×

رشد 20 درصدی ثبت اسناد در سامانه الکترونیک

رشد 20 درصدی ثبت اسناد در سامانه الکترونیک

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت طی 10 روز اول اجرای سامانه ثبت الکترونیکی اسناد، تعداد اسناد ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 20 درصدی برخوردار بوده است

رشد-20-درصدی-ثبت-اسناد-در-سامانه-الکترونیک

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: طی 10 روز اول اجرای سامانه ثبت الکترونیکی اسناد، تعداد اسناد ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 20 درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،‌احمد تویسرکانی در جلسه شورای سیاستگذاری این سازمان با اشاره به عملکرد سامانه ثبت الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی گفت: تا روز دوشنبه بیش از 400 هزار انواع سند توسط دفاتر اسناد رسمی در این سامانه ثبت شده است و این آمار بدون شک طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

معاون قوه قضائیه با اشاره به تکالیف قانونی سازمان ثبت بر اساس مواد 46 و 211 قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 12 قانون ارتقاء سلامت اداری مبنی بر توسعه فناوری‌های نوین و شفاف سازی فرآیندها از جمله عملکرد دفاتر اسناد رسمی گفت: به منظور آماده سازی سامانه ثبت الکترونیکی اسناد بیش از یک سال ابعاد گوناگون حقوقی و فنی توسط کار گروه‌هایی متشکل از مدیران، کارشناسان و تعدادی از سردفتران اسناد رسمی مورد بررسی و تدوین قرار گرفت و در جلسات متعدد شوراهای سیاستگذاری و فناوری سازمان به بحث و ارزیابی جنبه های مختلف آن پرداخته شد.

وی در ادامه ضمن قـدر دانی از حمایت‌های مسئولین مختلف قضایـی و اجرایی از این طرح و همچنین تمامی دست اندرکاران اجرایی این سامانه و سردفتران اسناد رسمی گفت: تأکیدات، حمایت‌ها و رهنمودهای ارزشمند ریاست قوه قضائیه که از ابتدا با شناخت دقیق از نوع کار و ابعاد مختلف اجرای این طرح داشتند، عزم سازمان ثبت را در راستای اجرای آن راسخ تر کرد.

تویسرکانی با تأکید بر لزوم شفاف سازی در انجام معاملات در دفاتر اسناد رسمی گفت: فراهم سازی زمینه این امر از تکالیف قانونی است که بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گذاشته شد و مجموعه مدیریتی سازمان با تمام توان در این خصوص حرکت خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان ضمن استقبال از نظرات و پیشنهادات سازنده در زمینه بهبود فرایندها و سیستم‌های موجود در دفاتر اسناد رسمی، گفت: به منظور ارتقاء فعالیت سامانه ثبت الکترونیکی اسناد در دفاتر اسناد رسمی کارگروهی متشکل از مدیران، کارشناسان و سران دفاتر اسناد رسمی تشکیل شده که ضمن رصد کردن روند اجرایی این سامانه، نظرات و پیشنهادات دریافتی در این خصوص را بررسی و در صورت لازم مورد استفاده قرار خواهند داد.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.