×

سلام من مبلغ ده هزار یورو را میخواهم به کسی بدهم و اون شخص روی آن پول

سلام من مبلغ ده هزار یورو را میخواهم به کسی بدهم و اون شخص روی آن پول کار کند (این شخص نمایندگی لوازم ساختمانی دارد) و ماهانه مبلغی را که با هم توافق کرده ایم را به من پرداخت کند، حال من برای این کار باید به چه صورتی اقدام کنیم که یک موقع دچار ضرر و زیانی نشوم؟ درضمن درصورتی که فقط قراردادی بین دو طرف تنظیم شود کفایت میکند ،آخه چکی بابت آن نمیتواند به من بدهد آخه مبلغ این قرارداد یورو میباشد؟ مدت مشارکت 6 ماه است و اگر من موافقت کنم قابل تمدید هست و در صورت دیرکرد در پرداخت سود ماهانه، مبلغی را به عنوان جریمه تاخیر بدهد و همچنین در صورت پایان مدت قرارداد اگه تمدبد نشد باید اصل پول را برگشت بدهد آیا امکان تنظیم این قرار داد توسط شما وجود دارد؟ باتشکر

سلام
من-مبلغ-ده-هزار-یورو-را-میخواهم-به-کسی-بدهم-و-اون-شخص-روی-آن-پول-کار-کند-(این-شخص-نمایندگی-لوازم-ساختمانی-دارد)-و-ماهانه-مبلغی-را-که-با-هم-توافق-کرده-ایم-را-به-من-پرداخت-کند،-حال-من-برای-این-کار-باید-به-چه-صورتی-اقدام-کنیم-که-یک-موقع-دچار-ضرر-و-زیانی-نشوم؟
درضمن-درصورتی-که-فقط-قراردادی-بین-دو-طرف-تنظیم-شود-کفایت-میکند-،آخه-چکی-بابت-آن-نمیتواند-به-من-بدهد-آخه-مبلغ-این-قرارداد-یورو-میباشد؟
مدت-مشارکت-6-ماه-است-و-اگر-من--موافقت-کنم-قابل-تمدید-هست-و-در-صورت-دیرکرد-در-پرداخت-سود-ماهانه،-مبلغی-را-به-عنوان-جریمه-تاخیر-بدهد-و-همچنین-در-صورت-پایان-مدت-قرارداد-اگه-تمدبد-نشد-باید-اصل-پول-را-برگشت-بدهد-
آیا-امکان-تنظیم-این-قرار-داد-توسط-شما-وجود-دارد؟
باتشکر
وکیل  سلام شما می توانید قراردادی تحت عنوان مضاربه با این شخص تنظیم کنید ولی نمی توانید یک سود معینی برای این قرارداد تعیین کنید زیرا ربا محسوب می شود و هم قراداد باطل می شود و هم جرم است بنابراین باید سودی بعنوان علی الحساب تعیین کنید اگر طرفتان شخص مطمئنی است نیاز به گرفتن چک ندارید و یا اینکه معادل ریالی یورو چک بگیرید شما برای اطمینان بیشتر بهتر است قرارداد را به وکیل بدهید تا تنظیم نمایید .

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.