×

بیکاری از علل مهم ارتکاب جرم است

بیکاری از علل مهم ارتکاب جرم است

رئیس شورای قضایی لرستان گفت زندان و مراکز تربیتی محلی برای جبران خطاهاست

بیکاری-از-علل-مهم-ارتکاب-جرم-است

رئیس شورای قضایی لرستان گفت: زندان و مراکز تربیتی محلی برای جبران خطاهاست.

ترک تحصیل و بیکاری از عوال افزایش بزهکاری - لایحه ای برای رفع بیکاری استان های محروم ارئه شود - رابطه بیکاری و پیدایش جرم - پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی - راه کارهای پیشگیری از وقوع جرم - نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم 

 جعفر بدری در بازدید از بند نسوان و کانون اصلاح و تربیت خرّم‎آباد اظهار کرد: زندان و مراکز تربیتی محلی برای جبران خطاهاست و مسئولان این مراکز بازپروری باید تاثیر معنوی و عینی آموزش‎های خود را بر رفتار و منش زندانیان به نحو مطلوب لحاظ کنند، چنانکه هم دیدگاه فکری و فرهنگی و هم دیدگاه عملی و عینی زندانیان در جهت شروع یک زندگی جدید تغییر یابد.

وی تاکید کرد: فضای حاکم بر زندانیان باید عبرت‎آموز و آموزشی باشد، چون منهای جرایم سازمان یافته، علت ارتکاب اکثر جرایم ناآگاهی و غفلت است. زمانی که فرد با مجازات که هم جنبی روحی و جسمی و هم جنبه مادی و زمانی دارد آشنایی داشته باشد حاضر نخواهد شد به هر قیمیتی مرتکب قانون‎شکنی شود.

نقشه برداری جرم - توصیف جرم - مبنای جرم انگاری - آیا می دانید شروع به جرم چیست ؟ - جرم و عناصر تشکیل دهنده آن در حقوق موضوعه -  وقتی بی اطلاعی از قانون زمینه ارتکاب جرم می شود  

بدری تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و اجتماعی و در راس آنها مشکل بیکاری جوانان از جمله عوامل بسیار مهم در ارتکاب جرایم است. در محیطی که با فقر و کمبودها به سر می‎برد و امید به زندگی دیگر معنا و مفهومی ندارد چگونه می‎توان انتظار داشت که افراد به سمت خلاف نروند، بر این اساس معادلات اجتماعی از قواعد علمی پیروی می‎کند و برای هر عملی عکس‎العملی است.

رئیس شورای قضایی استان لرستان افزود: مسئولان باید در خصوص اشتغال جوانان جویای کار که اکثر آنها تحصیل‎کرده هستند، برنامه‎ریزی جدی را در دستور کار قرار دهند، زیرا اگر نیروی جوانان در جهت کار و اشتغال صرف نشود بدون هیچ تردید در راه ارتکاب جرم و قانون‎شکنی و در جهت ناآرامی‎های اجتماعی و ناامنی جامعه و اختلال در نظم عمومی صرف خواهد شد. در این صورت حجم پرونده‎های قضایی رو به افزایش خواهد بود و دولت باید هزینه‎های هنگفتی را در زمینه نگهداری زندانیان صرف کند.

 آیا می دانید جرم چیست و مجرم کیست ؟ - گذشت شاکی در مورد جنبه خصوصی جرم - جرم شناسی - اصل قانونی بودن جرم و مجازات

وی ابراز امیدواری کرد با وظیفه‎شناسی مسئولان کشور در قبال اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی و ترویج فرهنگ قانون‎مداری دیگر شاهد حتی یک زندانی نباشیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.