×

ارائه خدمات حقوقی و پیگیری امور قانونی زنان و کودکان بزه دیده

ارائه خدمات حقوقی و پیگیری امور قانونی زنان و کودکان بزه دیده

مدیر دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان استان تهران در تشریح فعالیت‌های این دفتر گفت ارائه خدمات مشاوره‌ای، ارائه اطلاعات لازم حقوقی و قانونی به زنان و کودکان بزه‌دیده و پیگیری امور حقوقی آنهااز وظایف این دفتر است

ارائه-خدمات-حقوقی-و-پیگیری-امور-قانونی-زنان-و-کودکان-بزه-دیده وکیل 

مدیر دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان استان تهران در تشریح فعالیت‌های این دفتر گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای، ارائه اطلاعات لازم حقوقی و قانونی به زنان و کودکان بزه‌دیده و پیگیری امور حقوقی آنهااز وظایف این دفتر است.

بررسی اجمالی حقوق زنان از دیدگاه اسلام و قانون ایران - بررسی مقایسه ای حقوق زنان - بررسی نگاه قانون به حقوق معنوی زنان - حقوق زن در قوانین اساسی و مدنی ترکیه 

زهرا زاهدی نیاکی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس درباره فعالیت‌های دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان استان تهران گفت: ما فعالیت‌هایی گوناگونی را در جهت احقاق حق زنان و حق کودکان آسیب‌دیده و بزه‌دیده انجام می‌دهیم. به عنوان مثال برای زنان زندانی تقاضای عفو، مرخصی و اگر نیاز به وکیل داشته باشند آنها را یا به مرکز مشاورین قوه قضائیه یا به کانون وکلا معرفی می‌کنیم.

معاون قضایی دادگستری استان تهران درباره حمایت از خانواده‌های زندانیان توسط این دفتر گفت: ما خانواده‌های زندانیانی که نیاز به کمک دارند و یا سرپرست آنها زنان هستند را به انجمن حمایت از زندانیان، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی می‌کنیم و اگر شرایط خانواده‌ای بسیار حاد باشد به آنها کمک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان استان تهران مطلقا بودجه مالی ندارد، اظهار داشت: این دفتر گاها به پرداخت رد مال و یا رهن منزل یا پیش‌پرداخت احضار دادگاه زنان از طریق معرفی آنها به خیرین کمک کرده است.

جایگاه کودکان در حقوق موضوعه ایران - کنوانسیون حقوق کودک 

مدیر دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان استان تهران ادامه داد: این دفتر همچنین به ارائه خدمات مشاوره‌ای و ارائه اطلاعات لازم حقوقی و قانونی به زنان و کودکان بزه‌دیده مبادرت می‌کند.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.