×

با سلام واحترام. من جوانی 25 ساله هستم که دوسال پیش بدون اطلاع پدرم ن

با سلام واحترام. من جوانی 25 ساله هستم که دوسال پیش بدون اطلاع پدرم نام خانوادگی ام را از امیر خواجه بچگی به امیر زاهدی اصیل تغییر دادم . هم اکنون بعد از دو سال والدینم مطلع شده اند و مخالف هستندتحت هیچ شرایطی حاضر به قبول این موضوع نیستند و من را هم از خانه ترد کرده اند . میخواهم بدانم چگونه میتوانم نام خانوادگی قبلی ام را اختیار کنم چون اداره ثبت احوال مشهد این مطلب را قبول نکردلطفا راهنماییم کنید چه راه های برای برگشت نام خانوادگیم وجود دارد.

با-سلام-واحترام.-من-جوانی-25-ساله-هستم--که-دوسال-پیش-بدون-اطلاع-پدرم-نام-خانوادگی-ام-را-از-امیر-خواجه-بچگی-به-امیر-زاهدی-اصیل-تغییر-دادم-.-هم-اکنون-بعد-از-دو-سال-والدینم-مطلع-شده-اند-و-مخالف-هستندتحت-هیچ-شرایطی-حاضر-به-قبول-این-موضوع-نیستند-و-من-را-هم-از-خانه-ترد-کرده-اند-.-میخواهم-بدانم-چگونه-میتوانم-نام-خانوادگی-قبلی-ام-را-اختیار-کنم-چون-اداره-ثبت-احوال-مشهد-این-مطلب-را-قبول-نکردلطفا-راهنماییم-کنید-چه-راه-های-برای-برگشت-نام-خانوادگیم-وجود-دارد.
با سلام حسب قوانین موجود متاسفانه تغییر نام خانوادگی با موارد ویژه و فقط برای یکبار ممکن است و تغییر مجدد میسر نمیباشد. ولی برای امتحان کردن مجدد شانس خود می توانید نظر به اینکه درخواست تغییر نام می بایست در هیات حل اختلاف اداره ثبت محل صدور شناسنامه مطرح و نسبت به آن با رعایت قوانین و مقررات مربوطه اتخاذ تصمیم گردد و موافقت با تغییر نام مورد درخواست موکول به رای صادره از سوی هیات حل اختلاف خواهد بود ، پیشنهاد می نمایم بار دیگر با تکمیل فرم ویژه از این طریق اقدام نمایید. در صورت پذیرش آن از سوی اداره و ارجاع به هیات مذکور و رد درخواست شما و صدور رای بر علیه ( مخالف ) خواسته شما ، پس از رؤیت آن در صورت تمایل می توانید باستناد ماده 4 قانون ثبت احوال ظرف مهلت مقرر ( 10 روز از تاریخ ابلاغ ) نسبت به تصمیم متخذه به دادگاه محل اقامت خود مراجعه و اعتراض نمایید. موفق باشید.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.