×

هشدار یک مقام قضایی نسبت به افزایش جرایم اینترنتی

هشدار یک مقام قضایی نسبت به افزایش جرایم اینترنتی

دادستان عمومی و انقلاب گرگان نسبت به افزایش جرایم اینترنتی هشدار داد و گفت اکنون حداقل هر هفته بین 20 تا 30 پرونده با موضوع جرایم اینترنتی وارد دادسرای گرگان می‌شود

هشدار-یک-مقام-قضایی-نسبت-به-افزایش-جرایم-اینترنتی

دادستان عمومی و انقلاب گرگان نسبت به افزایش جرایم اینترنتی هشدار داد و گفت: اکنون حداقل هر هفته بین 20 تا 30 پرونده با موضوع جرایم اینترنتی وارد دادسرای گرگان می‌شود.

جرایم سایبر از نگاهی دیگر - چالش های فضای سایبر و مالکیت معنوی در ایران - جرم شناسی سایبر - جرایم سایبر - cyber crimes- قسمت اول - جرایم سایبر - cyber crimes- قسمت دوم -- دفاع از حریم خصوصی در محیط سایبر - بررسی جرایم سایبری - جرایم سایبری پس از پیدایش اینترنت 

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حقی رقم واقعی جرایم مجازی را زیاد عنوان کرد و افزود: بسیاری از قربانیان جرایم اینترنتی برای حفظ آبرو، از اعلام جرم خودداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه فراگیری استفاده از شبکه‌های اجتماعی، زنگ خطر افزایش جرایم اینترنتی را به صدا در آورده است، بار دیگر به مردم به ویژه جوانان توصیه کرد که در استفاده از نرم افزارهای ارتباطی، محتاطانه عمل کنند و از قرار دادن عکس‌های خصوصی، خانوادگی، اسرار و اطلاعات خود، بر روی شبکه‌های اجتماعی بپرهیزند.

به گفته دادستان گرگان مجرمان اینترنتی با عضویت در شبکه های اجتماعی و دوستی با کاربران پس از دسترسی به عکس و مشخصات افراد، این اطلاعات را در صفحه های مجازی که به نام این کاربران ایجاد می کنند منتشر و با تهدید افراد، دست به سوء استفاده های مالی و اخلاقی می زنند.

حقی، توسعه و سهولت دسترسی به اینترنت، تنوع نرم افزارها و شبکه های اجتماعی و شکل نگرفتن فرهنگ صحیح استفاده از شبکه های اجتماعی را از علل افزایش جرایم اینترنتی دانست.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان با بیان این که با وجود هشدارهای دستگاه قضایی و انتظامی همچنان شاهد کلاهبرداری‌های پیامکی هستیم تصریح کرد: نکته جالب در کلاهبرداری های اینترنتی، درگیر شدن اقشار مختلف جامعه است، به گونه ای که از بی سواد تا تحصیلکرده و پزشک نیز در بین قربانیان کلاهبرداری های اینترنتی دیده می شوند.

بررسی مسائل قضایی هرزه نگاری در محیط سایبر - صلاحیت کیفری در فضای سایبر - کالبد شناسی جرایم سایبری در ایران 

وی با بیان این که برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی افراد از دیگر جرایم اینترنتی شایع در استان است بار ِ دیگر به مردم توصیه کرد که فریب کلاهبردان پیامکی را نخورند و شماره حساب و کلمه عبور خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهند.

دادستان گرگان افزود: شهروندان در صورت بروز مشکل در فضای مجازی مراتب را با دستگاه های انتظامی و قضایی در میان بگذارند.

حقی در ادامه از اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اینترنتی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خبر داد و افزود: از این پس پرونده های مربوط به جرایم اینترنتی و فضای مجازی به شعبه 8 دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب گرگان ارجاع می شود.

ویژگیهای حقوقی تروریسم سایبری - ماهیت جرایم سایبری 

وی افزایش جرایم اینترنتی، حجم بالای مراجعات مردم به دادسرا و رسیدگی تخصصی را، علت اختصاص شعبه ویژه برای رسیدگی به این جرایم عنوان کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.