×

سوالات متداول طرح جریمه مشمولان غایب

سوالات متداول طرح جریمه مشمولان غایب

سوالات متداول طرح جریمه مشمولان غایب

سوالات-متداول-طرح-جریمه-مشمولان-غایب

1-کدامیک از مشمولان واجد شرایط طرح جریمه می باشند؟

افراد ذکور ایرانی متولد سال 1368 وماقبل آن که آخرین تاریخ اتمام تحصیل آنان(فراغت،انصراف،اخراج و ترک تحصیل منجر به اخراج) حداکثر تا پایان سال1386 بوده باشد و تا کنون نیز موفق به اتمام خدمت دوره ضرورت نشده باشند(یعنی تا پایان سال1394 دارای هشت سال غیبت بوده باشند) می توانند از مزایای این قانون بهره مند شوند.

اعمال محدودیت و محرومیت های اجتماعی برای مشمولان غایب - مزایا و معایب قانون جدید سربازی برای مشمولان غایب 

2-مشمولان دارای شرایط طرح ، چگونه باید اقدام نمایند؟

مشمولان میبایست از تاریخ 93/11/15 لغایت 93/12/15 به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس + 10) مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

3- متقاضیان با چه مدارکی برای ثبت درخواست به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10)مراجعه نمایند؟

1- اصل و کپی شناسنامه مشمول

2- اصل و کپی کارت ملی مشمول

3- اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی

4- اصل و کپی شناسنامه همسروفرزندان

5-  یک قطعه عکس4*3 زمینه سفید رنگی

معافیت موارد خاص در خدمت سربازی - نحوه خرید خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج 

4- آیا مشمولین پس از ثبت اولیه می توانند ازدرخواست خود انصراف دهند ؟

بله- مشمولین می توانند در صورت انصراف ، درخواست خود را پس از اعلام زمان انصراف از سوی سازمان وظیفه عمومی به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس +10) ارائه و سپس اقدام به ثبت درخواست اعزام به خدمت می نمایند .

5- آیا ثبت نام در این طرح در زمان دیگری قابل اجرا می باشد؟

خیر.تمامی متقاضیان می بایست ظرف زمان تعیین شده برای ثبت درخواست خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) ازتاریخ 93/11/15 لغایت 93/12/15 مراجعه نمایند.

6-آیا مشمولی که تا پایان سال 94 مدت غیبت وی به هشت سال می رسد می تواند دراین طرح ثبت نام نماید؟

بله ، فردی که در حال حاضر دارای 7 سال غیبت میباشد و تا پایان سال 94 غیبت وی به هشت سال می رسد، می تواند درخواست خود را ثبت و پس از تصویب قطعی مبلغ با پرداخت جریمه ازسربازی ( مقالات مرتبط با سربازی - سوالات مرتبط با سربازی )  معاف شود.

7- اقدام این طرح برای مشمولان خارج به چه صورت می باشد؟

مشمولان خارج از کشور می بایست به سفارتخانه ها ،کنسولگری ها و یا دفاتر حافظ منافع کشورمان مراجعه و درخواستشان را ثبت نمایند و راه دیگر این است که والدین و بستگان درجه یک و یا وکیل افراد می توانند این درخواست را در کشور ثبت نمایند.

8- این طرح شامل سربازان فراری می شود؟

سربازان فراری که آخرین تاریخ ترک خدمت آنان حداکثر تا پایان سال 1386 باشد،می توانند در طرح پیش ثبت نام شرکت نمایند لیکن لازم است سریعا وضعیت آنان در دادسرای نظامی رسیدگی شود و پس از اشتغال به خدمت می توانند اقدام نمایند.سربازان فراری که دارای غیبت اولیه نیز می باشند مدت فرار آنها با مدت غیبت اولیه آنان جمع و قابل مقایسه خواهد بود.

قوانینی که سربازان از آن بی اطلاعند - قانون معافیت های سربازی 

9- در صورتی که مشمولی درمدت تعیین شده نتواند نسبت به تکمیل درخواست خود اقدام نماید به خدمت اعزام می شود ؟

این طرح قابل تمدید نمی باشد ، بنابراین مشمولانی که در تاریخ ذکر شده ( 93 /11/15 لغایت 93/12/15) برای ثبت درخواست خود اقدام ننماید به منزله عدم تمایل آنان خواهد بود و به خدمت اعزام خواهند شد.

10-  در صورتی که مشمول پس از ثبت نام در این مطرح در شمول معافیت دیگری قرار بگیرد ، چه اقدامی باید انجام دهد؟

مشمول بعداز ثبت نام درخواست در صورت اینکه پس از بررسی شرایط یکی از معافیت ها را داشته باشد (مثال :دارای فرزندمعلول و یا معافیت پزشکی ) درخواست وی ابطال و جهت ثبت درخواست معافیت مورد نظر در دفاتر اقدام می نماید و پس از بررسی مدارک از معافیت بهره مند می شود .

11-پس از ابلاغ این طرح توسط ستاد کل نیروهای مسلح متقاضیان چگونه می توانند از وضعیت خود اطلاع پیدا نمایند؟

پس از ثبت درخواست خود در دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس +10) مشمولان ازمراجعه به دفاتر و یا سازمان وظیفه عمومی خود داری نمایند. و برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه نمایند و همچنین فراخوان اولیه از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد و در مرحله دوم، امکان ویرایش اطلاعات و یا انصراف درخواست طی فراخوانی به متقاضیان اعلام می گردد.

12- مشمولانی که دارای غیبت می باشد و توان پرداخت جریمه را ندارند تکلیفشان چیست؟

افرادی که دارای غیبت هستند وبه دلیل نداشتن شرایط نمی توانند با پرداخت جریمه از انجام خدمت سربازی معاف شوند در صورتی که تا 22 بهمن ماه سال جاری درخواست اعزام به خدمت را در دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس+10 ) ثبت نمایند در سال 94 مدت خدمت آنها 21 ماه میباشد و نیز اضافه خدمت آنها بخشیده می شود.

صفر تا صد قانون جدید سربازی - چرا کارت هوشمند سربازی دیر صادر می شود ؟

13- مشمولانی که واجد شرایط این طرح می باشند ودرخواست اعزام داده باشند تکلیفشان چیست؟

این افراد در مهلت یک ماهه اعلام شده با مراجعه به دفاتر پلیس +10 می توانند درخواست خود را برای پرداخت جریمه ریالی بجای خدمت سربازی ( مقالات مرتبط با سربازی - سوالات مرتبط با سربازی )  ثبت نماید.

منبع : نظام وظیفه و خدمت سربازی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.