×

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد نظارت دادگاه‌های تجدیدنظر در بهبود کیفیت آرای دادگاه‌های بدوی

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد نظارت دادگاه‌های تجدیدنظر در بهبود کیفیت آرای دادگاه‌های بدوی

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد نظارت دادگاه‌های تجدیدنظر در بهبود کیفیت آرای دادگاه‌های بدوی

معاون-اول-قوه-قضاییه-تاکید-کرد-نظارت-دادگاه‌های-تجدیدنظر-در-بهبود-کیفیت-آرای-دادگاه‌های-بدوی

معاون اول قوه قضاییه گفت: توقع ما از قضات دادگاه‌های تجدیدنظر آن است که علی‌رغم کمبود امکانات و نیرو، در صدور آراء متقن و به تبع آن تضمین حقوق مردم، بیش از گذشته تلاش کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین رییسی در جمع قضات دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران گفت: نقش دادگاه‌های تجدیدنظر در نظارت بر احکام صادره از سوی دادگاه‌های بدوی بسیار مهم است و ما باید به جایی برسیم که دادگاه‌های تجدیدنظر نقش راهبردی داشته و نظریات اصلاحی آنان منجر به بهبود کیفیت آرای بدوی گردد و آرای شعبات بدوی ما از چنان اتفاقی برخوردار باشد که دیگر نقضی در آن نباشد و حقوق مردم تضمین شود.

وی با تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع) گفت: رمز اساسی و کلید همه امور اخلاص و توسل جستن به ائمه اطهار است و توسل به ائمه اطهار برای همه لازم و برای قضات ضروری‌تر است و قضات باید برای تصمیم‌گیری درست در مورد پرونده‌ها از امامان معصوم الگوپذیری داشته باشند.

رییسی با اشاره به مشکل کمبود نیرو در دادگاه‌های تجدیدنظر گفت: کار دادگاه‌های تجدیدنظر مهم و حساس است و به خصوص در تهران با حجم بالای کار، نیاز به گردش نیرو داشتیم که خوشبختانه مسیر آن هموار شده است.

معاون اول قوه قضاییه خواستار صدور آراء متقن در دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران شد و گفت: با دستور العمل اخیر در صدور آیین‌نامه اجرایی ماده 18 اصلاحی قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب رییس قوه قضاییه، رای دادگاههای تجدیدنظر ،‌نهایی، قطعی و لازم‌الاجرا شده است مگر آنکه خلاف قانون تشخیص داده شود.

وی به ساز و کارهای معاونت نظارت بر امور دادسراها در دادستانی کل کشور اشاره کرد و گفت: مهم این است که دادستانی کل کشور، وظیفه نظارت بر دادسراها و دیوان عالی کشور وظیفه نظارت بر محاکم را بر عهده دارد و با تشکیل معاونت نظارت در دادستانی کل و دیوان عالی کشور، این نقش نظارتی موثرتر خواهد بود.

وی به تعدد قضات در شعبات اشاره کرد و گفت: منظور قانونگذار کار شکلی نیست بلکه تضمین حق مردم و اجرای قانون و اتقان آراء است و قضات باید در مورد پرونده‌ها تنها به نظر قاضی که پرونده را خوانده اکتفا نکنند و خود نیز دقیقا پرونده‌ها را مورد رسیدگی و بررسی دقیق قرار دهند تا حق کسی ضایع نشود.

این نشست با حضور آوایی رییس‌کل دادگستری استان تهران و ابراهیم‌خانی سرپرست دادگاههای تجدیدنظر استان برگزار شد و تعدادی از قضات نیز به بیان پیشنهادات و مشکلات پرداختند.

 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.