×

با سلام. از اول تابستان 1383 به پیشنهاد پدر مغازه ایشون رو تحویل گرفت

با سلام. از اول تابستان 1383 به پیشنهاد پدر مغازه ایشون رو تحویل گرفتم و اقدام و شروع به فعالیت در زمینه ی فروش و تعمیرات رایانه نمودم.حدود 2 سال رو به عنوان مستاجر پدر در مغازه شروع به کار کردم.و بعد از اون که بازنشست شده بود ایشون دیگه اجاره نامچه ننوشت و مبلغی رو به عنوان اجاره تعیین نکرد و خودش هم وارد مغازه شد.و شروع کرد به فعالیت در زمینه فروش سیم کارت و فروش اقساطی کامپیوتر های بنده.بدین صورت که من خودم نقدی میفروختم و ایشون از من سیستم برمیداشت و اقساطی به مشتری میداد.هر دوتا داخل مغازه مشغول بودیم. اکثر خریدهاشو من میکردم.حتی نظافت مغازه و هزینه های جاری مانند برق و ملزومات رو پرداخت میکردم. در طی این سالها کل اجناس و فعالیت خدماتی و تعمیراتی و خرید و فروش نقدی به عهده من بود.تمام مشتریها به خاطر آشنایی و ارتباط و اعتبار کاری بنده از ایشون هم خرید اقساطی سیم کارت -گوشی و کامپیوتر و ... رو انجام میدادن حتی تا جایی که پای خیلی از قراردادهاش مهر من رو میزد. در نبودش اقساطش رو میگرفتم و کلا مغازه رو همیشه حاضر و اماده و با مشتری نگه میداشتم تا این اقا بیاد راحت کاسبی کنه هم اکنون سال 1393 هست یعنی 10 سال بعد و ایشون بالاجبار پا کرده تو یک کفش که طی یک هفته باید مغازرو تخلیه کنی و اتحادیه هم اجبار به گرفتن جواز کرده علیرغم اینکه تمامی مراحل جواز و حتی ازمون رو به عنوان مباشر ایشون گدروندم حالا که رسیده به اخر ایشون اعلام کرده که جوار نمیخواد من ظرف یک هفته باید اقدام به تخلیه کنم .اونموقع که کار رو شروع کردم یک جوان 23 ساله بودم اما الان با 33 سال سن و متعهل و فرزندی که 2 ماه دیگه به دنیا میاد با قسط و گرفتاری و اونهمه جنس و لوازم داخل مغازه بفرمایید باید چیکار کنم؟

با-سلام.
از-اول-تابستان-1383-به-پیشنهاد-پدر-مغازه-ایشون-رو-تحویل-گرفتم-و-اقدام-و-شروع-به-فعالیت-در-زمینه-ی-فروش-و-تعمیرات-رایانه-نمودم.حدود-2-سال-رو-به-عنوان-مستاجر-پدر-در-مغازه-شروع-به-کار-کردم.و-بعد-از-اون-که-بازنشست-شده-بود-ایشون-دیگه-اجاره-نامچه-ننوشت-و-مبلغی-رو-به-عنوان-اجاره-تعیین-نکرد-و-خودش-هم-وارد-مغازه-شد.و-شروع-کرد-به-فعالیت-در-زمینه-فروش-سیم-کارت-و-فروش-اقساطی-کامپیوتر-های-بنده.بدین-صورت-که-من-خودم-نقدی-میفروختم-و-ایشون-از-من-سیستم-برمیداشت-و-اقساطی-به-مشتری-میداد.هر-دوتا-داخل-مغازه-مشغول-بودیم.-اکثر-خریدهاشو-من-میکردم.حتی-نظافت-مغازه-و-هزینه-های-جاری-مانند-برق-و-ملزومات-رو-پرداخت-میکردم.-در-طی-این-سالها-کل-اجناس-و-فعالیت-خدماتی-و-تعمیراتی-و-خرید-و-فروش-نقدی-به-عهده-من-بود.تمام-مشتریها-به-خاطر-آشنایی-و-ارتباط-و-اعتبار-کاری-بنده-از-ایشون-هم-خرید-اقساطی-سیم-کارت--گوشی-و-کامپیوتر-و-...-رو-انجام-میدادن-حتی-تا-جایی-که-پای-خیلی-از-قراردادهاش-مهر-من-رو-میزد.
در-نبودش-اقساطش-رو-میگرفتم-و-کلا-مغازه-رو-همیشه-حاضر-و-اماده-و-با-مشتری-نگه-میداشتم-تا-این-اقا-بیاد-راحت-کاسبی-کنه
هم-اکنون-سال-1393-هست-یعنی-10-سال-بعد-و-ایشون-بالاجبار-پا-کرده-تو-یک-کفش-که-طی-یک-هفته-باید-مغازرو-تخلیه-کنی-و-اتحادیه-هم-اجبار-به-گرفتن-جواز-کرده-علیرغم-اینکه-تمامی-مراحل-جواز-و-حتی-ازمون-رو-به-عنوان-مباشر-ایشون-گدروندم-حالا-که-رسیده-به-اخر-ایشون-اعلام-کرده-که-جوار-نمیخواد-من-ظرف-یک-هفته-باید-اقدام-به-تخلیه-کنم-.اونموقع-که-کار-رو-شروع-کردم-یک-جوان-23-ساله-بودم-اما-الان-با-33-سال-سن-و-متعهل-و-فرزندی-که-2-ماه-دیگه-به-دنیا-میاد-با-قسط-و-گرفتاری-و-اونهمه-جنس-و-لوازم-داخل-مغازه-بفرمایید-باید-چیکار-کنم؟
با سلام با توجه به متن سوال معلوم می گردد که شما 2 سال به عنوان مستاجر پدر خود در مغازه تصرف داشته اید لکن بعدا رابطه استیجاری بین شما تبدیل به مشارکت گردیده و عملا شریک هم بوده اید. مطابق قانون هر یک از شرکاء هر وقت بخواهد می تواند تقاضای خروج از شراکت و تقسیم اموال مورد شرکت را بنماید.چون سند مالکیت مغازه به نام پدر می باشد و مدت اجاره نامه شما هم پایان یافته است لذا پدر می تواند تقاضای تقسیم اموال موجود مورد شراکت و تخلیه و خروج شما از مغازه مذکور را بنماید

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.