبول نمیکنند بخاطر مسائل دینی و مذهبی‌ ( به دلیل سید بودن و فرزند ما را حلال نمی‌دانند) ۱- تکلیف عقد بدون اذن پدر ایشان چیست؟ ۲- تکلیف بچه از نظر قانونی‌ چیست؟ ۳- آیا ما شامل حکم قضایی و قانونی‌ خواهیم شد؟ و حکم ما چیست اگر نتوانیم با هم عقد کنیم؟ لطف بفرمایید با دانستن شرایط ما قوانین اسلامی و قضایی را برای ما توضیح دهید. کمال تشکر را از شما داریم.

با درود از نظر قوانین مدنی و جزایی ایران، اولا به جهت ثیبه بودن همسرتان (عدم بکارت)

مشاهده پاسخ کامل

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.