×

سلام..مهریه اینجانب پانصد سکه بود...دادگاه با پزیرش اعسار مرا محکوم به

سلام..مهریه اینجانب پانصد سکه بود...دادگاه با پزیرش اعسار مرا محکوم به پرداخت 100 سکه یکجا و ماهیانه 5 سکه نمود.اکنون 130 سکه پرداخت کرده ام..ولی هر دو ماه قاضی برای دریافت 10 سکه برایم حکم جلب صادر میکند..ضمنا بمدت یکسال نیز مرا ممنوع الخروج کرده...ایا حکم جلب قانونی است؟....ایا میتواند دستور حبس دهد؟..چطور میتوانم رفع ممنوعیت از خروج بنمایم؟...قصد شکایت از قاضی را در دادگاه قضات دارم چرا که از صدور دستورهای جلب خسته شده ام..لطفا راهنمایی کنید..

سلام..مهریه-اینجانب-پانصد-سکه-بود...دادگاه-با-پزیرش-اعسار-مرا-محکوم-به-پرداخت-100-سکه-یکجا-و-ماهیانه-5-سکه-نمود.اکنون-130-سکه-پرداخت-کرده-ام..ولی-هر-دو-ماه-قاضی-برای-دریافت-10-سکه-برایم-حکم-جلب-صادر-میکند..ضمنا-بمدت-یکسال-نیز-مرا-ممنوع-الخروج-کرده...ایا-حکم-جلب-قانونی-است؟....ایا-میتواند-دستور-حبس-دهد؟..چطور-میتوانم-رفع-ممنوعیت-از-خروج-بنمایم؟...قصد-شکایت-از-قاضی-را-در-دادگاه-قضات-دارم-چرا-که-از-صدور-دستورهای-جلب-خسته-شده-ام..لطفا-راهنمایی-کنید..
سلام، نظر به اینکه شما فرصت دارید تا طبق قانون تقاضای تعدیل تقسیط مهریه را با دادخواست جدید ارائه نمایید، به نظر می رسد مهریه همسر شما از 2 طریق مطالبه شده 1. از طریق دادگاه 2. از طریق اجرای ثبت، برای شما پرونده اجرایی صادر گردیده است. یا شما در موعد مقرر سکه ها را تودیع نمیکنید، یا از اجرای ثبت علاوه بر دادگاه اقدامی صورت پذیرفته است. (با مراجعه به دفترخانه ثبت عقد نکاح این مورد را میتوانید متوجه شوید)نظر به سوال ، و نکات پنهان ان مجبور به توضیح موارد دیگر نیز شدم، ممنوع خروج بودن شما بدلیل بدهی شما بوده و امکان رفع ان با توجه به قرائن پرونده در اختیار قاضی اجرای احکام می باشد. پس از اینکه شما بدهی خود را به صندوق دادگستری تودیع ننمایید، از این باب قاضی با صدور جلب تا زمان تسویه کامل بدهی و یا اثبات اعسار شما نسبت به تودیع 5 سکه در ماه به درخواست محکوم له اقدام می نماید. و تا زمانی که به طور مثال همان 1 سکه را تودیع نکنید در حبس خواهید ماند. نظر به ماده 2 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی.... {و در غیر این صورت بنا به تقاضای محکوم له (همسر شما)، ممتع (شما) را در صورتی که معسر نباشد تا زمان تادیه حبس خواهد کرد} کار غیر قانونی صورت نپذیرفته است. نظر به اینکه اعسار شما یکبار پذیرفته شده است باید دادخواست تعدیل تقسیط مهریه را ارائه نمایید. با یک وکیل دادگستری در شهر خودتان مشورت تا دادخواست صحیحی را به دادگاه ارائه نمایید. موفق باشید.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.