×

سلام.حدود 5 سال قبل من عضو هیات مدیره شرکتی بودم و حساب جاری حقوقی برا

سلام.حدود 5 سال قبل من عضو هیات مدیره شرکتی بودم و حساب جاری حقوقی برای شرکت داشتیم که مدیر عامل شرکت به تنهایی حق امضا داشت . حدود 6 ماه است که از شرکت خارج شده ام و روزنامه رسمی این تغییر نیز ثبت شده است . ولی نام من همچنان در حساب بانکی جاری موجود میباشد. ولی مدیر عامل شرکت نسبت به ثبت امضای اعضای جدید در بانک تعلل میکند . اگر مدیر عامل چکی را در تاریخ بعد از خروج من از شرکت امضا کند و برگشت بخورد از آنجایی که اسم من همچنان در بانک ثبت است مشکلی برای من به وجود میآورد ؟آیا برای بنده عواقب حقوقی دارد ؟

سلام.حدود-5-سال-قبل-من-عضو-هیات-مدیره-شرکتی-بودم-و-حساب-جاری-حقوقی-برای-شرکت-داشتیم-که-مدیر-عامل-شرکت-به-تنهایی-حق-امضا-داشت-.-حدود-6-ماه-است-که-از-شرکت-خارج-شده-ام-و-روزنامه-رسمی-این-تغییر-نیز-ثبت-شده-است-.-ولی-نام-من-همچنان-در-حساب-بانکی-جاری-موجود-میباشد.-ولی-مدیر-عامل-شرکت-نسبت-به-ثبت-امضای-اعضای-جدید-در-بانک-تعلل-میکند-.-اگر-مدیر-عامل-چکی-را-در-تاریخ-بعد-از-خروج-من-از-شرکت-امضا-کند-و-برگشت-بخورد-از-آنجایی-که-اسم-من-همچنان-در-بانک-ثبت-است-مشکلی-برای-من-به-وجود-میآورد-؟آیا-برای-بنده-عواقب-حقوقی-دارد-؟
سلام طبق ماده 19 قانون صدور چک مسئولیت پرداخت وجه چک صادره با صاحب حساب ( در اینجا شرکت ) و شخص صاحب حق امضا ( امضا کننده چک ) به صورت تضامنی می باشد . در صورتیکه شما چکی را امضا نکرده باشید مسئولیت متوجه شما نمی باشد. موفق باشید

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.