×

پاسخ بانک مرکزی به فعال نبودن انتقال سه وجهی

پاسخ بانک مرکزی به فعال نبودن انتقال سه وجهی

در حالی که مشاهدات عینی خبرنگاران و تماس مردم با این خبرگزاری حکایت از عدم فعال بودن انتقال 3 وجهی در بانک ها دارد، بانک مرکزی رسماً اعلام کرد در حال حاضر، 29 بانک عضو شتاب می توانند خدمت انتقال سه وجهی را انجام دهند

پاسخ-بانک-مرکزی-به-فعال-نبودن-انتقال-سه-وجهی وکیل 

در حالی که مشاهدات عینی خبرنگاران و تماس مردم با این خبرگزاری حکایت از عدم فعال بودن انتقال 3 وجهی در بانک ها دارد، بانک مرکزی رسماً اعلام کرد: در حال حاضر، 29 بانک عضو شتاب می توانند خدمت انتقال سه وجهی را انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، داوود محمدبیگی، مدیر اداره نظامهای پرداخت با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت : قبلاً برای انتقال وجه الزامی بود از خودپرداز متعلق به کارت مبدا یا کارت مقصد استفاده شود. برای مثال اگر دارنده کارت سامان خواهان انتقال وجه به کارت بانک ملی ایران بود، می بایست از خودپرداز بانک سامان یا از خودپرداز بانک ملی ایران استفاده می کرد. درصورتی که در انتقال سه وجهی می توان بدون درنظرگرفتن بانکهای صادرکننده کارتها، از هر خودپرداز دیگر وابسته به شبکه شتاب استفاده کرد.

محمدبیگی تصریح کرد : 3 بانک صادرات ایران، صنعت و معدن و ملی ایران به عنوان اولین بانکهای ارایه دهنده خدمت انتقال سه وجهی از تاریخ 9/6/1390 ارایه این خدمت را آغاز کرده اند. هم اکنون، این خدمت در 29 بانک آینده، اقتصاد نوین، انصار، ایران زمین، پارسیان، پاسارگاد، تجارت، توسعه صادرات، توسعه تعاون، حکمت ایرانیان، دی،رفاه کارگران، سامان، سپه، سینا، شهر، صادرات ایران، صنعت و معدن، قرض الحسنه رسالت، قرض الحسنه مهر ایران، قوامین، کارآفرین، کشاورزی، گردشگری، مرکزی، مسکن، ملت، ملی ایران و موسسه اعتباری توسعه ارایه می شود.

مدیراداره نظام های پرداخت با ارائه این مطلب که درحال حاضر، فقط بانکهای خاورمیانه، سرمایه و پست بانک این خدمت را ارایه نمی دهند، گفت: این سه بانک در حال انجام آزمون های مورد نیاز هستند. وی ضمن اشاره به این مطلب که سقف انتقال وجه از طریق خودپرداز به هر روشی سه میلیون تومان در روز برای هر کارت می باشد، گفت: از بابت ارایه این خدمت کارمزدی بیش از انتقال قبلی دریافت نمی شود.

این مقام مسئول در بانک مرکزی درخصوص نحوه برطرف کردن مشکلات در صورت بروز مغایرت اعلام کرد: کلیه افرادی که در حوزه بانکداری الکترونیکی و خدمات شتابی با مغایرت مواجه می شوند، ضروری است پس از گذشت 72 ساعت از زمان تراکنش، ضمن تماس با مرکز امداد شتاب به شماره 29911 یا مراجعه به مرکز امداد شتاب تحت وب به آدرس http://emdadshetab.cbi.ir در تمام ساعات شبانه روز مغایرت خود را ثبت کرده و با دریافت کد رهگیری، نتیجه اقدامات انجام شده را پیگیری نمایند.

وی افزود : دستورالعمل اجرایی پرداخت هزینه تراکنش هایی که با مغایرت مواجه شده اند، در مرحله نهایی بوده و به زودی این خدمت هم به عموم مشتریان ارایه خواهد شد. انتقال سه وجهی خدمتی است که در آن دارنده کارت می تواند از خودپردازهای وابسته به شبکه شتاب، وجه مورد نظر خود را به صورت آنی به هر کارت دیگری انتقال دهد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.