×

با سلام: سوالات من راجع به املاک مشاعی است که با قوانین تملک آپارتمانه

با سلام: سوالات من راجع به املاک مشاعی است که با قوانین تملک آپارتمانها که هر فرد سند مشخص برای یک قسمت اختصاصی دارد متفاوت است 1-آیا مالکی که برای تشکیل ملک مشاعی سرمایۀ اولیه بیشتری گذاشته باید هزینه ها را هم بیشتر از دیگران بپردازد؟ مثلاً اگر آبگرمکن را عوض کردند مالک مذکور باید هزینۀ بیشتری بپردازد؟ 2-اگر یکی از مالکین به دلایلی نتواند از این ملک استفاده کند آیا باید کماکان شارژ بدهد؟ 3- اگر یکی از مالکین به دلایلی نتواند از این ملک استفاده کند آیا حق دارد از مالکین دیگری که در این ملک کار میکنند طلب کرایه کند؟ 4- اگر یکی از مالکین برای انجام کارهای خود شاگرد یا کمکی بگیرد آیا باید هزینه ها را هم دو برابر بپردازد؟

با-سلام:-سوالات-من-راجع-به-املاک-مشاعی-است-که-با-قوانین-تملک-آپارتمانها-که-هر----فرد-سند-مشخص-برای-یک-قسمت-اختصاصی-دارد-متفاوت-است
1-آیا-مالکی-که-برای-تشکیل-ملک-مشاعی-سرمایۀ-اولیه-بیشتری-گذاشته-باید-هزینه-ها-را-هم-بیشتر-از-دیگران-بپردازد؟-مثلاً-اگر-آبگرمکن-را-عوض-کردند-مالک-مذکور-باید-هزینۀ-بیشتری-بپردازد؟
2-اگر-یکی-از-مالکین-به-دلایلی-نتواند-از-این-ملک-استفاده-کند-آیا-باید-کماکان-شارژ-بدهد؟
3--اگر-یکی-از-مالکین-به-دلایلی-نتواند-از-این-ملک-استفاده-کند-آیا-حق-دارد-از-مالکین-دیگری-که-در-این-ملک-کار-میکنند-طلب-کرایه-کند؟
4--اگر-یکی-از-مالکین-برای-انجام-کارهای-خود-شاگرد-یا-کمکی-بگیرد-آیا-باید-هزینه-ها-را-هم-دو-برابر-بپردازد؟
وکیل  با سلام 1- قاعدتا مالکی که سهم بیشتری داشته باشد قطعا هزینه بیشتری هم باید پرداخت کند ولی ممکن است مالکین مشاعی برخلاف این امر توافق نمایند 2-اگر در محدوده چنین مالکی بیش از یک حمام باشد و یا رادیاتورهای بیشتری باشد یعنی استفاده بیشتر از اب گرمکن و هزینه بیشتر مگرواحد مالک هم مثل باقی مالکین باشد هرچند بیشتر هم باشد هزینه یکسان است. 3-عدم استفاده از ملک دلیل بر عدم پرداخت هزینه و شارژ نیست .و باید پرداخت گردد. 4-در صورتی که ملک فضایی باشد که اختصاص به یک نفر نداشته باشد و همه با هم در یک فضا باشند در این صورت فردی که حضور ندارد دلیلی برای پرداخت شارژ ندارد و از طرفی می تواند کرایه و اجرت المثل هم از دیگران که استفاده می کنند بگیرد. 5- داشتن شاگرد جهت تسهیل امور فردی یا جمعی می باشد و بابت آن سهمی اضافه پرداخت نمی شود چون شارژ به ملک مربوط است نه اشخاص

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.