×

آیا مضیقه مالی موجب افزایش سرقت شده است؟

آیا مضیقه مالی موجب افزایش سرقت شده است؟

معاون زندان‌های استان ایلام تاکید کرد که سرقت فقط ناشی از مضیقه مالی نیست

آیا-مضیقه-مالی-موجب-افزایش-سرقت-شده-است؟ وکیل 

معاون زندان‌های استان ایلام تاکید کرد که سرقت ( مقالات مرتبط با سرقت - سوالات مرتبط با سرقت ) فقط ناشی از مضیقه مالی نیست.

آیا می دانید سرقت چیست و مسائل قضایی مربوط به آن به چه نحو است ؟ - قرار بازداشت موقت ( به خاطر سرقت های متعدد ) - سرقت مسلحانه ، محاربه است - وجوه افتراق جرائم کلاهبرداری سرقت تعزیری در خقوق کیفری - تحویل مال مسروقه به مالک آن موجب سقوط حد سرقت است - تشریفات استرداد مال دزدیده شده 

علی حسنوند ، در مورد علت‌ افزایش وقوع سرقت در سال‌های اخیر اظهار کرد: دستگاه‌های متولی امنیت کار خودشان را بلد هستند و تنها با نوشتن مقاله و اجرای برنامه فرهنگی نمی‌توان مساله سرقت را حل کرد، اما شاید بتوان آن را کاهش داد.

وی با بیان اینکه ریشه‌ برخی سرقت‌ها مضیقه مالی و عاطفی است و برخی سارقان نتیجه خانواده‌های سست‌بنیان هستند، خاطرنشان کرد: کم‌توجهی متولیان امر اشتغال و افزایش تورم نیز از دیگر عوامل افزایش سرقت در جامعه است.

وی با بیان اینکه طیفی از سرقت‌ها نیز ناشی از عادت و بیماری فرد است، افزود: جهل و ناآگاهی از عواقب جرم و برخورد قضایی با مجرم دلیل برخی دیگر از سرقت‌ها‌ست.

تفاوت عناصر جرم سرقت و اختلاس - جرم سرقت در قانون جدید 

حسنوند ادامه داد: آموزش‌وپرورش و نهادهای متولی امر آموزش و تربیت در زمینه کاهش جرائم ضعیف عمل می‌کنند. علاوه بر آن ضعف اعتقادی، فاصله طبقاتی، حاشیه‌نشینی، دوستان ناباب، انتقام‌جویی، عدم مراقبت کافی را می‌توان از دیگر علل گرایش به سرقت در استان است.

معاون زندان‌های استان ایلام فقر فرهنگی را از مهم‌ترین علت‌های سرقت ( مقالات مرتبط با سرقت - سوالات مرتبط با سرقت ) دانست و تصریح کرد: اگر فرهنگ در یک جامعه به‌خوبی حاکم باشد، جرائم خودبه‌خود کاهش پیدا می‌کنند؛ چراکه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از فقر فرهنگی است، لذا باید به این مقوله مهم توجه جدی و عملی شود.

وی فعال کردن کمیته‌های مبارزه با سرقت، ‌شناسایی کانون‌های شکل‌گیری جرم، تمرکز بر جهت‌های شکل‌گیری سرقت، تقویت دستگاه‌های متولی این حوزه، آگاهی‌بخشی، گسترش مباحث دینی را از راهکار‌های تأثیرگذار در پیشگیری، کاهش و برخورد با سارقان عنوان کرد.

تکلیف قانون در رد مال مسروقه - مجازات قانونی خرید و فروش اموال مسروقه 

حسنوند از نبود بانک اطلاعات درباره‌ سارقان انتقاد کرد و گفت: بیش از 14 روانشناس در اداره زندان‌های استان در زمینه تغییر افکار مجرمان فعالیت می‌کنند.

‌وی با تاکید بر اینکه در زندان‌های استان به مقوله حرفه‌آموزی توجه جدی می‌شود، تصریح کرد: اگر زندانی در حین حبس موفق به اخذ گواهی حرفه‌ای شود بعد از خروج به وی وام و تسهیلات داده می‌شود تا کارگاه راه‌اندازی کند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.