×

کاهش 11 درصدی آمار کشته شدگان در حوادث جاده ای نوروز

کاهش 11 درصدی آمار کشته شدگان در حوادث جاده ای نوروز

اصفهان، خراسان رضوی، فارس و کرمان پرتصادف‌ترین استان‌ها در ایام نوروز بوده اند این در حالی است که به گفته مسئولان پلیس راهور آمار کشته شدگان حوادث رانندگی طی تعطیلات سال نو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است

کاهش-11-درصدی-آمار-کشته-شدگان-در-حوادث-جاده-ای-نوروز

اصفهان، خراسان رضوی، فارس و کرمان پرتصادف‌ترین استان‌ها در ایام نوروز بوده اند این در حالی است که به گفته مسئولان پلیس راهور آمار کشته شدگان حوادث رانندگی طی تعطیلات سال نو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، ضمن اینکه امداد رسانان جمعیت هلال احمر به 110 هزار نفر از مسافران نوروزی در جاده‌های سراسر کشور کمک کردند تا از حوادثی که سلامت آنها را تهدید می‌کرد، نجات یابند.

 تبعات حقوقی فرار از صحنه تصادف - از صحنه تصادف فرار نکنید - تصادف منجر به قتل توسط راننده بدون گواهینامه - روند قانونی رسیدگی به تصادف منجر به جرح - پس از تصادف چه باید کرد ؟ - ابعاد قتل غیرعمد در جرایم رانندگی - بحثی درباره آثار حقوقی حوادث رانندگی - بررسی حقوقی مسئولیت ناشی از حوادث رانندگی 

  کاهش 12 درصدی تصادفات

بررسی‌های پلیس راهور نشان می‌دهد در تعطیلاتی که همزمان با روزهای آخر اسفندماه 93 آغاز و روز گذشته به پایان رسید، سفرها نوروزی در مقایسه با نوروز 93 سه درصد افزایش یافته است. این در حالی است که در آخرین روز سال 93 مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی پیش بینی کرده بود که در این روزها آمار مسافرت ها 10 تا 15 درصدی افزایش یابد، رقمی که این ذهنیت را برای بسیاری از افراد ایجاد می‌کرد که امکان دارد تعداد آسیب دیدگان و کشته شدگان حوادث جاده ای نیز افزایش یابد. با این وجود سردار اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهور ناجا اعلام می‌کند که نوروز امسال نسبت به سال گذشته تصادفات ( مقالات مرتبط با تصادف - سوالات مرتبط با تصادف ) و تلفات کاهش قابل توجهی داشته است. به زبان آماری، تصادفات در نوروز امسال با کاهش 12 درصدی و تعداد کشته های در صحنه تصادفات نوروزی نیز 11 درصد کاهش داشته است.

تقصیر در حوادث رانندگی - سیر رسیدگی به جرایم ناشی از  تصادفات رانندگی - ضربه به سر علت اصلی مرگ در حوادث رانندگی ، مرگ نیمی از فوتی ها در محل حادثه

 معرفی پرتصادف‌ترین استان‌های کشور

در این میان اما استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و کرمان عنوان پرتصادف‌ترین استان‌های کشور در طرح نوروزی را به خود اختصاص داده‌اند، مناطقی که می‎توان گفت به دلیل برخورداری از شاخص‌های پذیرش گردشگر پذیرای بیشترین تعداد مسافران بوده است. ضمن اینکه برابر آمارهای اخذ شده استان‌های مازندران، قم، گیلان، اصفهان و فارس و خراسان رضوی پرترددترین مناطق کشوردر طول این ایام بوده‌اند. این در حالی است که براساس اعلام پلیس راهور استان‌های اصفهان، گلستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و تهران بیشترین کاهش تصادفات را در نوروز امسال نسبت به سال گذشته تجربه کرده‌اند.

