×

آخرین وضعیت لوایح مهم قضایی در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان

آخرین وضعیت لوایح مهم قضایی در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان

تهران – معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری آخرین وضعیت تعدادی از لوایح مهم قضایی مانند لایحه حمایت از خانواده، لایحه حمایت از حقوق کودکان و لایحه قانون مجازات اسلامی را تشریح کرد

آخرین-وضعیت-لوایح-مهم-قضایی-در-مجلس-شورای-اسلامی-و-شورای-نگهبان

تهران – معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری آخرین وضعیت تعدادی از لوایح مهم قضایی مانند لایحه حمایت از خانواده، لایحه حمایت از حقوق کودکان و لایحه قانون مجازات اسلامی را تشریح کرد.

عبدالعلی میرکوهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا از بررسی و رفع ایرادات شورای نگهبان در لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: ایرادات شورای نگهبان نسبت به برخی مواد این لایحه، هفته گذشته در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بررسی و به صحن علنی مجلس ارسال شد.

این مقام مسئول در وزارت دادگستری افزود: در صورت تایید ایرادات رفع شده در کمیسیون اجتماعی، این لایحه برای بررسی و تصویب به شورای نگهبان ارسال می شود.

میرکوهی پیش بینی کرد لایحه یاد شده با تایید شورای نگهبان، بزودی تصویب و برای اجرا به دستگاه های مسئول ابلاغ شود.

الحاق لایحه مجازات های جایگزین زندان به قانون مجازات اسلامی

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری در ادامه از الحاق لایحه مجازات های اجتماعی جایگزین زندان به لایحه قانون مجازات اسلامی خبر داد و گفت: آخرین ایرادات شورای نگهبان نسبت به برخی مواد لایحه قانون مجازات اسلامی در کمیسیون قضایی مجلس بررسی و رفع و مجددا به شورای نگهبان ارسال شده است.

میرکوهی ادامه داد: لایحه قانون مجازات اسلامی حدود یکسال است که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است اما تا کنون چندین بار شورای نگهبان به برخی از مواد این لایحه ایراد گرفته و به کمیسیون قضایی ارجاع داده است.

این مقام مسئول در وزارت دادگستری با بیان اینکه ایرادات مطابق با اصل 85 قانون اساسی، پس از رفع در کمیسیون مربوطه به صحن علنی ارسال نمی شود افزود: ایرادات گرفته شده از سوی شورای نگهبان در لایحه قانون مجازات اسلامی مطابق با اصل یاد شده بود که پس از بررسی، به صورت مستقیم از کمیسیون قضایی به شورای نگهبان ارسال شد.

اعلام نظر قوه قضاییه درباره قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری در ادامه از اعلام نظر قوه قضاییه درباره قانون جدید مبازره با قاچاق کالا و ارز پس از گذشت حدود یکسال از ارسال این لایحه به قوه قضاییه خبر داد و گفت: لایحه قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال گذشته پس از تصویب در دولت و مجلس به شورای نگهبان ارسال شد که این شورا نبود نظر قوه قضاییه در این لایحه را ایراد گرفت.

پیشنهادات شورای نگهبان در لایحه حمایت از خانواده

این مقام مسئول در وزارت دادگستری درباره آخرین وضعیت لایحه حمایت از خانواده نیز گفت: این لایحه در شورای نگهبان با چالش های بسیاری مواجه شد که در نهایت شورای نگهبان یک سری پیشنهادات برای درج در این لایحه ارایه کرد و هم اکنون کمیسیون قضایی مشغول تنظیم این پیشنهادات است.

میرکوهی همچنین از بررسی بخشی از مواد لایحه آیین نامه دادرسی کیفری و لایحه همکاری های قضایی بین المللی در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.