×

نقض حکم العین بالعین

نقض حکم العین بالعین

معصومه عطایی در شهریور سال 89 از سوی پدر شوهر سابقش مورد اسیدپاشی واقع شد و جلسه رسیدگی به این پرونده در بهمن ماه 1390 در شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان برگزار شد پس از اعلام نظریه پزشکی قانونی دادگاه مجددا در پرونده «معصومه عطایی» حکم صادر می‌کند

نقض-حکم-العین-بالعین

از سوی دیوان عالی کشور نقض حکم العین بالعین

معصومه عطایی در شهریور سال 89 از سوی پدر شوهر سابقش مورد اسیدپاشی واقع شد و جلسه رسیدگی به این پرونده در بهمن ماه 1390 در شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان برگزار شد. پس از اعلام نظریه پزشکی قانونی دادگاه مجددا در پرونده «معصومه عطایی» حکم صادر می‌کند.

پس از نقض حکم قصاص چشم متهم پرونده اسیدپاشی بر روی معصومه عطایی در دیوان عالی کشور، این پرونده به شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان ارجاع شد تا مجددا درباره آن حکم صادر شود.

به گزارش رساله حقوق به نقل از ایسنا علیرضا مختاری وکیل‌مدافع معصومه عطایی با بیان این مطلب، گفت: پس از صدور حکم از سوی شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان مبنی بر قصاص چشم و پرداخت دیه توسط پدر شوهر سابق معصومه عطایی، طرفین دعوا به حکم صادره اعتراض کردند و دیوان عالی کشور نیز به علت نقص تحقیقات، حکم صادره را نقض کرد.

وی افزود: شعبه صادرکننده رای بدوی نیز از پزشکی قانونی خواسته تا پس از انجام آزمایشات پزشکی مجددا نظریه خود را درباره جراحات وارده بر روی معصومه نتیجه را به دادگاه اعلام و دادگاه نیز بر اساس آن رای صادر کند.

وکیل مدافع معصومه عطایی گفت: رایی که از سوی شعبه 17 دادگاه کیفری استان تهران در مورد این پرونده صادر خواهد شد قطعی نیست و قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است.

معصومه عطایی در شهریور سال 89 از سوی پدر شوهر سابقش مورد اسیدپاشی واقع شد و جلسه رسیدگی به این پرونده در بهمن ماه 1390 در شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان برگزار شد.

این شعبه با صدور حکم، متهم را به قصاص چشم محکوم و پرداخت یک دوم از 72 درصد دیه کامل بابت ارش سوختگی صورت، اندام‌های فوقانی، قفسه صدری، نقص زیبایی و تخریب صورت و تحمل 5 سال حبس تعزیری محکوم کرد که در نهایت دیوان عالی کشور حکم صادره را نقض و پرونده را به شعبه صادر کننده حکم بدوی ارجاع داد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.