 زنجان و خراسان جنوبی صدرنشین تخلفات رانندگی

به گفته سردار مومنی بالاترین میزان تخلفات رانندگی ثبت شده نیز متعلق به زنجان و خراسان جنوبی بوده است، در عین حال استان های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و اردبیل کم حادثه ترین استان های کشور در سفرهای نوروزی بوده اند. در این میان واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی و سرعت و سبقت غیرمجاز اصلی‌ترین علت بروز حوادث و مهمترین نوع تصادفات نوروزی واژگونی بوده است. اما نکته جالب اینکه بیشترین تصادفات در هفته اول نوروز رخ داده است و در هفته دوم ما با کاهش آمار تصادفات ( مقالات مرتبط با تصادف - سوالات مرتبط با تصادف ) مواجه بوده‌ایم. موضوعی که رئیس پلیس راهور ناجا دلیل آن را شکل‌گیری مثلث پلیس، رسانه و مردم در نوروز می‌داند، همچنین اینکه توجه مردم به پیام های پلیس موجب شد پرحجم ترین عملیات ترافیکی سال با موفقیت انجام شود.

 ارائه خدمات به 7 میلیون مسافر

اشاره به این نکته ضرورت دارد که پلیس راهور تنها نهاد مسئول هدایت مسافران نوروزی نبوده‌ که برای کاهش آمار بروز حادثه و فوت افراد تلاش کرده است، بلکه سایر نهادها و سازمان‌ها از جمله جمعیت هلال احمر و اورژانس کشور نیز در این زمینه به صورت شبانه روزی خدمات لازم را به مردم ارائه داده‌اند. به عنوان مثال  امدادگران سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به بیش از هفت میلیون نفر از مسافران در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خدمات لازم را ارائه داده‌اند.همانطور که وحید قبادی، در کسوت رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اعلام می‌کند، اعضای این سازمان در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی هم مانند روزهای آغازین شروع این طرح در یک هزار پایگاه ثابت و سیار در سراسر کشور مسئولیت خدمت‌رسانی به افراد را برعهده داشته‌اند. به عبارتی این افراد در پست های ایمنی و سلامت به بیش از هفت میلیون مسافر خدمت رسانی کرده اند و با تیم های سحاب میان مسافران و گردشگران در تفرجگاه ها و بوستان ها به ایمن سازی اماکن پرخطر و کمک رسانی در جهت تامین سلامت مردم  پرداخته اند.

معرفی کتابی درباره مسئولیت مدنی حوادث رانندگی - تبعات کیفری صدمه غیرعمدی حوادث رانندگی

 اسکان اضطراری 75 هزار نفر

براساس اظهارات ناصر چرخساز، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر نیز در ایام تعطیلات نوروز امسال 5400 مورد عملیات و خدمات، 110 هزار نفر امدادرسانی و 475 مورد رهاسازی از تصادفات شدید رانندگی توسط پایگاه‌های امداد و نجات این سازمان انجام شده است. علاوه بر این به 110 هزار نفر امدادرسانی صورت گرفته که شامل اسکان اضطراری خدمات سرپایی و انتقال مصدومان به مراکز درمانی می‌شود. نکته دیگر اینکه نیروهای این سازمان برای 75 هزار نفر نیز اسکان در نظر گرفته‌اند.نجات حدود پنج هزار نفر از نخستین روز اجرای طرح امداد ونجات نوروزی تا پایان این طرح نیز آمار دیگری است که اعلام شده است. علاوه براین در طول این روزها 35هزار تن از مسافران نوروزی از خدمات درمان سرپایی جمعیت هلال احمر بهره‌مند  و دو  هزار و 800 مصدوم نیز  توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند.

 انجام 121 هزار ماموریت

بر اساس اظهارات مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور هم از ابتدای طرح امداد نوروزی 121 هزار و 204 مورد ماموریت توسط اورژانس پیش بیمارستانی در کشور انجام شده است که از این میان از مجموع ماموریت‌های انجام شده توسط اورژانس بیمارستانی در طرح امداد نوروزی، 47 هزار و 16 مورد مربوط به شهرها و 19 هزار و 453 مورد نیز مربوط به جاده‌های کشور است.  25 هزار و 108 مورد از ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی مربوط به حوادث ترافیکی و 196 هزار و 196 مورد از ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی نیز مربوط به حوادث غیرترافیکی و بیماری‌ها است که براین اساس 21 هزار و 421 مورد از آسیب‌دیدگان حوادث ترافیکی به بیمارستان‌های سراسر کشور اعزام شدند و 3447 مورد نیز در محل درمان شده‌اند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.