×

با سلام.1.آیا در صورت دریافت احضاریه از دادگاه،قبل از رسیدن موعد دادگا

با سلام.1.آیا در صورت دریافت احضاریه از دادگاه،قبل از رسیدن موعد دادگاه می توان از علت احضار آگاه شد؟اگر جواب مثبت است از چه طریق؟2.در سال گذشته در حوادث پس از انتخابات بنده به اشتباه در هنگام تردد از خیابان به عنوان اغتشاش گر دستگیر شدم و با قید ضمانت آزاد گردیدم،آیا بدون هیچ مدرکی می توانند بنده را به علت حضور در آن لحظه در آن خیابان محکوم کنند؟اگر آری چه محکومیتی در انتظار من خواهد بود؟خواهشمندم مرهمت فرموده اجالتا سوال این جانب را پاسخ فرمایید.قبلا مراتب سپاسگزاری از زحمات شما را به جا می آورم.

با-سلام.1.آیا-در-صورت-دریافت-احضاریه-از-دادگاه،قبل-از-رسیدن-موعد-دادگاه-می-توان-از-علت-احضار-آگاه-شد؟اگر-جواب-مثبت-است-از-چه-طریق؟2.در-سال-گذشته-در-حوادث-پس-از-انتخابات-بنده-به-اشتباه-در-هنگام-تردد-از-خیابان-به-عنوان-اغتشاش-گر-دستگیر-شدم-و-با-قید-ضمانت-آزاد-گردیدم،آیا-بدون-هیچ-مدرکی-می-توانند-بنده-را-به-علت-حضور-در-آن-لحظه-در-آن-خیابان-محکوم-کنند؟اگر-آری-چه-محکومیتی-در-انتظار-من-خواهد-بود؟خواهشمندم-مرهمت-فرموده-اجالتا-سوال-این-جانب-را-پاسخ-فرمایید.قبلا-مراتب-سپاسگزاری-از-زحمات-شما-را-به-جا-می-آورم.
با سلام: چرا که نه ؟ این حق مسلم شما می باشد که به دادگاه مراجعه و پرونده خود را مطالعه فرمایید.البته دادگاه نه دادسرا دادسرا معمولا چون رسیدگی حالت سری و محرمانه دارد اجازه مطالعه پرونده معمولا داده نمی شود... لذا شما می توانید به دفتر شعبه دادگاه احضار کننده مراجعه و با ارائه کارت اعلام نماییدکه جهت دفاع از خود تقاضای مطالعه پرونده دارید.همان کاری که وکلا قبل ازجلسه رسیدگی می کنند. با توجه به ضمانت اخذ شده از شما می توان متوجه شدت اتهامات شما شد.چون شما اگر حاضر نشوید به همان میزان ضمانت از ضامن شما گرفته می شود. دستگیری شما قرینه ای بر حضور شما در اختشاش است.ولی بستگی به دلایل بیشتر و اعترافات و اقرار شما هم دارد در صورت انکار شما ونبودن دلایل دیگر بر علیه شما انچنان جای نگرانی ندارد. به فرض اثبات اتهام شما محکومیت شما بستگی به اوضاع واحوال ان روز و گزارشات مامورین و جوانی وفقد سابقه ومحل دستگیری ومهم تر ازهمه نظر قاضی دارد.و معمولا سنگین نیست (و مثلا می تواند جزای نقدی باشد)در مجموع انچنان جای نگرانی ندارد چون شما در صورت محکومیت می توانید در دادگاه تجدیدنظر اعتراض کنید علی فصاحت وکیل پایه یک دادگستری

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.