×

با سلام سوالی که از خدمت شما دارم این است که اگر 2 وارث یک مرد و یک

با سلام سوالی که از خدمت شما دارم این است که اگر 2 وارث یک مرد و یک زن ملکی را بر طبق انحصار وراثت قانوتی به ارث برده باشند و پدر و مادر در قید حیات نباشند این ملک سالها در تملک دختر بوده و حاضر به تخلیه ملک برای استفاده پسر نباشد و با این فرض که دختر نه راظی به فروش ملک نه خرید آن و نه فروش ملک به غیر می باشد راهکار قانونی مرد برای گرفتن حق قانونی خود چیست؟ و اگر ارزش ملک 150 میلیون تومان باشد حق وکالت این پرونده چقدر است: با تشکر منتظر پاسخ شما و همکاری های آتی با شما هستم

با-سلام-
سوالی-که-از-خدمت-شما-دارم-این-است-که-اگر-2-وارث-یک-مرد-و-یک-زن-ملکی-را-بر-طبق-انحصار-وراثت-قانوتی-به-ارث-برده-باشند-و-پدر-و-مادر-در-قید-حیات-نباشند-این-ملک-سالها-در-تملک-دختر-بوده-و-حاضر-به-تخلیه-ملک-برای-استفاده-پسر-نباشد-و-با-این-فرض-که-دختر-نه-راظی-به-فروش-ملک-نه-خرید-آن-و-نه-فروش-ملک-به-غیر-می-باشد-راهکار-قانونی-مرد-برای-گرفتن-حق-قانونی-خود-چیست؟-و-اگر-ارزش-ملک-150-میلیون-تومان-باشد-حق-وکالت-این-پرونده-چقدر-است:
با-تشکر-منتظر-پاسخ-شما-و-همکاری-های-آتی-با-شما-هستم
باسلام اول باید برید گواهی حصر وراثت از شورای حل اختلاف بگیرید. بعد باید تقاضای افراز ملک را به اداره ثبت محل وقوع ملک بدید.اگر ملک قابل تقسیم باشد اداره ثبت به نسبت سهم الارث ملک را بین دووارث تقسیم می کند ولی اگر قابل افراز وتقسیم نباشد یک گواهی عدم امکان افراز به متقاضی می دهد تا با ان از دادگاه محل وقوع ملک در خواست فروش ملک مشترک را بنماید. سپس وارث اقا می تواند با گواهی عدم امکان افراز گرفته شده از اداره ثبت ودیگر مدارک لازم از دادگاه در خواست فروش ملک مشترک را بنماید .دراین صورت دادگاه با انجام مزایده ملک را به بالاترین قیمت فروخته وهسه هریک از مالکین مشاعی را به انان تسلیم می کند. البته شما می توانید بطور همزمان یا قبل از انجام اقدام قانونی که گفته شد. دادخواست خلع ید از ملک مشاع را علیه وارثی که ملک را برخلاف مقررات قانونی تصرف نموده به دادگاه محل وقوع ملک بدهید .دراین صورت دادگاه حکم تخلیه ان خانم را صادر می کند اما شما هم نمی توانید به استناد ان حکم در ان منزل تصرفی داشته باشید.ضمنا می توانید علاوه بر دادخواست خلع ید دادخواست مطالبه اجرت المثل ایام تصرف را نیز علیه متصرف ملک بدهید تا طبق نظر کارشناس به پرداخت مبلغی بابت ایامی که غیر قانونی در ملک تصرف داشته به شما بپردازد.بطور کلی شما باید بررسی نمایید دقیقا چه خواسته ای دارید سپس طبق موازین قانونی برای ان اقدام قانونی بعمل بیاورید. اما درخصوص میزان حق الوکاله باید به عرض برسانم تعیین مبلغ حق الوکاله وترتیب پرداخت ان میان وکیل وموکل امری توافقی است واگر توافقی میان انها نباشد طبق تعرفه رسمی عمل می شود. چنانچه خواسته شما صرفا فروش ملک ودریافت سهم الارثتان باشد ونه طرح دعاوی اضافه شامل خلع ید ومطالبه اجرت المثل و ملک هم در تهران باشد ده درصد از سهم الارث حق الوکاله متعارفی می باشد.شرایط پرداخت نیز تابع توافق طرفین است.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.