×

با سلام. زمینی متعلق به پدرم با پروانه ساخت به نام وی که با مشارکت فرز

با سلام. زمینی متعلق به پدرم با پروانه ساخت به نام وی که با مشارکت فرزندان ساخته و به صورت نیمه ساز در آمده و بعد از فوت ناگهانی پدر، حالا یکی از برادران که در ساخت و ساز شرکتی نداشته ادعای ارث و سهیم بودن در ساختمان بر طبق قانون ارث دارد. در حالی که پدر هیچ قصدی برای سهم دهی به وی نداشته است. چگونه می توان در مقابل سهم خواهی ناحق وی دفاع کرد؟

با-سلام.-زمینی-متعلق-به-پدرم-با-پروانه-ساخت-به-نام-وی-که-با-مشارکت-فرزندان-ساخته-و-به-صورت-نیمه-ساز-در-آمده-و-بعد-از-فوت-ناگهانی-پدر،-حالا-یکی-از-برادران-که-در-ساخت-و-ساز-شرکتی-نداشته-ادعای-ارث-و-سهیم-بودن-در-ساختمان-بر-طبق-قانون-ارث-دارد.-در-حالی-که-پدر-هیچ-قصدی-برای-سهم-دهی-به-وی-نداشته-است.-چگونه-می-توان-در-مقابل-سهم-خواهی-ناحق-وی-دفاع-کرد؟
با عرض سلام، در پاسخ به سوال شما لازم به ذکر است که زمانی که شخصی فوت مینماید، دارایی های وی به وارثین وی میرسد و کسانی که در گواهی حصر وراثت شخص مرحوم میباشند(اعم از برادر شما) در این دارایی ها به اندازه سهم قانونی خود ،سهیم میباشند. لذا در زمان تقسیم ترکه ایشان هم از این دارایی ارث خواهند برد ولیکن اگر قراردادی بین پدر مرحوم شما و فرزندان شریک وجود دارد، شما میتوانید با استناد به آن ادعای طلب نمایید و یا اینکه با دلایل دیگر غیر از قرارداد(در صورت عدم وجود قرارداد) میتوانید مخارج و یا سرمایه های بکار گرفته شده در این ساختمان را مطالبه نمایید و در حقیقت در فرم های مربوطه به دارایی فهرست دارایی و بدهی را مشخص نمایید که بدهی پدر مشخص و از دارایی وی وی منفک گردد، البته این مسئله در صورت وجود دلیل و مدرک محکمه پسند مبنی بر شراکت افراد دیگر در این ساختمان قابل اثبات خواهد بود.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.