×

تسهیلات ویژه ثبت احوال برای تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی

تسهیلات ویژه ثبت احوال برای تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی

همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، سازمان ثبت احول کشور برای تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی تسهیلات ویژه ای را فراهم کرد

تسهیلات-ویژه-ثبت-احوال-برای-تغییر-نام-به-فاطمه،-زهرا-و-علی

همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، سازمان ثبت احول کشور برای تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی تسهیلات ویژه ای را فراهم کرد.

دادخواست تغییر نام کوچکرسیدگی به دادخواست تغییر نام کوچک در قالب بازخوانی یک پرونده - تغییر نام کوچک - تغییر نام کوچک امکان پذیر شد - انتخاب نام کوچک - تغییر نام کوچک در صلاحیت محاکم دادگستری است - فرآیند تغییر نام کوچک - در دعوی تغییر نام کوچک چون حکم به الزام اداره ثبت احوال مبنای قراردادی و قانونی ندارد لذا این دعوی مسموع نیست 

دکتر محسن کرمی معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه همواره با درخواستهای مردمی برای استفاده از نام های فاطمه، زهرا و علی مواجه هستیم، دستورالعملی به ادارات ثبت احوال سراسر کشور ابلاغ شده است که بر این اساس تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی از ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تا ولادت امیر مومنان حضرت علی (ع) با رعایت ضوابط قانونی و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

او گفت: افراد از ولادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) تا ولادت حضرت علی (ع) درصورتی که درخواست خود را ارائه نمایند در حداقل زمان و با کمترین تشریفات اداری تغییر نام برای آنها انجام می شود.

او گفت: والدین توجه داشته باشند در انتخاب نام برای نوزادان خود، نام هایی را انتخاب نمایند که در تمامی دوره های زندگی باعث افتخار و سربلندی فرزند باشد چرا که شخصیت افراد با نام خوب رشد و کامل می شود.

 بررسی تغییر نام در رویه قضایی - چطور می توانم نام ونام خانوادگیم را تغییر دهم ؟ - نام تان را اینگونه تغییر دهید - دستورالعمل نام ( انتخاب نام ، تغییر نام ، حذف کلمات زائد از اسامی ، و اصلاح غلط های املایی ) 

همزمان با روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تدین مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور گفت: بر اساس آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احول کشور تا کنون بیش از 13میلیون نفر با نام و القاب حضرت فاطمه(س) نامگذاری شده ‌اند.

او گفت: انتخاب اسماء ائمه اطهار (ع) بر نوزادان ایرانی در صدر انتخاب نام برای کودکان در خانواده‌های ایرانی است، در این میان علاقه مردم ایران به حضرت فاطمه (س) ‌وصف ناشدنی است به طوری که نام و القاب حضرت فاطمه (س) بیشترین انتخاب نام ایرانیان برای فرزندان دختر بوده است .

او گفت: بررسی آمار نامگذاری ایرانیان در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نشان می‌دهد هم اکنون، نام فاطمه بیش از چهار میلیون و 300 هزار بار و نام زهرا قریب به 3میلیون بار در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت شده است . نام‌های مرضیه با ثبت قریب به 500 هزار ، صدیقه بیش از 438 هزار و طاهره نزدیک به 411 هزار بار بعد از نام مبارک زهرا از فراوانترین اسامی دخت نبی مکرم اسلام است که والدین بر روی فرزندان خود نام نهاده اند.

چگونگی اصلاح سن افراد در ثبت احوال - مرجع صلاحیت دار برای رسیدگی به دعاوی ثبت - قانون ثبت احوال - قانون اصلاح قانون ثبت احوال 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان ثبت احوال، تدین گفت: همچنین بر اساس آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال نام های معصومه با ثبت بیش از یک میلیون و 267 هزار بار، زهره قریب به 350 هزار ، بتول نزدیک به 240 هزار ، طیبه بیش از 226 هزار فریده در حدود 214 هزار ، مهدیه بیش از 210 هزار و ریحانه بیش از 208 هزار بار از فراوانترین القاب حضرت فاطمه زهرا (س) است که در این پایگاه به ثبت رسیده است.

منبع : خبر آن لاین

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.