×

نتایج ثبت نام متقاضیان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اعلام می شود

نتایج ثبت نام متقاضیان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اعلام می شود

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت، نتایج ثبت نام متقاضیان دفاتر خدمات قضایی بزودی اعلام می شود

نتایج-ثبت-نام-متقاضیان-دفاتر-خدمات-الکترونیک-قضایی-اعلام-می-شود وکیل 

 رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت، نتایج ثبت نام متقاضیان دفاتر خدمات قضایی بزودی اعلام می شود.

آدرس و تلفن دفاتر خدمات الکترونیک قضایی - راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور تا پایان سال - تمدید زمان ثبت نام فراخوان تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سال 1393 - رسیدگی شکایات در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی - فعال شدن بخش کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی 

به گزارش ایرنا از مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری گفت: پس از انتشار فراخوان بیش از 3300 نفر در 18 استان متقاضی دریافت پروانه بودند که با توجه به امتیازات مکتسبه و نیاز استان ها اسامی پذیرفته شدگان در این مرحله از طریق سامانه www.adliran.ir طی روزهای اخیر اعلام می شود.

وی افزود: تا کنون در شهر تهران 52 دفتر راه اندازی شده و شش دفتر دیگر در حال راه اندازی است که این تعداد در آینده به 80 دفتر افزایش خواهد یافت. همچنین تا پایان سال 93 در 18 استان کشور تعداد 50 دفتر خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی و مشغول خدمت رسانی به مردم خواهند شد.

معاون رییس قوه قضابیه ادامه داد: تعداد خدمات و موضوعات راه اندازی شده در دفتر خدمات الکترونیک قضایی در حال توسعه است و اکنون 205 موضوع دادخواست بدوی در این دفاتر قابل طرح است.

خدمات قضایی الکترونیک ، کاهش یا افزایش مشکلات مردم ؟ - دستورالعمل فعالیت دفتر خدمات الکترونیک قضایی ابلاغ شد - آئین نامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی 

به گفته شهریاری، ارائه و پیگیری دادخواست، پیگیری و اطلاع رسانی خلاصه پرونده، محاسبه و دریافت هزینه دادرسی و غیره از خدمات قابل ارائه در دفاتر استانی است. پس از طرح دعوا در این دفاتر و تکمیل اطلاعات، منضمات مربوط به دادخواست به دفاتر دادگاه ارسال می شود و دفاتر دادگاه نیز پس از بررسی مدارک تعیین وقت نموده و از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه طرفین پرونده را مطلع می کنند.

معاون رییس قوه قضاییه افزود: به ازای افتتاح هر دفتر خدمات الکترونیک قضایی ضمن افزایش مشارکت مردم در عرضه خدمات و توسعه عدالت، سه تا پنج شغل ایجاد خواهد شد و از ظرفیت بخش خصوصی در عرضه خدمات قضایی با رویکرد سه جانبه گرایی (حاکمیت، بخش خصوصی، مردم) در خدمت رسانی به مردم استفاده می شود. شفاف سازی فرایندهای رسیدگی و مصون سازی حداکثری دستگاه قضایی از آسیب ها، تهدیدها و تطمیع های بیرونی و ارتقای سلامت اداری و قضایی با کاهش خطاها و فشارهای درونی نیز از دیگر پی آمدهای مثبت این طرح است.

شهریاری گفت: استان های البرز، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم، آذربایجان شرقی، فارس، کرمانشاه، مازندران، همدان، زنجان، قزوین، مرکزی، یزد، سیستان وبلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و چهارمحال وبختیاری 18 استانی هستند که افزایش تعداد دفاتر آنها براساس نیاز استان بوده و در این مرحله جهت تکمیل ظرفیت آنها از متقاضیان ثبت نام به عمل آمده است.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.