×

با سلام. اینجانب آپارتمانی را بصورت پیش خرید با تنظیم قراردادی در بنگا

با سلام. اینجانب آپارتمانی را بصورت پیش خرید با تنظیم قراردادی در بنگاه مسکن خریداری نموده و در قرارداد قید شده است که فروشنده باید در تاریخ ۰۸/۳۰ آپارتمان را به خریدار تحویل دهد و در تاریخ ۱۱/۳۰ آپارتمان را در محضر به نام فروشنده سند بزند. در صورت عدم تحویل و یا تنظیم سند رسمی فروشنده باید مبلغ صد هزارتومان در روز به عنوان خسارت تاخیر به خریدار بدهد. لازم به ذکر است که خریدار باید۱۰٪ از مبلغ کل قرارداد (۲۵ میلیون تومان) را در زمان تحویل و همین مبلغ را در زمان تنظیم سند به فروشنده بدهد. حال با توجه به اینکه فروشنده نمی تواند ملک مورد نظر را در تاریخ مقرر تحویل دهد و محل تحویل ملک مشخص نشده است. خریدار باید در زمان تاریخ تحویل چه کاری انجام دهد؟

با-سلام.-اینجانب-آپارتمانی-را-بصورت-پیش-خرید-با-تنظیم-قراردادی-در-بنگاه-مسکن-خریداری-نموده-و-در-قرارداد-قید-شده-است-که-فروشنده-باید-در-تاریخ-۰۸/۳۰-آپارتمان-را-به-خریدار-تحویل-دهد-و-در-تاریخ-۱۱/۳۰-آپارتمان-را-در-محضر-به-نام-فروشنده-سند-بزند.-در-صورت-عدم-تحویل-و-یا-تنظیم-سند-رسمی-فروشنده-باید-مبلغ-صد-هزارتومان-در-روز-به-عنوان-خسارت-تاخیر-به-خریدار-بدهد.-لازم-به-ذکر-است-که-خریدار-باید۱۰٪-از-مبلغ-کل-قرارداد-(۲۵-میلیون-تومان)-را-در-زمان-تحویل-و-همین-مبلغ-را-در-زمان-تنظیم-سند-به-فروشنده-بدهد.-حال-با-توجه-به-اینکه-فروشنده-نمی-تواند-ملک-مورد-نظر-را-در-تاریخ-مقرر-تحویل-دهد-و-محل-تحویل-ملک-مشخص-نشده-است.-خریدار-باید-در-زمان-تاریخ-تحویل-چه-کاری-انجام-دهد؟
وکیل  با سلام شما همین حالاباید اظهارنامه ای در سه برگ تنظیم نمایید و از طریق دایره اظهارنامه مجتمع قضایی محل سکونت خود به فروشنده ابلاغ نمایید که امادگی دارید در تاریخ ۹۱/۸/۳۰ اپارتمان مذکور را با در دست داشتن مبلغ ۲۵ میلیون تومان در محل ساخت اپارتمان تحویل بگیرید و مسولیت عدم تحویل در تاریخ تحویل در قرارداد موجب جبران خسارت خواهد بود . در ضمن اعلام کنید که در تاریخ ۹۱/۱۱/۳۰ نیز امادگی حضور در دفترخانه را نیز با مابقی ثمن معامله را دارید منتها برای روز تحویل چک بانکی به همین تاریخ در وجه خود به مبلغ ۲۵ میلیون تومان تهیه فرمایید که ا گر فروشنده تحویل نداد کپی چک مزبور برای دادخواست خسارت ضمیمه گردد در روز محضر هم باید همین کار را انجام و چک بانکی به تاریخ همان روز سند را به دفترخانه ببرید تا اگر فروشنده نیامد دفترخانه با رویت چک گواهی عدم حضور صادر کند . سپس در صورت عدم تحویل و تنظیم سند می توانید دادخواست را به همراه خسارت های وارده به دادگاه تقدیم کنید موفق باشید

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.