×

راهنمای کاربری سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت اراضی و ساختمان‌ های فاقد سند رسمی قسمت 2

راهنمای کاربری سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت اراضی و ساختمان‌ های فاقد سند رسمی قسمت 2

راهنمای کاربری سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت اراضی و ساختمان‌ های فاقد سند رسمی قسمت 2

راهنمای-کاربری-سامانه-ثبت-الکترونیکی-پذیرش-درخواست-صدور-سند-مالکیت-اراضی-و-ساختمان‌-های-فاقد-سند-رسمی-قسمت-2

2-1-3- موضوع مورد درخواست
در این قسمت مشخصات موضوع مورد درخواست، وارد می‌شود. این بخش شامل چند قسمت متفاوت است که بسته به گزینه¬های انتخاب شده تغییر می‌کند و متقاضی باید موارد درخواست شده را تکمیل نماید.

برای موضوع مورد درخواست لازم است که موارد زیر در نظر گرفته شود :
 موضوع درخواست: دارای سه گزینه – عرصه – اعیان – عرصه و اعیان بوده و متقاضی بر اساس مندرجات سند مالکیت رسمی و یا سند عادی و وضع فعلی و موجود ملک مورد تقاضای صدور سند مالکیت، باید آن را انتخاب و درج نماید.
 مالک عرصه: این گزینه فقط در صورتی که موضوع درخواست اعیان باشد تکمیل می¬شود و دارای دو گزینه شخص و موسسه غیر دولتی بوده و متقاضی بر اساس مندرجات سند مالکیت رسمی و یا سند عادی ملک مورد درخواست سند مالکیت، باید نوع مالک آن را مشخص نماید.
 عنوان موسسه غیر دولتی: در صورتی که مالک موسسه غیر دولتی باشد عنوان و نام موسسه در قسمت مربوطه توسط متقاضی درج می‌گردد.
شماره و تاریخ قرارداد: در صورتی که درخواست صدور سند مالکیت به استناد قراردادی عادی بوده و مالک آن نیز موسسه غیر دولتی باشد شماره قرار داد توسط متقاضی در قسمت مربوطه درج می‌گردد.
ماده 147: چنانچه متقاضی قبلاً در اجرای مواد 147 و 148 اصلاحی قانون ثبت پرونده ای تشکیل داده باشد باید گزینه بلی را از این قسمت انتخاب نموده و در قسمت کلاسه پرونده شماره آن را وارد نماید در غیر این صورت گزینه خیر به عنوان پیش فرض انتخاب شده است.

پس از تکمیل تقاضانامه و فشردن دکمه ثبت و ادامه در صورتی که تمامی موارد به صورت کامل تکمیل شده باشند متقاضی با پیغام زیر روبرو می‌شود که علاوه بر تایید ثبت درست اطلاعات در سامانه، شماره ورود به سامانه را نیز به متقاضی ارایه مینماید.

در قسمت زیرین این پیغام دو دکمه وجود دارد، یکی برای چاپ متن پیغام، که شماره ورود به سامانه را نمایش می‌دهد و دیگری برای هدایت مستقیم متقاضی، به صفحه بعدی (که صفحه نماینده می‌باشد)، در نظر گرفته شده است.
همچنین این شماره، بعد از ثبت تقاضانامه تا موقعی که متقاضی از سامانه بیرون نرفته است در بالای سامانه به او نمایش داده می‌شود.

2-2- صفحه نماینده
در صورتی که تقاضانامه توسط نماینده شخص حقیقی و یا حقوقی تکمیل شده باشد، مشخصات نماینده یا نمایندگان تقاضانامه در این قسمت درج می‌گردد. توجه شود در صورتی که ملک مورد درخواست سند مالکیت، توسط خود متقاضی تقاضا شود، تکمیل کردن این قسمت ضرورتی ندارد.

برای ثبت نماینده جدید، کافی است تا متقاضی بر روی دکمه ایجاد نماینده کلیک کند تا پنجره مربوط به ثبت اطلاعات نماینده ظاهر شود.

2-3- صفحه مدارک
در این صفحه مدارک مورد نیاز برای تکمیل پرونده نمایش داده می¬شود. این مدارک عبارتند از :
1.تصویر صفحه اول شناسنامه و تصویر کارت ملی متقاضی ( یا نماینده برای اشخاص حقوقی)
2.تصویر مبایعه‌نامه (در صورتی نوع مالکیت خریداری عادی باشد).
3.-تصویر سند مالکیت مشاعی  (در صورتی نوع مالکیت خریداری مشاعی باشد) عبارتند از:
•    صفحه دوم و سوم سند مالکیت (اطلاعات ملک و مالک)
•    صفحه چهارم سند مالکیت (حدود ملک)
•    در صورت انتقال آخرین صفحه نقل و انتقالات
4.در صورت وجود نماینده تصویر مدرک دال بر نمایندگی وی
نکته: مدارکی که انتخاب می‌شوند باید به صورت عکس و با یکی از پسوند های .Jpg و یا .Png و با حداکثر حجم 150 کیلوبایت باشد.

2-4- صفحه پرداخت
اطلاعات فیش واریزی، در این صفحه از سامانه ثبت می‌گردد. این اطلاعات شامل فیش پرداختی، تاریخ فیش و نام شعبه پرداختی است همگی اجباری بوده و باید تکمیل شوند. مبلغ این فیش به صورت ثابت 500،000 ریال در نظر گرفته شده است و غیر قابل تغییر می‌باشد.
نکته: مبالغ پرداختی که قبلاً توسط متقاضی پرداخت شده است، اعتباری نداشته و باید پرداخت جدید با توجه به شماره حسابی که متعاقبا اعلام می¬شود، ثبت گردد. همچنین در صورت فراهم شدن شرایط لازم، امکان پرداخت به صورت اینترنتی در سامانه فراهم خواهد شد.

2-5- صفحه چاپ
در این صفحه اطلاعاتی که در قسمت‌های قبلی وارد شده است نمایش داده می‌شود تا متقاضی بتواند آن‌ها را بررسی و در صورتی که صحت اطلاعات را تایید کند نسخه چاپی از اطلاعات وارد شده تهیه نماید.
چنانچه مدارک ثبت شده به همراه تقاضانامه کامل نباشد در قسمت بالای این صفحه لیستی از مدارک به متقاضی نمایش داده می‌شود و از او می‌خواهد که وجود مدارک را بررسی کنید.

نکته :این پیغام مانع از چاپ و یا ادامه فعالیت متقاضی در سامانه نمی‌شود و فقط جهت اطلاع متقاضی نمایش داده می‌شود.

قسمت اول

قسمت سوم

قسمت چهارم

قابل توجه متقاضیان سند مالکیت موضوع قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.