×

با سلام میخواستم بپرسم آیا مقصرین حوادث رانندگی منجر به فوت که دارند

با سلام میخواستم بپرسم آیا مقصرین حوادث رانندگی منجر به فوت که دارنده بیمه شخص ثالث نیز هستند پس از صدور رای دادگاه و پرداخت دیه مجبور به گذراندن دوره ی حبس 6تا12ماهه میباشند؟آیا این دوره ی حبس برای تمامی مقصرین حوادث رانندگی منجر به فوت لازم الاجراست؟و آیا میتوان این مدته حبس را خرید؟اگر میشود حدودا چه مبلغی لازم است؟ قبلا از زحمات شما کمال تشکر را دارم.

با-سلام-
میخواستم-بپرسم-آیا-مقصرین-حوادث-رانندگی-منجر-به-فوت-که-دارنده-بیمه-شخص-ثالث-نیز-هستند-پس-از-صدور-رای-دادگاه-و-پرداخت-دیه-مجبور-به-گذراندن-دوره-ی-حبس-6تا12ماهه-میباشند؟آیا-این-دوره-ی-حبس-برای-تمامی-مقصرین-حوادث-رانندگی-منجر-به-فوت-لازم-الاجراست؟و-آیا-میتوان-این-مدته-حبس-را-خرید؟اگر-میشود-حدودا-چه-مبلغی-لازم-است؟
قبلا-از-زحمات-شما-کمال-تشکر-را-دارم.
وکیل  با سلام در تصادفات منجر به فوت جهت برخورد با رانندگان متخلف و پیش گیری از جرم ، مجازات حبس نیز قانون گذار در نظر گرفته است.بعد ازصدور حکم و پرداخت کامل دیه از طرف شرکت بیمه یا راننده مقصر در صورتی که رضایت شاکی خصوصی اخذ شود می توان از طریق ماده 277 قانون ایین دادرسی کیفری از دادگاه صادر کننده حکم قطعی تقاضای رسیدگی مجدد به پرونده و تبدیل یا تخفیف مجازات نمود که در این صورت این دادگاه مختار است که در مجازات تعیینی قبلی تغییر اعمال کند.در صورت عدم گذشت شاکی یا عدم تخفیف دادگاه یا تبدیل نشدن مجازات حبس بعد از تحمل نیمی از مدت می توان تقاضای ازادی مشروط که در صورت پذیرش دادگاه ، باقی مانده حبس اجرا نمی شود.بجز در مورد اعمال ماده 277 ق. ا.د.ک در موارد دیگر امکان تبدیل حبس به جزای نقدی نیست . مگر در زمان صدور حکم دادگاه صادر کننده بجای حبس جزای نقدی تعیین نماید . ودر هر صورتی مقدار ومبلغ ان در اختیار دادگاه است. خورشیدی

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.