×

با سلام ... یک شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و IT ثبت کرده و قصد شروع ف

با سلام ... یک شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و IT ثبت کرده و قصد شروع فعالیت رسمی داریم. اما سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران (یا کشور) اعلام کرده هر شرکتی قصد فعالیت داشته باشد باید از این اتحادیه صنفی مجوز دریافت کند ، شرط گرفتن مجوز نیز گرفتن رتبه بندی از شورای عالی انفورماتیک است . این رتبه بندی فقط برای شرکت هایی هست که قصد بستن قرارداد با سازمان های دولتی را دارند و برای مابقی فعالیت ها نیازی به گرفتن رتبه بندی نیست. طبق این توضیحات : 1) آیا اولا هیچ ماده قانونی وجود دارد که بر اساس آن شرکت ها می باید برای فعالیت ها حتما در سازمان صنفی خود عضو شوند ؟ (در اینجا نظام صنفی رایانه ای) 2) آیا شروط گذاشته شده در اینجا قانونی است ؟ یا می توان علیه آن در شورای عالی اداری اقامه دعوا نمود ؟ با تشکر

با-سلام-...
یک-شرکت-در-حوزه-فناوری-اطلاعات-و-IT-ثبت-کرده-و-قصد-شروع-فعالیت-رسمی-داریم.-اما-سازمان-نظام-صنفی-رایانه-ای-تهران-(یا-کشور)-اعلام-کرده-هر-شرکتی-قصد-فعالیت-داشته-باشد-باید-از-این-اتحادیه-صنفی-مجوز-دریافت-کند-،-شرط-گرفتن-مجوز-نیز-گرفتن-رتبه-بندی-از-شورای-عالی-انفورماتیک-است-.-این-رتبه-بندی-فقط-برای-شرکت-هایی-هست-که-قصد-بستن-قرارداد-با-سازمان-های-دولتی-را-دارند-و-برای-مابقی-فعالیت-ها-نیازی-به-گرفتن-رتبه-بندی-نیست.-طبق-این-توضیحات-:

1)-آیا-اولا-هیچ-ماده-قانونی-وجود-دارد-که-بر-اساس-آن-شرکت-ها-می-باید-برای-فعالیت-ها-حتما-در-سازمان-صنفی-خود-عضو-شوند-؟-(در-اینجا-نظام-صنفی-رایانه-ای)

2)-آیا-شروط-گذاشته-شده-در-اینجا-قانونی-است-؟-یا-می-توان-علیه-آن-در-شورای-عالی-اداری-اقامه-دعوا-نمود-؟

با-تشکر
سلام علیکم با فرض سئوال علی القاعده شما می توانید چنانچه شرکتی را ثبت نموده اید در چارچوب مقررات و اساسنامه و موارد آگهی شده توسط اداره ثبت شرکتها فعالیت نمائید. شما در سئوال فرموده اید که سازمانی موسوم به سازمان نظام صنفی رایانه ایی به فعالیت شما ایراد گرفته اند اولاً هویت چنین سازمانی برای اینجانب روشن نیست لطفاً مدارکی که هویت این سازمان را روشن نماید ارسال فرمایید تا اظهارنظر گردد. ثانیاً صرف نظر از هویت آن سازمان چنانچه سازمان مزبور ایرادی به فعالیت شما دارد می بایست مستندات خود را به شما اعلام نماید تا آن مستندات مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد لذا در صورت اعلام مستندات آن را ارسال فرمایید تا اعلام نظر گردد . سعادتمند باشید.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.