×

رای هیات عمومی درباره هیات نظارت بر مطبوعات قانونی است

رای هیات عمومی درباره هیات نظارت بر مطبوعات قانونی است

رییس دیوان عدالت اداری در واکنش به اظهاراتی مبنی بر این‌که باید رای هیات عمومی دیوان در رابطه با محدود کردن اختیارات هیات نظارت بر مطبوعات اصلاح شود، تاکید کرد که این رای قانونی است و برای اصلاح آن باید اشتباه بودن رای محرز شود

رای-هیات-عمومی-درباره-هیات-نظارت-بر-مطبوعات-قانونی-است وکیل 

منتظری در واکنش به اظهارات علی مطهری: رای هیات عمومی درباره هیات نظارت بر مطبوعات قانونی است

رییس دیوان عدالت اداری در واکنش به اظهاراتی مبنی بر این‌که باید رای هیات عمومی دیوان در رابطه با محدود کردن اختیارات هیات نظارت بر مطبوعات اصلاح شود، تاکید کرد که این رای قانونی است و برای اصلاح آن باید اشتباه بودن رای محرز شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره رایی که چندی پیش از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری صادر شد و اختیارات هیات نظارت بر مطبوعات را محدود کرد، گفت: این رای از نظر ما قانونی است و تاکنون چیزی به عنوان اعلام اشتباه یا تصحیح رای گفته نشده است.

وی در واکنش به صحبت‌های علی مطهری نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات که گفته بود این رای مغایر قانون است و باید اصلاح شود، گفت: اصلاح رای به دستور ایشان نیست.

وی افزود: امکان قانونی اصلاح رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری وجود دارد ولی ابتدا باید محرز شود که این رای اشکال دارد.

به گزارش ایسنا، هیات عمومی دیوان عدالت اداری چندی پیش با ابطال مصوبه هیات وزیران در رای شماره 437 438 اعلام کرد که هیات نظارت بر مطبوعات صلاحیت فیلتر، توقیف و لغو پروانه خبرگزاری‌ها و نشریاتی که از این هیات مجوز نگرفته‌اند را ندارد و نظارت بر این دست نشریات تابع قوانین عمومی است.

علی مطهری نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات نیز پس از صدور رای دیوان در این رابطه به خبرنگار حقوقی ایسنا گفته بود: این رای درست برخلاف قانون مصوب مجلس در سال 1388 است که در آن‌جا نشریات الکترونیکی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی تحت قانون مطبوعات قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که هیات نظارت بر مطبوعات بعد از صدور این رای داشت این موضوع مورد بحث قرار گرفت و قرار شد که نماینده قوه قضاییه در هیات نظارت بر مطبوعات برای اصلاح رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری اقدام کند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.