×

دیه در صورت فراری بودن قاتل بر عهده کیست ؟

دیه در صورت فراری بودن قاتل بر عهده کیست ؟

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت با اصلاح ماده 432 قانون مجازات اسلامی، در صورت فرار فرد قاتل، دیه مقتول از بیت‌المال پرداخت می‌شود

دیه-در-صورت-فراری-بودن-قاتل-بر-عهده-کیست-؟ وکیل 

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: با اصلاح ماده 432 قانون مجازات اسلامی، در صورت فرار فرد قاتل، دیه مقتول از بیت‌المال پرداخت می‌شود.

فارس: محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس  با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون در جلسه امروز ماده 432 قانون مجازات اسلامی را که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود بررسی و پس از بحثهای فراوان و اصلاحات لازم، آن را و به تصویب رساندند و با تصویب این ماده، کار بررسی و اصلاح قانون مجازات اسلامی در کمیسیون قضایی مجلس به پایان رسید.

وی افزود: بر اساس ماده 432 قانون مجازات اسلامی که با حضور اعضای مرکز پژوهشهای قم، اعضای مرکز پژوهشهای مجلس و کارشناسان قوه قضائیه در جلسه کمیسیون بررسی و اصلاح شد، چنان‌چه فرد قاتل پس از دستگیری متواری و مجدد دستگیر نشد، دیه مقتول از بیت‌المال پرداخت می‌شود.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در خانه ملت اظهار داشت: در ادامه دستور کار جلسه، اصلاح موادی از لایحه آیین دادرسی کیفری مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس اصلاح صورت گرفته در ماده 66 این لایحه سازمانهای مردم‌نهاد در امور مربوط به اطفال، نوجوانان، بیماران، افراد دارای ناتوانی جسمی و همچنین محیط زیست و منابع طبیعی می‌توانند در مراجع قضایی طرح شکایت کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی ادامه داد: همچنین در ادامه بررسی این لایحه موضوع علنی بودن تحقیقات در مورد جرایم سیاسی و مطبوعاتی مورد بررسی قرار گرفت که رأی‌گیری در این باره به جلسه بعد موکول شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.