×

راهنمای کاربری سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت اراضی و ساختمان‌ های فاقد سند رسمی قسمت 4

راهنمای کاربری سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت اراضی و ساختمان‌ های فاقد سند رسمی قسمت 4

راهنمای کاربری سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت اراضی و ساختمان‌ های فاقد سند رسمی قسمت 4

راهنمای-کاربری-سامانه-ثبت-الکترونیکی-پذیرش-درخواست-صدور-سند-مالکیت-اراضی-و-ساختمان‌-های-فاقد-سند-رسمی-قسمت-4

3- تکمیل درخواست
در قسمت تکمیل درخواست ب متقاضی می¬تواند پس از ثبت اولیه تقاضانامه و در مراجعات بعدی به سامانه، دیگر بخش‌های تقاضانامه مانند نماینده، مدارک و مرسوله پستی را تکمیل نماید. این صفحه همان صفحه تقاضانامه است.

بعد از کلیک روی "تکمیل درخواست" در صفحه نخست سامانه، در صفحه ابتدایی سامانه قسمتی باز می‌شود که در آن اطلاعات مربوط به ورود به تقاضانامه دریافت می‌شود.

شماره ورود : زمانی که تقاضانامه به صورت کامل ثبت می‌شود به هر تقاضانامه شماره ای 10 رقمی تحت عنوان شماره ورود به سامانه، اختصاص داده می‌شود. از این شماره برای ورود مجدد به سامانه استفاده می‌شود که در این قسمت وارد می‌شود.
رمز ورود : رمز ورود برای اشخاص حقیقی، شماره ملی 10 رقمی و برای اشخاص حقوقی شناسه ملی اشخاص حقوقی 12 رقمی آن‌ها می‌باشد که در زمان ثبت تقاضانامه در قسمت مشخصات متقاضی وارد می‌کنند.
کد امنیتی: کد 6 رقمی که در قسمت مقابل این فیلد قابل مشاهده است، باید در این فیلد وارد شود. این کد در هر بار استفاده از سامانه تغییر خواهد یافت.
پس از وارد کردن موارد فوق و فشردن دکمه "ورود" در صورت صحیح بودن اطلاعات، سامانه وارد بخش ویرایش می‌شود و در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح نباشد، پیغامی مبنی بر صحیح نبودن اطلاعات وارد شده، ارایه می‌شود.
نکته 1 : متقاضیانی که اطلاعات مرسوله پستی را ثبت کرده و شماره پرونده دریافت نموده‌اند نمی‌توانند از طریق این قسمت وارد سامانه شوند.
نکته 2: پس از ثبت تقاضانامه و ورود به این بخش امکان تغییر شخص حقیقی به حقوقی و بالعکس امکان پذیر نمی‌باشد.
4- اطلاع رسانی پرونده
این قسمت از سامانه فقط مختص اشخاصی است که تقاضانامه و مشخصات مرسوله پستی خود را ثبت کرده و شماره 19 رقمی پرونده را دریافت کرده باشند.

بعد از کلیک روی گزینه اطلاع رسانی پرونده، در صفحه نخست سامانه قسمتی باز می‌شود که در آن اطلاعات مربوط به ورود به بخش اطلاع رسانی پرونده دریافت می‌شود.


شماره پرونده : زمانی که تقاضانامه به صورت کامل ثبت می‌شود و پس از وارد شدن مجدد به سامانه شماره مرسوله پستی و تاریخ ارسال آن درج می‌شود، به پرونده، شماره ای 19 رقمی اختصاص داده و به متقاضی اعلام می‌شود. از این شماره برای ورود به بخش اطلاع رسانی پرونده در سامانه استفاده می‌شود.
رمز ورود : رمز ورود برای اشخاص حقیقی شماره ملی 10رقمی و برای اشخاص حقوقی، شناسه ملی اشخاص حقوقی 12 رقمی آن‌ها می‌باشد که در زمان ثبت تقاضانامه در قسمت مشخصات متقاضی وارد می‌کنند.
کد امنیتی: کد 6 رقمی که در قسمت مقابل این فیلد قابل مشاهده می‌باشد باید در این قسمت وارد شود. این کد در هر بار باز شدن سامانه تغییر خواهد نمود.
پس از وارد کردن این سه مورد و فشردن دکمه ورود در صورت صحیح بودن اطلاعات سامانه وارد اطلاع رسانی پرونده می‌شود و در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح نباشند، پیغامی مبنی بر صحیح نبودن اطلاعات وارد شده داده می‌شود.
نکته : متقاضیانی که اطلاعات مرسوله پستی را ثبت نکرده و شماره پرونده دریافت نه نموده‌اند نمی‌توانند از طریق این قسمت وارد سامانه شوند.

4-1- تقاضانامه
 در این بخش اطلاعاتی که در هنگام ثبت تقاضانامه وارد شده‌اند قابل مشاهده میباشد.

 

4-2- پیغام‌ها
در صورتی که پرونده نیاز به مدرک دیگری علاوه بر مدارک ثبت شده در زمان ثبت تقاضانامه داشته باشد، به متقاضی ثبت کنند پرونده، اطلاع داده خواهد شده و او باید پس از ورود به سامانه از طریق قسمت "اطلاع رسانی پرونده"، وارد بخش پیغام‌ها شده و اقدام به ارسال مدارک درخواست شده نماید.
4-3- اقدامات
قسمت اقدامات بدین منظور در نظر گرفته شده است تا متقاضی بتواند در هر لحظه از آخرین اقدامات انجام شده روی پرونده خود، مطلع شود. در این صفحه تمامی اقدامات انجام شده به ترتیب از آخرین اقدام به اولین اقدام، نمایش داده می‌شود.

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قابل توجه متقاضیان سند مالکیت موضوع قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی

    

پست های مرتبط

نظرات (1)

  • saeed1391-08-24 پاسخ

    بسیار سپاسگذارم

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.