×

نحوه انتشار کامنت ها در فضای مجازی خلا قانونی دارد

نحوه انتشار کامنت ها در فضای مجازی خلا قانونی دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت در نحوه انتشار کامنت‌ها در فضای مجازی خلاء قانونی وجود دارد و کسی نمی تواند کامنتی را منتشر کند و مسئولیتش را به عهده نگیرد و نمی توانیم با آبروی مردم بازی کنیم

نحوه-انتشار-کامنت-ها-در-فضای-مجازی-خلا-قانونی-دارد وکیل 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در نحوه انتشار کامنت‌ها در فضای مجازی خلاء قانونی وجود دارد و کسی نمی تواند کامنتی را منتشر کند و مسئولیتش را به عهده نگیرد و نمی توانیم با آبروی مردم بازی کنیم.

جرایم اینترنتی - جرایم سایبر از نگاهی دیگر - چالش های فضای سایبر و مالکیت معنوی در ایران - جرم شناسی سایبر - جرایم سایبر - cyber crimes- قسمت اول - جرایم سایبر - cyber crimes- قسمت دوم -- دفاع از حریم خصوصی در محیط سایبر - بررسی جرایم سایبری - جرایم سایبری پس از پیدایش اینترنت 

به گزارش خبرنگار قضایی باشگاه خبرنگاران ، بیژن نوباوه رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در سومین جلسه دادگاه احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی وی را همراهی می‌کرد، پس از پایان دادگاه در جمع خبرنگاران حاضر شد، و در خصوص روند دادگاه اظهار کرد: به نظرم دادگاه خوبی بود و مطالب خوبی در این دادگاه مطرح شد البته من خودم چندین سال عضو هیئت منصفه مطبوعات بودم و با برخی از مشکلات درون آن در نوع مسائل قضایی آشنایی دارم.

وی با بیان اینکه هر کسی قبل از اتهام زدن باید آن را به اثبات برساند افزود: بالاخره اتهام بر شخصیت فرد بر وجه او در جامعه اسلامی اثر می کند و این‌ها مشکلاتی است که وجود دارد و قوه قضاییه باید برای رفع آنها فکری کند.

نوباوه با بیان اینکه دادگاه مطبوعات باید به سرعت برگزار شود عنوان کرد: خوشبختانه صالحی امیری از شکایت خود انصراف و رضایت داد که این موضوع یک پیام اخلاقی برای همگان به همراه داشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای توکلی به آقای صالحی امیری توضیح داده بودند که کامنت‌هایی که در سایت الف منتشر شده بود اظهار نظر مردم است و البته به این دلیل از آقای صالحی امیری عذرخواهی کردم البته برخی از کامنت‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود مطالباتی  است که مردم از نظام اسلامی دارند.

ویژگیهای حقوقی تروریسم سایبری - ماهیت جرایم سایبری - بررسی مسائل قضایی هرزه نگاری در محیط سایبر - صلاحیت کیفری در فضای سایبر - کالبد شناسی جرایم سایبری در ایران 

نوباوه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مدیر مسئول یک سایت در خصوص انتشار کامنت‌های مسئولیت دارد یا خیر؟  گفت: به نظر من انتشار کامنت‌های مسئولیتش بر عهده ی یک سایت  و یک رسانه است زیرا نمی توان هر نظری و یا هر کامنتی را منتشر کرد. مثلا از هر 5 هزار کامنت 1667 کامنت یعنی حدود 1 درصد از آنها دارای مشکل بوده و نباید منتشر شود.

نوباوه با اشاره به اینکه در خصوص انتشار کامنت ها خلاء قانونی وجود دارد بیان کرد: کسی نمی‌تواند چیزی را منتشر کند و بگوید وظیفه ای به عهده ندارد و یا با آبروی مردم بازی کند من فکر می کنم و معتقدم باید فکری برای آن شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دادگاه روند خوبی داشت و البته خود آقای توکلی قبول کرد سهل‌انگاری نیز داشته و من امیدورام همه چیز به خوبی به پایان برسد.

نوباوه در پاسخ به سوال خبرنگاری در این خصوص که آیا کارگاه مصادیق مجرمانه سخت‌کگیری دارد یا خیر گفت: در این رابطه نمی توانم اظهار نظر کنم.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.