×

کمبود نیروی انسانی از معضلات سازمان پزشکی قانونی است

کمبود نیروی انسانی از معضلات سازمان پزشکی قانونی است

رییس سازمان پزشکی قانونی گفت در سال گذشته طرح دادپزشک را در سطح کشور اجرا کردیم و چند استان دیگر باقی مانده که تا پایان سال در این استان‌ها هم اجرایی خواهند شد

کمبود-نیروی-انسانی-از-معضلات-سازمان-پزشکی-قانونی-است وکیل 

رییس سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) گفت: در سال گذشته طرح دادپزشک را در سطح کشور اجرا کردیم و چند استان دیگر باقی مانده که تا پایان سال در این استان‌ها هم اجرایی خواهند شد.

آنچه مراجعان نزاع باید درباره پزشکی قانونی بدانند - طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود - برق گرفتگی شهری از دیدگاه پزشکی قانونی - جنون در پزشکی قانونی -  آئین نامه تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی

دکتر احمد شجاعی در آغاز همایش فصلی مدیران سازمان پزشکی قانونی اظهار کرد: درصدی از کمبودها را طی سال گذشته رفع کرده‌ و قدم‌هایی در جهت رفاه و معیشت کارکنان برداشته شد.

وی بیان کرد: ژنتیک قانونی و روانپزشکی قانونی از معضلات اصلی سازمان پزشکی قانونی است که ایجاد این دو مرکز مهم مصوب شده و امیدواریم بتوانیم آن‌ها را راه‌اندازی کنیم.

شجاعی تصریح کرد: اگر بتوانیم بانک ژنتیک این سازمان را راه اندازی کنیم کمک بسیار خوبی برای قضات خواهیم بود؛ چرا که با بررسی های علمی می توانیم موفقیت های بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین معضلات و مشکلات سازمان پزشکی قانونی کشور کمبود نیروی انسانی است. نیروی انسانی در این سازمان از شرایط سختی برخوردار است، در حالی که در سطح کشور از هم‌ترازی خوبی برخوردار نیست و نابرابری‌ها به معضلی برای این سازمان تبدیل شده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور عنوان کرد: امیدواریم با رایزنی و همکاری دولت، مجلس و حوزه قضایی بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

پزشکان تمایلی به خدمت درپزشکی قانونی ندارند - تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی در سال 1394 ابلاغ شد 

وی اظهار کرد: تا پایان امسال ساختمان مرکزی پزشکی قانون استان کهکیلویه و بویر احمد اتمام و به بهره‌برداری خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، برزگر قائم‌مقام سازمان پزشکی قانونی کشور نیز گفت: در ابتدای تاسیس سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) 1930 پست سازمانی برای این سازمان در نظرگرفته شده بود. با توسعه‌ای که در سازمان پزشکی قانونی ایجاد شده با وجود محدودیت‌ها پست سازمانی پزشک قانونی به بیش از 7 هزار 330 پست رسیده است.

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: با وجود این 2 هزار پزشک در سطح کشور نیاز داریم تا بتوانیم خدمات مناسبی را به مردم جامعه ارائه دهیم.

وی ادامه داد: طی سال گذشته 50 نفر در این سازمان استخدام شدند و امیدواریم با توجه به نیازهای این سازمان بتوانیم کمبودها را رفع کنیم.

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) کشور اضافه کرد:‌ در زمینه تجهیزات و امکانات از نظر نوع کمبودی نداریم، اما در این زمینه با کمبودهایی از نظر تعداد و کمیت مواجه هستیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.